Itsekkyydestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivon vallassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivon vallassa

Vieras
Tosi hieno homma. Mies on tulossa reissusta kotiin ku on epäilys et synnytän tänään, mut vaik kui vauhil tulee niin ei ole ennen puoli neljää kotona. Siis ollaan esikoisen kanssa kahdestaa himassa. Anoppi on luvannut tulla heti hoitamaan likkaa tänne kun pyydän. Hän asuu noin tunnin ajomatkan päässä. Hän joutuu ottamaan taksin koska appiukko on taas pää jäässä. Mut onneksi anoppi on ihana ja ottaa vaik taksin alleen... Eli ei viitsi pyytää sitä varmuuden vuoks tänne ku taksi kuitenkin maksaa useamman satasen. Mut ongelma on et jos nää supistukset pahenee nopeasti niin se tuntikin on kaks vuotiaan kanssa pitkä aika odottaa... Joten soitin eräälle lapsettomalle kaverille et jos sellain tilanne tulee niin voiko tulla tänne siks aikaa ku anoppi tulee, eli 1-1,5 tuntia. Tää "kaveri" sano vaa et ei hän tiedä et ku oli ajatellut et olis tehnyt tänää jotaa kivaa, et jos viitsisin ilmoittaa hyvis ajoin nii ehkä sit. Siis ei jumalauta mitä porukkaa!!! Aion kyl katkaista välit tähän ihmiseen ihan kokonaan!!!!

Ei pahalla, mutta :laugh:. Kyllä huomaa että kaverisi ei ole synnyttänyt. Ilmoita hyvissä ajoin.... :headwall:. Ehkä hän ei tosiaan vaan tajua, että synnytys voi lähteä hyvinkin nopsaan käyntiin sitten kun lähtee, eikä sitä oikein voi ennakoida. Tai sitten hän vaan on itsekäs *piip* :/ .

miksi miehen pitää lähteä reisuuun likellä la.ta. ja toisekseen ei pidä itsekkäästi odottaa et ystävän pitää heti olla valmis tulemaan kun sinä sanot.
tommoset asiat olisi pitäny ajatella etukäteeen.
tosi reipasta meininkiä katkaiset saman tien välit =O
kyl tässä on aika paljon itsekkyyttä myös sun puolelta, ei maailman tarvi pyöriä sun raskauden ja synnytyksen mukaan. oisitte ukkonne kanssa hoitaneet asiat toisella tavalla. mun mies ei olisi lähtenyt työmatkalle tai huvitusmatkalle jos epäilyä on että syntyy pian tai on laskettu aika lähellä.
turha syytellä toisia itsekkäiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei mies reissannut mihinkään lasketun ajan lähestyessä..

Mies voi olla vaikkapa reissuhommissa. Ja vauva voi syntyä rv 38-42, siis jos syntyy ihan normaaliin aikaan. Aika pitkä aika ukolle ottaa omaa lomaa töistä. Jos on vaikkapa rekkakuski tai töissä lentokoneessa/laivassa, tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kaikkea ei voi päättää itse. Toinen vaihtoehto olisi ollut vankilareissu....

ehkä kannattas sitten sopia hyvissä ajoin hoitoasiat kuntoon eikä odottaa että kun sinä sanot niin kaikki heti toimii niin kuin sinä haluat. hyvissä ajoin olisi voinut keskustella eri ystävien kanssa kuka olisi voinut varautua tulemaan hoitamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Voi itku, varsinainen kaveri! :headwall: Oisko siinä ketään naapuria jota voisit kysyä siksi ajaksi? Oliko sulla edellinen synnytys nopee?

ainoat täs lähel olevat on täysin varattuja täl hetkellä. Ei synnytys varsinaisesti nopea ollut. Aina vaa ku kivut lisäänty niin ne lisäänty sillee ihan yks kaks ja sit pysy siin voimakkuudessa pitkän aikaa ja sit taas sama... Ja kaikista hauskinta on se et oon jo kuukaus sit kysyny tältä "kaverilta" et jos tulee tilanne et synnytys lähtee käyntii ja just et pitää odottaa isovanhempia, jotka kaikki asuu tosi kaukana, hoitaa likkaa niin et voiko siinä vaiheessa tulla tänne. Ja lupas et tottakai voi tulla!!!

