Itsetunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orms
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

orms

Vieras
Onko naisella vikaa itsetunnossa, jos hän ei ymmärrä sitä, että mies käy kommentoimassa tuntemattomien naisten valokuviin "Näytä tissit" tai on keskustelufoorumilla lirkutellut samaiselle tapaukselle antaen ymmärtää että heillä on ollut yhteisiä öitä takana (joka toki oli vain vitsi, poikaystäväni mukaan). Olen eräällä keskustelufoorumilla kirjoitellut aktiivisesti poikaystäväni kanssa ja eilen tuli hirveä riita siitä, mitä saa tehdä ja mikä on toista loukkaavaa. Mun mielestä turhanpäiväinen kommentointi naisten valokuviin on iso miinus, enhän itsekään kommentoi miesten kuvia. Siis tarkoitan nyt tyyliin näitä näytä tissit, tai sitten mun kikkeli ei mahtuisi tuohon peppuun -kommentteja. Kauniiksi kehuminen tai vastaava on vielä ok.

Juttelimme esim siitä, kun poikaystäväni entinen tyttöystävä oli sanonut hänelle, että haluaisi harrastaa tiettyjen lätkäpelaajien kanssa seksiä, kun mun mielestä tuollainen on toista kohtaan törkeästi heitetty. Ei mulle vaan tulis koskaan mieleenikään heittää poikaystävälleni, että haluan harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa. Ei edes vitsillä. Mutta poikaystäväni mielestä osoittaa huonoa itsetuntoa, jos tuollaista heittoa ei sulata tai osaa ottaa huumorilla. Mun mielestä ihminen ei arvosta itseään, jos suostuu tuollaista sontaa kuuntelemaan seurustelukumppaniltaan. Toki ymmärrän sen, että aika moni haaveilee muistakin kuin vain kumppaneistaan, mutta kuka ääliö tuollaista menee sanomaan omalle kumppanilleen päin näköä? Miksi ihmeessä mulle ei tulisi tuollainen koskaan mieleen, koska en haluaisi aiheuttaa toiselle pahaa mieltä?

Vai olenko ainoa nainen/ihminen joka ei halua kuulla kumppaniltaan, kuinka heidän tekisi mieli panna jotain toista.

Eikö huono itsetunto ole sitä, että sietää tuollaista käytöstä kumppaninsa toimesta tai sitä, että tuntee tarvetta kommentoida jokaista "pantavan" näköistä eukkoa siten, josta voisi ymmärtää tämän miehen olevan kiinnostunut tästä naisesta ja ehkä sitten kommenttiensa tähden saavan naiselta yhteydenottoa. Vaikka kyseessä onkin vain sanat, niin kyllä tuollainen touhu pitäisi mun mielestä jättää varattuna kokonaan. Ei mun mielestä parisuhteessa tarvitse seurata vierestä kun oma ukko pyytää tuntemattomia naisia näyttämään tissejä. Vai olenko todellakin niin rajoittunut ja huonoitsetuntoinen, kun mulle ei tulisi mieleen - edes sinkkuna- heitellä miehille vastaavanlaista läppää.

Olenko ainoa nainen/ihminen ylipäätään, jos koen loukkaavaksi tuollaisen touhun ja etten itse ainakaan koskaan tuollaista heittäisi seurustelukumppanilleni, koska en haluaisi loukata häntä.

Parisuhteessahan oikein ja hyväksyttävää on se, joka on yhteisesti sovittua, käy molemmille, jota ei tarvitse salata ja joka ei loukkaa kumpaakaan.

Minä ja mieheni olemme molemmat niin parisuhdeihmisiä, ettemme hyväksyisi kumpikaan toisen lirkuttelua millään keskustelufoorumilla, puhumattakaan siitä, että heittelisi edes tsoukkina juttuja yhteisistä öistä tai vastaavasta. Tuohon "näytä tissejä" -juttuun minun on vaikea ottaa edes kantaa, sillä tuollainen tuntuu huomattavan lapselliselta käytökseltä, enkä osaa omassa ikäluokassani ja ystäväpiirissäni edes kuvitella kenenkään noin toimivan. Jos mieheni tuumaisi jollekulle vieraalle, että "näytä tissejä", jäisin ihmeteyksestä varmasti sanattomaksi ja alkaisin miettiä, että onko tuo nyt seonnut, vai miksi hyvät käytöstavat unohtuivat tykkänään.

