Itsetehty HÄÄMENU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsio"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsio"

Vieras
Hei!
Kaipaisin kokemuksia itse tehdystä häämenusta, mitä se sisälsi, kuinka monelle ja mitä tuli ( noin ) maksamaan / hlö / ruoka-aineet.

Ja pyydän, tähän vain näitä kommentteja!
En kaipaa kommentteja siitä että pakottaisin jonkun tekemään häissä töitä tai että itse en voi nauttia päivästäni ja miksi pitää mennä naimisiin jos ei ole varaa ottaa valmiina.

En halua ottaa valmiina, ( toki minulla on tuttavani ravinolayritys jolta aion kysyä tarjousta ruoasta ) koska tiedän että saamme hoidettua kaiken itse helpostikin ilman kenenkään pakottamista töihin :)
Tai että oma päiväni menisi työnteossa..

?

No juuri tuota en halunnut kuulla, kiitos :)

Vuosi sitten kaasona ollessani järjestin 2 muun henkilön kanssa todella sujuvasti 50hlö häät joissa seisova pöytä, joten tiedän että siitä ei tarvitse tehdä kenellekään pakkopullaa.
Etenkin jos tiedän olevan ihmisiä jotka sanovat että tehdään itse :)

vieraita noin 70. Tarjolla oli porsaan uunifile ja uudet perunat, kylmä hirvipaisti, savulohi, graavilohi, pastasalaatti, sienisalaatti ja fetasalaatti. Leipinä rieskaa, piirakoita ja ruisleipää. Yöpalana salaatteja, kaloja, leivät ja hirvenlihapullia.
Kahvin kanssa oli kakkua, kolmenlaiset pikkuleivät, kuivakakkua ja olisko ollut pullakranssi, joka on anopin must:)
Hinnasta ei tietoa, lihat ja kalat pitkälti omasta takaa, perunat omasta maasta. Tarjoilu tilattiin muualta, viimeistelivät kirkon aikana tarjoilun, laittoivat kaiken esille ja keittivät perunat. Hääpäivän aamuna äiti ja anoppi kävivät paikalla, muuten kaikki oli edellisenä päivänä tehty hyvin pitkälti. Stressitön hääpäivä:)

Meillä vierasmäärä olisi noin 60hlö joista noin 15 on lapsia ( 1-13v )

Ei vaadi paljoa vaivaa esim lohen savustaminen kun omistaa savustuspöntön, kuten ei graavauskaan jonka voi tehdä etukäteen.
Laatikkoruoan tekemiseen tarvitaan joku sekoittamaan aineet vuokaan ja laittamaan se uuniin :)

Olisi se kiva tarjota ja syödä oikein hieno ravintolaillallinen mutta en itse näe siihen mitään sen kummempaa syytä.
Voin senkin rahan käyttää johonkin muuhun, haluan panostaa myös musiikkiin ja juotaviin!

Kyllä olisi varaa ottaa valmiinakin ruoka mutta meillä se ei ole se ensimmäinen vaihtoehto :)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;25900143:
vieraita noin 70. Tarjolla oli porsaan uunifile ja uudet perunat, kylmä hirvipaisti, savulohi, graavilohi, pastasalaatti, sienisalaatti ja fetasalaatti. Leipinä rieskaa, piirakoita ja ruisleipää. Yöpalana salaatteja, kaloja, leivät ja hirvenlihapullia.
Kahvin kanssa oli kakkua, kolmenlaiset pikkuleivät, kuivakakkua ja olisko ollut pullakranssi, joka on anopin must:)
Hinnasta ei tietoa, lihat ja kalat pitkälti omasta takaa, perunat omasta maasta. Tarjoilu tilattiin muualta, viimeistelivät kirkon aikana tarjoilun, laittoivat kaiken esille ja keittivät perunat. Hääpäivän aamuna äiti ja anoppi kävivät paikalla, muuten kaikki oli edellisenä päivänä tehty hyvin pitkälti. Stressitön hääpäivä:)

jos on kasvis-syöjä ja kärsii vehnäallergiasta, sitten ei olis mitään syötävää.

Jaa, sitä ei tavallinen ihminen osaa vai ruokaa tehdä? Vai miksi einespitsoja pitäisi ostaa?
Tiesitkös, ei ne siellä pitopalvuissakaan ole mitään robotteja, ihan tavallisia ihmisiä nekin! Eikä tarjonnut einespitsoja..

Tietenkin osaa jos et sitä tiennyt, toiset paremmin ja toiset huonommin. Tuossa nyt oli vaihtoehtoja sille mitä aloittaja kyseli, etkö huomannut sitä mitä aloittaja kyseli? Pitopalvelussa on ihan oikeita ihmisiä töissä sekään ei ole mikään salaisuus, ne kyllä tekee sen mitä sieltä tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäpä;25900160:
jos on kasvis-syöjä ja kärsii vehnäallergiasta, sitten ei olis mitään syötävää.

Allergiat pyydettiin ilmoittamaan etukäteen. Yksi vieras ei syönyt punaista lihaa ja hänelle oli kanafilettä. Vehnäallergisia ei ollut paikalla.

Mainitaan vielä se, että minä ( ihminen ) olen ruokapalvelun ammattilainen itse joten tiedän mitä olen tekemässä :)

Ja tosiaan menuhan rakennetaan sen mukaan mitä on allergioita ilmoitettu, tämän vuoksi on järkevä kutsussa mainita vp:n yhteydessä allergioiden ilmoittaminen.

Ei varsinaisesti häämenu, mutta rippijuhlissa (vieraita kaukaa paljon) oli liha ja kanapata, uudet perunat, pari erilaista salaattia, graavilohta, savustettua lohta, kasvis gratiini, muistaakseni vielä lihapullia ja keitettyjä kananmunia (päällä tilpehöörit), leipää. + jälkkäripöytä erikseen.

Yksissä häissä olin myös vieraana, missä oli itse tehdyt ruuat. Lihapaisti, perunat, lihapullia, pari salaattia, kalat, joku laatikko (oisko ollut just joku kasvisgratiini tms.).

Yhteistyössä