N
naapurin täti
Vieras
Naapurissani on aivan ihana nuori pariskunta ja heillä pieni vauva. Kysyin varovasti tavatessamme onko vauvalla koliikki kun itkee niin paljon. Äiti sanoi että haluaa koko ajan olla rinnassa kiinni. Uskalsin kysyä eikä vauva ime tuttia. Äiti valisti minua listalla negatiivisia asioita joita tutti vauvalle aiheuttaa ja teki selväksi että heidän lapsillaan ei ole eikä tule tuttia olemaan. En uskaltanut muuta kuin toivottaa hyvää päivänjatkoa, olisi tehnyt mieli sanoa että helpottaisivat nyt omaa elämäänsä ja vauvan oloa tarjoamalla tuttia, sillä vauva oikeesti parkuu koko ajan. Minua se ei kuitenkaan häiritse, yöllä nukun korvatulpat korvissani ja päivät olen töissä. Mutta pari naapuria jo vähän huomauttelee että eivät pysty vauvan itkulta enää nukkumaan.
Olen varmaan kalkkis kun en kaikkea ymmärtänyt äidin selostukselta, mm hampaiden purentavioista. Ainahan imeväisikäisellä on ollut tutti(ennen vanhaan nahkanen rätinpää tai kangaspala) imettävänään kun imemisrefleksi on niin suuri.
Toivottavasti pikkuinen saa äidin läheltä riittävästi lohdutusta ja toivottavasti nuoret vanhemmat jaksavat pikkusensa kanssa.
Miten nykyään on, eikö tutti enää ole 'muodissa'? Suositellaanko jo neuvolassa että ei tuttia vauvalle?
Minusta tulee joulun aikaan mummi ja olen utelias taas vauva-asioiden suhteen kun omat vauvani ovat jo aikuisia.
Olen varmaan kalkkis kun en kaikkea ymmärtänyt äidin selostukselta, mm hampaiden purentavioista. Ainahan imeväisikäisellä on ollut tutti(ennen vanhaan nahkanen rätinpää tai kangaspala) imettävänään kun imemisrefleksi on niin suuri.
Toivottavasti pikkuinen saa äidin läheltä riittävästi lohdutusta ja toivottavasti nuoret vanhemmat jaksavat pikkusensa kanssa.
Miten nykyään on, eikö tutti enää ole 'muodissa'? Suositellaanko jo neuvolassa että ei tuttia vauvalle?
Minusta tulee joulun aikaan mummi ja olen utelias taas vauva-asioiden suhteen kun omat vauvani ovat jo aikuisia.