IVF/ICSI tammi/helmikuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annuli81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Annuli81

Aktiivinen jäsen
11.05.2007
1 181
0
36
Heissan!
Onko kenelläkään muulla alkamassa hoidot tammikuussa?
Meillä on tarkoitus aloitella tammikuun alussa ensimmäinen ICSI-hoito, sumuttelut alkavat kyllä jo joulukuun puolella. Saankin mummo-oireet sitten juuri mukavasti jouluksi...
Olisi kiva vaihtaa ajatuksia muiden suunnilleen samanaikaan hoitoon lähtevien kanssa:)

Darma: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä

onneliina: 1.IVF

Annuli81: 1.ICSI

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06

Lumienkeli2007: 2.ICSI

Pillipiipari: 1.ICSI?, takana kaksi inssiä

Tikru70: 2.IVF

Hapsu: 1.IVF

Ulpulummukka: 1?ICSI

Inkaliini: 2.IVF

Siisami: 2.ICSI

Miikkis: 1.IVF

Toiveikas: 1.IVF/ICSI

Lenaki: 4.IVF

Kati231: 1.IVF

PeePee77: 1.IVF

risto: 1.IVF

Chambon: 2.ICSI

PLUSSANNEET: :heart:

Eli ensimmäiseen icsiin ollaan menossa tammikuussa. Lyhyellä kaavalla mennään. Ensimmäinen ivf tehtiin marraskuun alussa ja munasolut eivät hedelmöittyneet, kuori on liian vahva.
Kiva kun muitakin amoihin aikoihin piinailevia ;)

Moi! Mulla alkaa tammikuulla 2.ICSI. Nyt mennään lyhyellä kaavalla. Pistelyt alkaa Tammikuun puolen välin jälkeen ja punktio n.vko:lla 8.
1.IVF tehtiin nyt syksyllä ja vain 3 munasolua hedelmöittyi. Tuoresiirto ja PAS negatiiviset. Nyt seuraavaksi sitten ICSI koska siitiöt ei meinennut päästä munasolun sisään. Eka IVF tehtiin pitkällä kaavalla. Kiva kirjoitella muitten kanssa.

Kiva, että löysitte tänne Darma ja Päivi68!
Tiedättekö muuten, että millä perusteella käytetään joko pitkää tai lyhyttä kaavaa? Itsellä siis tosiaan pitkällä kaavalla tehdään, enkä mitenkään innolla odota sivuoireita sumutteesta, joita lääkäri "lupaili". Mielelläni lueskelen teidän kokemuksia edellisistä hoitokerroista, jos vain jaksatte kertoa.
Paljon tsemppiä meille kaikille, tässä ei tarvitse enää kauaa odotella jotta päästään tositoimiin =)

Hei vaan!
Mulla on nyt menossa eka IVF/ICSI (ei siis tiedä vielä kumpi tehdään), mutta jos tää ei onnistu niin tammikuussa tulen sitten joukkoonne mukaan. Nyt olen pitkän kaavan piikkivaiheessa ja punktiota jännitän.

Tuosta sumutteesta (Synarela) sen verran että mulla ainakin on ollu todella vähän sivuoireita ainakaan tähän mennessä (pari viikkoa sumuttelua takana), vähän reilummin ehkä hikoilua ja muutaman tunnin päästä sumuttelusta "sydämenläpätystä" ja pientä kuumotusta mutta sekin menee nopeasti ohi. Mä olin pelännyt paljon pahempia mummo-oireita, mutta ehkä ne on vasta tulossa... :p Mua taas huolettaa lääkkeistä enemmän nuo Luget siirron jälkeen. Inssin yhteydessä tuli aika karmea olo niistä nyt on annostus kolminkertainen. YÖK! Siis jos nyt koskaan sinne asti päästään. :attn:
Tsemppiä kaikille! :hug:

Meillä ei mitenkään selvitelty tuota eroa pitkän ja lyhyen kaavan välillä. Julkisella puolella olisivat tehneet pitkällä kaavalla ja yksityisellä tekevät meille lyhyellä kaavalla. Olen kyllä tyytyväinen tähän lyhyeen kaavaan. Meillä tosiaan saatiin 8 hyvää munasolua joista ei siis yksikään hedelmöittynyt marraskuisessa hoidossa. Saas nähdä kuinka käy icsi:ssä tammikuussa. Hoidot aloitetaan heti tammikuun kuukautisten alettua.

