Itsekäs mies itkettää lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maija"

Vieras
Mies ei osaa/halua hillitä itseään lasten läsnäollessa vaan raivoaa ja huutaa hullunlailla millon mistäkin ja saa aina 3 ja 5 vuotiaat lapsemme itkemään.Tuntuu että hän kostaa minulle pistämällä lapset itkemään..onko muilla näin että isä purkaa pahaa oloaan kostamalla lapsille kun ei muuta keksi...? Tosi säälittävää ja lapsia käy sääliksi.Ehkäpä jonain päivänä pääsen vielä eroon tuosta itsekkäästä ihmisestä! Ikinä ei suostu puhumaan ongelmista kun lapset nukkuu,silloin on hänen aika katsoa telkkaria=(

No ei todellakaan ole lasten etu olla yhdessä tuollaisen kanssa..
Toisaalta, jos eroat et tiedä senkään vertaa mitä puhuu/tekee lasten kanssa, kun et ole paikalla..
Itsellä ollut joskus sama tilanne, onnea sinulle ja lapsille!

Kyllä käy lapsia sääliksi :(....

Oon ihaillu omassa miehessä sitä piirrettä että vaikka kuinka meillä kahdella olisi riitaa ja erimielisyyttä,aina jaksaa olla lapsen kanssa kärsivällinen. Vaikka lapsi tulisi kuinka ruikuttaa ja vinkumaan niin silti pystyy olemaan rauhallinen. Vaikka tiedän että hänen sisällään kiehuu mun takia.
Koskaan ei pura lapseen olotilaansa.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
aina hänen mukaan syy on minussa,minä saan kaiken aikaiseksi ja hänet raivonpartaalle=( äsken imetin/nukutin vauvaa ja jouduin lähtemään hetkeksi ulos että mies lopettaisi räyhäämisen ja ettei noiden "isompien" lasten tarttisi kuunnella...

Miksi, MIKSI??? olet tehnyt vielä vauvankin miehen kanssa jota et ole arvostanut vuosiin, niin kuin itse sanot! Voit syyttää myös itseäsi siitä että lapset kärsivät! Miettisitte naiset vähän enemmän kenen kanssa lisäännytte.

no niinpä=(,kaikki me varmaan haaveillaan täydellisestä ja kokonaisesta perheestä ja ajattelee että jos tämä tästä nyt kuitenkin onnistuisi kun oikein yrittää...,aina ei yrityksistä huolimatta onnistu=(

Jokainen on ihan itse vastuussa omista tunteistaan.
Ei voi väittää, että suutuin koska sinä teit/sanoit jotakin. Se on aina ihmisen oma valinta reagoida toiseen suuttumalla., jokainen meistä tuntee ihmisen joka ei suuttuis hyttysellekään vaikka se paskois suoraa silmään.
Samoin ei voi lapsellekaan oikeasti suuttua vaan sen takia että lapsi kiukuttelee.

Jokainen on vastuussa omista teoistaan, ja vanhemmat vastuussa lapsistaan ettei he joudu tuollaisen kohteeks

Lasten takia EI olla yhdessä. Yhdessä ollaan rakkaudesta. Lapsen paikka on onnellisessa ja tasapainoisessa kodissa. Jos lapsi joutuu pelkäämään, voi arvet jäädä syvälle. Ja ne arvet se pieni ihminen kantaa läpi elämän. Ei ole itsekkäämpää tekoa kuin se, että äiti nyt vaan ei halua erota. Ei jaksa tai ei uskalla. Me eletään täällä vain kerran ja vain kerran lapset ovat lapsia.

Sinun arkesi on jonkun lapsuus.

se on täällä kyllä niinpäin että mies ei halua erota vaikka kuin ollaan puhuttu ja mietitty...se onkin puntarissa että kummasta ne suuremmat arvet lapsiin jää,erosta vai kohtalaisen huonosta parisuhteesta..itse yritän ettei huono parisuhde heijastu lapsiin...tietty väkisinkin...

no jos rakkautta vielä on, niin kannattaa yrittää vielä yhessä. miehellä on selvästi paha olo, liekö oppinut lapsuudenkotoa, ettei tunteita pidä hillitä, riidellään huutamalla ja räyhäämällä? onko itse kokenut samaa lapsena, pelännyt pienenä poikana nurkassa, kun isä räyhää? (sori mä keittiöpsykologoin) ei varmaan siis miehellä itellä kuitenkaan mikään hyvä mieli oo käytöksestään, lähtiskö johonki juttelemaan, opettelamaan uudenlaisia käyttäytymismalleja.. jos asiat muuttuu parempaan, niin isommille lapsille on niin mukavaa sitten, kun isä kertoo heille, miksi on huutanut, ettei syy ole heissä ja nyt isä koittaa parantaa tapojaan ym... tsemppiä teille!

mä olen sanonut aivan samaa että omalta isältään oppinut huutamisen mallin ja mies jopa myöntänyt sen mutta asenne on ;ei haukku haavaa tee ja omia vanhempiaan ihannoi selkeästi. aina huutamisen jälkeen osoittaa katumusta ja mököttää ja luppaa mennä juttelemaan johonkin mutta ikään kuin unohtaa koko jutun jo seuraavana päivänä..toi mitä "irski" sanoi olisi aivan mahtavaa että isä selittäisi lapsille...