Noh, hädässä ystävä tunnetaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Voi itku, varsinainen kaveri! :headwall: Oisko siinä ketään naapuria jota voisit kysyä siksi ajaksi? Oliko sulla edellinen synnytys nopee?

ainoat täs lähel olevat on täysin varattuja täl hetkellä. Ei synnytys varsinaisesti nopea ollut. Aina vaa ku kivut lisäänty niin ne lisäänty sillee ihan yks kaks ja sit pysy siin voimakkuudessa pitkän aikaa ja sit taas sama... Ja kaikista hauskinta on se et oon jo kuukaus sit kysyny tältä "kaverilta" et jos tulee tilanne et synnytys lähtee käyntii ja just et pitää odottaa isovanhempia, jotka kaikki asuu tosi kaukana, hoitaa likkaa niin et voiko siinä vaiheessa tulla tänne. Ja lupas et tottakai voi tulla!!!

Noh, hädässä ystävä tunnetaan....

no ehkä hän ei olekkaan sinun ystäväsi jos se on ollutkin yksi puolista..

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Mies voi olla vaikkapa reissuhommissa. Ja vauva voi syntyä rv 38-42, siis jos syntyy ihan normaaliin aikaan. Aika pitkä aika ukolle ottaa omaa lomaa töistä. Jos on vaikkapa rekkakuski tai töissä lentokoneessa/laivassa, tms.

Niinpä, meilläkin kävi säkä kun tää toinen (jolla tänään 5v synttärit) synty viikonloppuna (rv 39). Me asuttiin sillon Tampereella ja perjantaina mies tuli Kemistä ja maanantaina olis pitänyt mennä Joutsenoon. Ekan kanssa osuttiinkin reissuttomampaan kauteen.

Alkuperäinen kirjoittaja itsekästä touhua:

kaikkea ei voi päättää itse. Toinen vaihtoehto olisi ollut vankilareissu....

ehkä kannattas sitten sopia hyvissä ajoin hoitoasiat kuntoon eikä odottaa että kun sinä sanot niin kaikki heti toimii niin kuin sinä haluat. hyvissä ajoin olisi voinut keskustella eri ystävien kanssa kuka olisi voinut varautua tulemaan hoitamaan.

no olin kysynyt tältä "ystävältä" jo kuukausi sitten et voiko jeesata jos tällaista tapahtuu. No silloin kyl lupas auttaa... Ja mulle ainakin ystävyys merkkaa sitä et toista autetaan aina kuin vain mahdollista ja toinen sitä tarvitsee. Mun mielestä jos ystäviä ollaan niin silloin laitetaan oma shoppailureissu sivuun jos toinen on menossa synnyttämään ja tarvitsee lapsenvahtia...

Voi hyvät hyssykät, noilla periaatteilla ukkokulta ei oli saanu ees kaupassa käydä, varsinkin kun poika yllättäen päätti tulla maailmaan rv 35+6 :D Kyllä ihmisen pitää erinäisiä asioita hoidella esim. työnsä vaikka vaimokulta paksuna olisikin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä :
miksi miehen pitää lähteä reisuuun likellä la.ta. ja toisekseen ei pidä itsekkäästi odottaa et ystävän pitää heti olla valmis tulemaan kun sinä sanot.
tommoset asiat olisi pitäny ajatella etukäteeen.
tosi reipasta meininkiä katkaiset saman tien välit =O
kyl tässä on aika paljon itsekkyyttä myös sun puolelta, ei maailman tarvi pyöriä sun raskauden ja synnytyksen mukaan. oisitte ukkonne kanssa hoitaneet asiat toisella tavalla. mun mies ei olisi lähtenyt työmatkalle tai huvitusmatkalle jos epäilyä on että syntyy pian tai on laskettu aika lähellä.
turha syytellä toisia itsekkäiksi.

Eikös ystävät ole nimenomaan sellaisia, joihin voi turvautua kun on hätä. Jos ystävällä ei ollut mitään tekemistä niin tuskin se sen päivää pilais jos auttais ystävää yhden tunnin ajan. Aika itsekäs ystävä. Onneksi minun tuttava piirissä ystävät auttaa toisiaan tarpeen tullen.

Mun mies oli reissuhommissa sillon ku ootin nuorimmaista ja mä olin järjestäny asiat niin että saan varmasti lasten kans jonku tänne jos sattuu et tarvii... Aina oli joku varalla...

Ookko aatellu MLL lastenvahtia? Sieltä vois saada jonku...

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Mun mies oli reissuhommissa sillon ku ootin nuorimmaista ja mä olin järjestäny asiat niin että saan varmasti lasten kans jonku tänne jos sattuu et tarvii... Aina oli joku varalla...

Joo no viikonloppusin sieltä ei saa ketään kiinni. Ja minähän olin järjestänyt. Tai niin luulin mut toi kusipää nyt laittoi suunnitelmat uusiksi... Noh, kyllä täs jaksetaa se reilu tunti olla kauemmin jos tää nyt on tosi kyseessä...