Mulla ekassa IVF-hoisossa oli jarruna synarela ensin 2 vko:a mutta ei vaikuttanut toivotulla tavalla ja jouduin jatkamaan vielä 2 vko:a. Ehkä sen takia mulla tehdään seuraava hoito lyhyellä kaavalla etten käytä synarelaa ollenkaan vaan aloitan puregon-pistokset kierron 2.päivänä.
Mulla on pieni myooma kohdussa ja mut laitettin leikkausjonoon joka voi kestää puolikin vuotta. Sanoin että haluan tässä välissä seuraavan hoidon. Ja lääkäri suostui. Lääkäri keskustelee vielä toisenkin lääkärin kanssa siitä myooman leikkauksesta koska eivät mielellään leikkaa noin pieniä kuin mulla.(n.3cm), koska eivät tiedä vaikuttaako se raskautumiseen.

Kait sitä uskaltais joukkoon liittyä!

2. IVF alkamassa heti kun mies saisi siemarinäytteen kiikutettua lääkäritalolle.... =) Luultavasti kuitenkin vasta vkolla 3 aloitellaan...
Meillä oli ensimmäinen IVF/ICSI tammikuussa 2007, josta tuoresiirto neg, 1. Pas posit-->keskenmeno vkolla 7, 2. Pas negat. Viimeisimpään myös sulattivat kaikki jäljellä olevat 6 alkiota... =( Tehtiin pitkällä kaavalla muuten tuo IVF/ICSI.

Osaatteko muuten sanoa, jotta ku eka tehtiin puolelle munasoluja IVF ja puolelle ICSI, mutta IVF tehosi todella hyvin, niin käytetäänköhän meillä nyt eka IVF loppuun (yht 3 hoitoa) ja sitte meillä olis vielä mahdollisuus 3 ICSI hoitoon vaiko kuinka se menee??? kuka tietää.

Onko täällä muita Syyskuun IVF/ICSI listalta?

Tervetuloa Ulpulummukka! Ja lämmin :hug: vastoinkäymisten johdosta kuten kaikille muillekin!
Tsemppiä sinulle Raakku, toivottavasti hoitosi onnistuisi heti, eikä tarvitsisi enää tänne liittyä =)

Välillä ajatukset liikkuu jo paljon hoidoissa, toisinaan on positiivinen olo, toisinaan pelottaa ihan kaikki niihin liittyvä.
Saanko udella teiltä miksi olette hoitoihin "joutuneet"? Meillä syynä miehen simpat, joiden määrä hyvä, mutteivat liiku ja epämuotoisia oli normaalia enemmän. Siksi siis hoitomuotona ICSI, jota lääkäri heti suositteli, kun pesunkin jälkeen 0% siimahännistä liikkui eteenpäin :/

oikein hyvää keskiviikkoiltaa ja tsemppiä kaikille :hug:

Itseä kans pelottaa kovasti tuleva hoito.
Meillä pesun jälkeen miehen simpat ovat priimatavaraa, niissä on ilman pesua jotain "kitka-ainesta". Sen lisäksi minun munasoluissani on kovin vahvakuori. Tietääkö joku pystyykö itse jollain lailla auttamaan tämän kuoren pehmenimiseen? joku niin kertoi, mutta olen hukannut paikan enkä tiedä oliko se vain huuhaata.
Mutta torstai on toivoa täynnä!

Heissan!
Täällä on vielä kovin hiljaista, mutta eiköhän se siitä kun alkaa hoidot vielä lähenemään... Mulla oli menkat vähän myöhässä, mutta tänään onneksi alkoivat. Pikkaisen myöhemmäksi menee sumujen aloittelu, mutta eipä tässä nyt muutamalla päivällä ole väliä.

Mitäs muille kuuluu? Ja tervetuloa uusille hoitoihin menijöille :wave:

mennään. Siivoillen ja leipoen. Lääkkeet kävin jo hakemassa tammikuuta varten. Hiemna jo alkaa jänskättämään tuleva. Vielä odottelen joulukuun menkkoja alkavaksi.
Mitäs muille kuuluu?

hei mä kyllä nyt ilmoittaudun mukaan, vaikka vielä piinailen jouluun asti. lääkärin kanssa sovittiin, että jos nyt ei onnistu, niin tammikuun menkkojen jälkeen sitten aloitetaan ivf, ilmeisesti lyhyellä kaavalla. olisin tietenkin halunnut jo seuraavasta kierrosta, mut pyhät tulee just tielle. hoidoissa ollaan oltu tää syksy, mut yritetty itsenäisesti vuosi...