Eli jos moisesta toiminnasta et pidä, kerro siitä miehellesi ja sano, että olet varma, että harva muukaan nainen pitäisi. Kysy vielä, että mitä mieltä hän olisi, jos sinä käyttäytyisit miehiä kohtaan vastaavalla tavalla. Jos se olisi hänelle ok, ehkä te haluatte eri tyyppistä parisuhdetta ja erilaisia asioita elämältä?!

mulle kävi samalla tavalla viimevuonna. Huomasin että silloinen avomies kommentoi jollain sivulla toisten naisten kuvia tyyliin "jäätävä kroppa" ja "ihanat silmät" jne jne. Mä loukkaannuin kovasti, koska ihmettelin miksi hän ylipäänsä kävi katsomassa niitä naisten kuvia. Sitäpaitsi mun mielestä huono itsetunto on sellaisella, joka laittaa valokuviaan nettiin toisten arvioitavaksi. Eli sellainen henkilö ei koe olevansa hyväksytty ilman kalastettuja kommentteja.
Itsetunto ja sopimattoman käytöksen sulattaminen eivät ole sama asia.

Niin, miten sie voit olla tuollaisen tollon kanssa? ajattele miten se suhtautuu toisiin naisiin ulkona kun et ole sen mukana?
voi jumallauta....kuolaa toisia naisia kieli maassa,usko pois. ja luulletko et tuollainen tyyppi on naiselle uskollinen? i don't think so.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä kukakin sopii:
Kysy vielä, että mitä mieltä hän olisi, jos sinä käyttäytyisit miehiä kohtaan vastaavalla tavalla. Jos se olisi hänelle ok, ehkä te haluatte eri tyyppistä parisuhdetta ja erilaisia asioita elämältä?!
Olen tehnyt itseasiassa aikoinaan vastaavanlaisesti kuin hän minulle ja hän syytti minua tekopyhäksi ja kostonhimoiseksi ihmiseksi sen jälkeen, lähinnä tekopyhäksi sen takia että oli häntä aiemmin moittinut moisesta käytöksestä ja sit sen jälkeen käyttäytynyt itse samoin ja kun sanoin että se oli vain näpäytys niin sit olin jo kostonhimoinenkin.

Kyseessä oli suhteellisen neutraali heitto kundille, jonka poikaystäväni tiesi olevan vain mun frendi. Mutta tämä mun "frendi" oli joskus aikoinaan myöntänyt kuulemma mun poikaystävälle olleensa musta kiinnostunut ja "pettynyt" kun hän vei mut nokan edestä.

Kundikaverini oli siis edellisenä päivänä heittänyt keskustelufoorumilla naiselle erääseen keskusteluketjuun viestiä jossa selitteli tämän naisen lähettäneen hänelle henkilökohtaisesti viestiä jossa se kiitteli poikaystävääni muka heidän yhteisestä yöstä. Nainen tosin heitti samaiseen viestiin, ettei ole moista lähettellyt.
Noh seuraavana päivänä heitin tälle mun tutulle miespuoliselle keskustelijalle viestiä erääseen ketjuun, jossa hän selitteli jotain että joku nainen oli "ahdistellut" häntä sähköpostilla niin heitin tälle mun kaverille tyyliin - kuka muu naikkonen ahdistelee sinua kuin minä!?!! Oletko sinä ruvennut huutelee vieraisiin pöytiin vai?!Ja tuon kaltaisesta kommentista mun poikaystävä suuttui. Vaikka tasan tarkkaan tietää itse mun ja tuon kaverin välit ja sen että ollaan vain nettikavereita. Ja mun mielestä tuollainen kommentti on neutraali verrattuna siihen, minkä viestin takia halusin hieman näpäyttää.

Ei ole helppoa ei...

Niin no en siis ole tuon tapauksen kanssa enää yhdessä, kunhan pohdin sitä että onko tässä nyt kumpi oikeassa kun mun mielestä hänen touhu on törkeetä ja hänen mielestään mun mielipiteen perusteella mulla on huono itsetunto, kun en ymmärrä tuollaista käytöstä. Jätin hänet itseasiassa eilen jo ennen kuin tätä viestiä kirjoitin tänne edes.