itku herkässä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katjuska-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katjuska-80

Jäsen
26.11.2006
187
0
16
Ajattelin nyt tänne purkaa tuntojani kun alkaa jo tuntua niiiin epätoivoiselta tämä tilanne..Mulla on kaksi ihanaa lasta edellisestä liitosta. Nyt olen uuden kullan kans ollut kohta kaksi vuotta yhdessä ja lasta on toivottu ja ilman ehkäisyä oltu jo yli puoli vuotta..ei ole tärpännyt ja olenki alkanu miettiä olisiko jotain vialla. Miehelläni ei lapsia ole. En haluaisi ajatella negatiivisesti mutta en voi olla miettimättä..Pelkään että miehessäni on jotain vikaa.. Tottakai itsessänikin voi olla vikaa mutta väkisinkin tulee mieleen kun on jo kaksi kuitenkin saanut..Olen ajatellut varata ajan lääkäriin ensi vuoden alusta jos en ole sitä ennen tullut raskaaksi. Minua kuitenkin pelottaa jo etukäteen mieheni puolesta joka todella toivoo lasta ja tuntuisi todella pahalta jos jotain löytyykin.. Haluaisin nyt kysyä teiltä jotka olette tutkimuksissa käyneet: Minkälaisia tutkimuksia tehdään naiselle/miehelle? Missä nämä tutkimukset tehdään? Kauanko tuloksia joutuu odottamaan? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista :heart:

tämä nyt ei ihan tarkalleen vastaa kysymykseesi, mutta kirjoitan kuitenkin.
Meillä mieheni kanssa 3 vuotias lapsi ja aikoinamme päätimme, että jos lasta ei tule emme etsi "syypäätä" tutkimuksista vaan olisimme olleet kahden. Yhden tuulimunaraskaude jälkeen kuitenkin tärppäsi, josta olen ikionnellinen. Toivottavasti teilläkin tärppää! :hug:

Riippuen menetkö julkiselle vai yksityiselle?Yksityiselle pääsee ehkä nopeammin,me olemme julkisella hoidoissa ja lähetteestä kesti 2kk ennen kuin pääsimme tutkimuksiin.Meillä oli niin että minut ultrattiin ja tehtiin normaali gyne tutkimus,(tulokset heti) samoihin aikoihin mies vei sperma näytteen (tulokset n.viikossa),naiselle aukiolotutkimus eli koe missä katsottiin onko munajohtimet auki,(tulokset heti).Sitten oli yhteisaika jossa juteltiin mahdollisesta ongelmasta ja spermanäytteitten tuloksesta.Jos siimahännissä vikaa niin sen mukainen hoito edessä.Joissakin sairaaloissa tehdään miehelle myös kiveksien tunnusteleminen ja olen myös kuulluut ultrauksesta,mutta ei vissiin hirveen yleinen toimenpide.Miehen tutkimuksista en osaa sen enempää kertoa,toivottavasti joku muu osaisi kertoa paremmin joka tietää ja on kokenut.Toivotaan kuitenkin että "vikaa" ei löydy kummastakaan. =)

Yhteistyössä