Itkuhälyttimistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viipperä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viipperä

Jäsen
02.01.2008
135
0
16
Onko teillä käytössä itkuhälytin ja jos kyllä, minkä merkkinen? Toimiiko?

Meillä oli esikoisella 7v sitten Philipsin perusmalli, joka ei ollut kovin hyvä, se hälytti ties mistä äänistä; koiran haukkumisesta ulkona jne. Siinä oli kaksi kanavaa.

Käytiin eilen katselemassa uudempia malleja ja ainakin niihin on tullut kanavia lisää, 16 vissiin nyt siinä missä meillä oli ennen 2. Ainakaan Lauttasaaren Vaunuaitassa ei ollut muita kuin Philips/Aventin itkuhälyttimiä eikä mulla ole mitään käsitystä siitä mitkä muut merkit voisi niitä tarjota.

Meillä olisi ainakin viimeksi ollut käyttöä sille itkuhälyttimelle - jos se olisi ollut kunnollinen! Nyt meille on tulossa vaavi kesäkuussa ja olisi tarkoitus ostaa uusi ja kerrankin toimiva. Vinkkejä kaivataan...

Meillä on Philips Avent lämpötilan näytöllä ja en suosittele. Saatiin lahjaksi, itse en moista olisi ostanutkaan.. Käyttölämpötila +10 - + 40 ja jos lämpötila on tämän ulkopuolella, hälyyttää jatkuvasti. Hälytysrajoja voi toki säätää mutta vain tämän haarukan sisällä. Eikä lämpötilaseurantaan saa pois päältä. Eli talvisaikaan syö pattereita IHAN HIRVEESTI jos sitä pitää ulkona.

En tiiä tekeekö Fisher price enää hälyttimiä. Meillä on sellaset, kun saatiin. Ovat kyllä aatamin aikuiset :)
Sittenhän on niitä ns.radiopuhelimia, tai jotka ovat sen näköisiä. Kannattaa, vaikka huutonetissä katsella niin ainakin saa selville millaisia niitä on.

Itse en ole kaupoissa nähnyt muita, kun just philips avant ja se philipsin perusmalli. Tuon Avantin olisin kyllä itse ostanut, jos olisin tarvinnut. Ilman sitä lämpötila-juttua. Siinä yhdessä mallissa on tuutulaulujakin :) Olisi ollut kätevä aivan vauvana. Nyt tyttö jo 9kk niin yritetään selvitä tuolla vanhalla hälytttimellä, jossa on myös vaan 2 kanavaa..

meillä on doron "radiopuhelin" itkuhälyttimet ja olen ollut tyytyväinen. ainoa miinus on, ettei hälytä, jos alkaa akku huveta, mutta kun meillä niitä säilytetään laturissa, niin ei ole suuri ongelma sekään. sama homma on siinä, ettei hälytä, jos ei ole yhteyttä... siis jos toinen vaikka pois päältä tai kantaman ulkopuolella. philipsit oli ennen ja ne myin pois... ei riittänyt kantama mihinkään ja aina hälytteli millon mitäkin.

Meillä on Cobran radiopuhelimet ja suosittelen lämpimästi! Niissä on itkuhälytintoiminto, mutta me olemme käyttäneet vain niin, että vaunuihin tuleva puhelin on ollut vox-toiminnolla (eli aktivoituu äänestä, sinne päin ei äänet kuulu) Ostettiin ne, koska ajateltiin niillä olevan käyttöä myöhemminkin. Kantomatka hyvissä olosuhteissa jopa 5km (se lähinnä sitä myöhempää käyttöä varten, en nyt ihan ajatellut jättää lasta nukkumaan ja häipyä niin kauas) Miinuspuolia tosiaan näissäkin se, etteivät hälytä jos akku on lopussa.

Meillä Philips/Avent lämpötilan näytöllä, hyvä vempele minusta! Terassilla kun vauva nukkuu voi yksikön laittaa toimimaan verkkovirralla niin ei syö pattereita. Patteritkin on ladattavia, joten ei mitään onkelmaa vaikka syökin virtaa pakkasilla. Ainoa huono asia minkä keksin oli hinta, kallis.
Stockalla maksoi karvaa vajaa 150e.

Itkuhälyttimet käytössä päivittäin, enkä luopuisi niistä mistään hinnasta! Ensin oli philipsin joku keltavalkoinen jonka hinta uutena n.100?.

Nyt käytössä philipsin joku halvempi malli valkoinen/liila. Mutta tässä siis ne valot, jotka ilmottaa äänestä, vanhemmassa mallissa ei sitä ole...
Joo, tosi hyvin muistan nimet :ashamed: :headwall: :D

Meillä kans käytössä doron radiopuhelimet! Oon tykänny hirmusesti! Akku kestää pitkään (lataan kyl yleensä kerran viikkoon, ei oo päässy vielä kertaakaan loppumaan) =) Tosi näppärät semmoset pienet, ei niin tilaa vievät kun perus itkuhälyttimet.
Suosittelen! Edullisetkin oli jotain 50? :)

Meillä sisällä joku Philipsin vanhempi malli, joka reagoi myös turhan herkästi, siinä ei ole herkkyyden säätöä. En siis suosittele. Itse hommattiin TopCom BabyTalker 1010 ja on ollut hyvä. Siinä on herkkyyden säätö ja 8 kanavaa yms. Eikä ollut edes kallis, ClasOhlsonilta ostettiin.

Meillä oli joku Philipsin, sellainen keltainen. Eli kait se perusjuttu. Käyttökerta jäi muutamaan kun olikin tarpeeton.
Mutta muistan että kun linnut lauloi ulkona aika kaukanakin siitä hälyttimestä niin otti senkin äänen.

Yhteistyössä