PAHASILMÄ: Ei kaikki ole jättänyt minua yksin. Asutaa vaa kaukana sukulaisista ja ystävistä. Ja nyt vaa kävi niin ikävä tuuri et oli sellain ystävä kelle olisin voinut soittaa vaik keskel yötä mut nämä kotkan tapahtumat koskettaa myös heidän perhettä melko läheisesti niin en viitsisi heitä vaivata. Sieltä kyllä saan apua nytkin jos vain soitan. On vaa nyt sellain viikonloppu et kaikki on jossain... Ja tää ainut kellä olis aikaa ym. niin ei viitsi ku en oo ilmoittanut tarpeeks ajoissa....

Tuota, pääsisikö anoppi tulemaan muulla kyydillä kuin taksilla?

Meinaan että jos ihan tällä hetkellä ei vielä ole lähtö kyseessä niin jos anoppi voisi lähteä varmuudeksi tulemaan jos julkisillä ja olla sitten vaikka vaan seuranasi siihen asti kunnes miehesi kotiutuu? Ja tietty tarpeen tullen jäädä lasten kanssa jos lähtö tulee sitä ennen.

Joo no viikonloppusin sieltä ei saa ketään kiinni. Ja minähän olin järjestänyt. Tai niin luulin mut toi kusipää nyt laittoi suunnitelmat uusiksi... Noh, kyllä täs jaksetaa se reilu tunti olla kauemmin jos tää nyt on tosi kyseessä...

PAHASILMÄ: Ei kaikki ole jättänyt minua yksin. Asutaa vaa kaukana sukulaisista ja ystävistä. Ja nyt vaa kävi niin ikävä tuuri et oli sellain ystävä kelle olisin voinut soittaa vaik keskel yötä mut nämä kotkan tapahtumat koskettaa myös heidän perhettä melko läheisesti niin en viitsisi heitä vaivata. Sieltä kyllä saan apua nytkin jos vain soitan. On vaa nyt sellain viikonloppu et kaikki on jossain... Ja tää ainut kellä olis aikaa ym. niin ei viitsi ku en oo ilmoittanut tarpeeks ajoissa....

Hm. Harmittaa vaan sun puolesta, kun tarvitset apua, niin toinen haluaa tehdä hauskaa. |O Soita niille Kotkan ihmisille, niin vaikka niillä on surua, niin jos ne kerran auttais. Sitäpaitsi sinun lapsi voi piristää niiden päivää. Kun on tapahtunut surullisia asioita, niin se lohduttaa, että sinä synnytät uuden ihmisen ja että ne saa auttaa sua. :hug: et ole törkeä, jos soitat.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Meinaan että jos ihan tällä hetkellä ei vielä ole lähtö kyseessä niin jos anoppi voisi lähteä varmuudeksi tulemaan jos julkisillä ja olla sitten vaikka vaan seuranasi siihen asti kunnes miehesi kotiutuu? Ja tietty tarpeen tullen jäädä lasten kanssa jos lähtö tulee sitä ennen.

sieltä tulee viikonloppuisin julkisia vain aamulla kasilta ja illalla ysiltä... Taksi on ainut vaihtoehto

sieltä tulee viikonloppuisin julkisia vain aamulla kasilta ja illalla ysiltä... Taksi on ainut vaihtoehto

No johan on hankala tilanne. :/

En tunne Kotkan tapahtumia, mutta tuli mieleen että jos nämä ystäväsi kuitenkin haluaisivat auttaa? Joskus voi olla helpottavaakin saada surun keskellä keskittyä johonkin muuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:

Hm. Harmittaa vaan sun puolesta, kun tarvitset apua, niin toinen haluaa tehdä hauskaa. |O Soita niille Kotkan ihmisille, niin vaikka niillä on surua, niin jos ne kerran auttais. Sitäpaitsi sinun lapsi voi piristää niiden päivää. Kun on tapahtunut surullisia asioita, niin se lohduttaa, että sinä synnytät uuden ihmisen ja että ne saa auttaa sua. :hug: et ole törkeä, jos soitat.

Joo siis pakkohan heille on soittaa jos pakkolähtö tulee... Ja on niin kultaisia ihmisiä et ymmärtää tilanteeni... Ärsyttää vaa niin tuo muka ystävä... Mut hei, jotain hyötyä siitäkin. Se on nyt saanut mut niin vitutukseen et supistukset on voimistuneet!!!

No johan on hankala tilanne. :/

En tunne Kotkan tapahtumia, mutta tuli mieleen että jos nämä ystäväsi kuitenkin haluaisivat auttaa? Joskus voi olla helpottavaakin saada surun keskellä keskittyä johonkin muuhun.

Siis kun torstaina veli tappoi kaksi siskoaan. Tää perhe on sen surmaperheen kanssa tosi läheisiä ollut...

Yhteistyössä