IVF/ICSI alkuraskauden ultra, pieni alkio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raastinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raastinrauta

Uusi jäsen
08.12.2012
23
0
1
Yritän täällä kun odotuspuolella kukaan ei vastannu :(

Onko kellään kokemusta että alkio ei vastaa viikkoja? Käsittääkseni 1-2 pv ero on normaalivirhettä ja menee mittavirheen yms vaihtelun piikkiin. Mutta onko kellään alkio ollut reilusti pienempi?

Normiraskaudessahan erot on toki mahdollisia, suuretkin, ovulaatio ei varmaa jne. Mutta näissä hoidoissa päivät on tarkasti tiedossa.

Mulla oli alkuraskausultra 7+3 mutta alkio vastasi n. 6+5 kokoista, eli reilusti pienempää. Syke oli ok. Ultra tehtiin hyvässä paikassa parhailla laitteilla kokeneen ultraajan toimesta joten virheeseen en usko. mitattiin niin monta kertaa. Olen nyt huolesta soikeana, ei ole aikaisempaa kokemusta. Sen mitä olen googlettanyt, niin yleensä ei kerro hyvää. Lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata, totesi vaan että pieni on, katsotaan uudelleen myöhemmin mihin suuntaan menossa.

Kertokaa ihanat ihmiset kokemuksia. Pitkä aika surra joulun yli

Mulla ei ole kokemusta vastaavasta. Mulla alkuraskauden ultrassa hippunen oli 1,05 cm ja arvio iäksi oli 7+1. Myöhemmin nt-utrassa pikkuinen olikin 3 päivää vanhempi eli ei nuo mitat mitään supertarkkoja ole. Minkä mittainen sinun hippu sitten oli?
Ymmärrän, että olet huolissasi, mutta murehtimalla asia ei parane. Positiivista uskoa ja mieltä, se on parasta pienellle taimelle :)

Tatja + pikkuinen 22+0

Kiitos. Kyllähän mä tiedän ettei murehtiminen muuta mitään mutta jotenkin sitä yrittää kerätä toivonrippeitä jostain..

Ultrassa hippunen oli 8mm eli pieni. Pitäs olla tosiaan yli sentin mittainen jo.

Minulla oli alkuraskauden ultrassa sama juttu. Alkion piti olla 7+5 mutta vastasi viikkoja 6+5. Meillä tosin oli inseminaatio mutta, kun on pari vuotta yritetty luomuna niin en oikein usko luomuvauvan mahdollisuuteenkaan. Pelottaa, että alkion kasvu on hidastunut ja yritän netistä etsiä kokemuksia vastaavista tilanteista. Tuntuu, että monilla on mennyt myöhemmin kesken vastaavassa tilanteessa mutta toisaalta ne, joilla on menny kaikki hyvin, eivät ehkä jaa kokemuksiaan netissä. Minua kiinnostaa tietää mikä teillä on tilanne? En kylläkään tiedä oletko enää linjoilla :)

Yhteistyössä