Miten reagoit miehesi itkettämiseen, ohjaatko häntä toimimaaan toisin tilanteessa, missä lapselle tulee pahamieli? Meillä mies on myös äkkipikainen ja ei mieti yhtään etukäteen omaa käytöstään huomaa kyllä myöhemmin (kun asiasta mainitsen), että olisi voinut käyttäytyä toisin. Ainakin meillä miehellä on vielä kasvun varaa, isäksi opettelussa ja esimerkkinä olemisesna.

[QUOTE="Maija";30252683]se on täällä kyllä niinpäin että mies ei halua erota vaikka kuin ollaan puhuttu ja mietitty...se onkin puntarissa että kummasta ne suuremmat arvet lapsiin jää,erosta vai kohtalaisen huonosta parisuhteesta..itse yritän ettei huono parisuhde heijastu lapsiin...tietty väkisinkin...[/QUOTE]

Miehesi taitaa rakastaa sinua "Maija"... Älä muuten opeta lapsillesi esimerkillä tätä arvostuksen puutetta ja "epähyväksyntää", se jättää arvet.

Olen mies. 26.v. parisuhteessa jo kahdeksan vuotta itseäni kuusi vuotta vanhemman kanssa. Minulla on luultavasti tämä sama raivotauti. Rikkoo suhteemme enkä voi itselleni mitään, se on impulsiivista. En kuitenkaan millään tavalla väkivaltainen, koskaan en ole ketään lyönyt. Minusta on pitkään tuntunut ettei avopuolisoni välitä minusta ja on tuominnut minut minuksi jo pitkän aikaa sitten. Raivoaminen on minulle tuskallista, en halua kokea inhoa ja vihaa toista kohtaan, varsinkin kun välitän tästä toisesta. Tuntuu olevan rajaton ja loputon kiukku kun se alkaa ja parempi puoliskoni on toivoton, kokee syyllisyyttä ja osaa myös minuakin syyllistää, minähän se raivoan.

Poimin itse tässä taas tappelun jäljiltä toivottomana syytä ja ratkaisua etsiessä "Maijan" tekstistä tämän arvostuksen. Taisi todeta, ettei koskaan ole miestään arvostanut. Voisikohan tässä olla syy? Miehesi kiukkuaa ja raivoaa toivotonta tilannetta jossa ilmeisimmiten elämän "normit" ovat naisella menneet persoonan edelle ja jo suhteen alkuvaiheessa arvostuksen puute olisi huipentunut tähän järjettömään raivoamiseen (Siis miehesi luuppaa raivollaan että miksi helvetissä annoit asioiden mennä tähän, miksi sanot rakastavasi vaikka et niin teekkään). En usko että ketään raivoaisi omille lapsilleen, ehkä vain heidän ollessa läsnä.
"herkkusuu"

" Miksi, MIKSI??? olet tehnyt vielä vauvankin miehen kanssa jota et ole arvostanut vuosiin, niin kuin itse sanot! Voit syyttää myös itseäsi siitä että lapset kärsivät! Miettisitte naiset vähän enemmän kenen kanssa lisäännytte."

Rakastan avopuolisoani, vaikka tämä rakkaus tuntuu unohtuvan kiukkukohtaukseni aikana. Yleensä kiukkuni muuten on turhaa ja viimeaikoina johtanut eropuheisiin. Tiedän että ongelma on minussa itsessäni ja minun se tulisi ratkaista omalla ajallani ja ajatuksellani, toiselle kun asian käsittely on raskasta. Toisaalta koen, että puolisoni myös ruokkii kiukkuani ja raivoamistani tavoilla josta olen kyllä suutuspäissäni maininnut. Molemmat toivovat muutosta mutta minä koen, että hänen silmissään ratkaisu ongelmaan löytyy vain minun käytökseni muuttumisesta. Ja tämäkös taas kiukkuhetkinä suututtaa. Kyllä minulla taitaa olla jotain patoutumia, mutta lähtökohtaisesti haluan vain mukavan päivärutiinin ja kivan kumppanin joka osaa jakaa tunteensa ja puhua avoimesti, tämä raivoaminen estää suhteemme palautumisen tälle paremmalle tasolle ja on itseään ruokkiva kierre.
Toivottavasti tyttöni ei halua "kävelyltä" palatessaan vieläkin erota, voisin ehkä tosissani mennä hänen kanssaan pariterapiaan tai ihan soolonankin jos välttämätöntä..

Koittakaan ymmärtää miehiänne, tosi harva meistä kuitenkaan on mikään ihmishirviö.

Takasin tuskan syövereihin......