Tervetuloa mukaan joukkoon pieneen Soja ja Onneliina :wave:
Täälläkin jo jänskättää aika paljonkin tuleva hoito. Ylihuomenna käydään vielä lääkärissä kertaamassa hoidon kulkua ja saamassa lääkkeiden reseptit. Sumut alkaa luultavasti tuossa parin viikon päästä. Saa nähdä osuuko just jouluaatolle eka lääkekerta :D Saas sitten nähdä miten paljon sumut viivyttää menkkojen alkamista, pitää toivoa että suunnilleen kuitenkin pysyttäisiin aikataulussa.
Laitoin tuohon ekaan viestiin pientä listaa meistä, toivotaan että saadaan vielä lisää porukkaa mukaan!

Mutta nyt taidan mennä tosi aikasin nukkumaan, jotta olisin huomenna vähän virkeämpi...

Moi vaan,

Saanen liittyä seuraan. Ensimmäinen ivf lyhyellä kaavalla takana marraskuussa. Muutama päivä sitten testasin negan. Toiveissa toinen ivf ensi vuoden alussa...
Lyhyt tai pitkä kaava ivf:ssä määräytyy melko usein klinikan tapojen mukaan. Käsittääkseni julkisella puolella usein käytetään pitkää kaavaa ja yksityisellä lyhyttä. Tietenkin myös "asiakkaan" hedelmöittymisongelmat määrävät hoitotapoja.

Tervetuloa Casa! :hug: negasta, toivotaan että seuraavassa hoidosta pieni saisi alkunsa!
Mä olen yksityisellä hoidossa, ja mulla tulossa pitkä kaava. Just eilen oli vielä käynti klinikalla, ja kyselin miksi joillekin pitkä ja joillekin lyhyt kaava. Lääkäri selitti, että hoito suunnitellaan aina yksilöllisesti, pitkällä kaavalla on kuulema vielä paremmat hoitotulokset, jollei ole PCO.ta tai muuta vastaavaa jolloin lyhyt kaava on parempi vaihtoehto.

Eilen selvisi tarkemmin tuleva aikataulu. Jouluaattona alkaa sumut, ja 8.1 on nollaultra jolloin aloitetaan myös pistoshoidot. Viikko 4 on toimenpideviikko, mikäli kaikki menee hyvin sinne asti. Hui kun alkaa jännittää :o
Mites muilla, onko aikataulut selvinnyt yhtään? Tsemppiä meille kaikille, toivotaan että mahdollisimman moni saisi tämän hoidon avulla viimeinkin oman pienen nyytin syliinsä :)

HEISSAN! nyt yritän uudelleen vähän kertoa meidän tilanteesta, perjantaina onnistuin pitkän valmiin tekstin hävittämään :headwall:
Meillä siis taustalla minun hormonitoiminnan häiriöt, menkkoja ei oo ollu vuosiin luomuna, vaan aina oon jotain lääkkeitä käyttäny. Periaatteessa tammikuusta on yritetty, tietäen, että siihen kuitenkin ihme vaaditaan. Nyt marraskuussa oli clomi+menopur (? olikohan se toi? hirvee blackout) +pregnyl, yks munis kasvo, mut ei onnistunu raskautuminen. lääkärit suositteli meille jo heti IVF-hoitoa, mutta aluks halusimme kokeilla näin. nyt sitten kun oon asian hyväksyny, en jaksasi millään oottaa tammikuulle, jollon saan varata ajan suunnitteluun ja siitä se sitten lähtee käyntiin.... hoidossa ollaan julkisella ja hommat on mielestäni edenny ihan loogisesti, eikä liian pitkiä odotusaikoja oo vielä ainakaan ollu. saa nähdä miltä jatkossa tuntuu.

nyt lähden jatkamaan töitä

oikein mukavaa joulun alusviikkoa kaikille, ja kyllä se tammikuu sieltä tulee.... tuleehan...?? :xmas:

Ensimmäisen ivf:n aikaan kävin paljon lukemassa kaksplussan ketjuja, mutta en kirjoitellut. Nyt toista kertaa odotellessa ajattelin heti liittyä sopivaan ketjuun. Saadaan sitten yhdessä jännätä ja jakaa oireet, vaivat ja toivottavasti onnistumiset :)
Toiveissa on toinen ivf heti tammikuussa tai helmikuussa. Ihan miten aikatauluihin käy ja antaako lääkäri luvan...Kaksi vuotta yritetty ja hoitojen syy alhainen keltarauhashormonipitoisuus. Ekassa ivf:ssä muniksiakin kasvoi vähän heikosti...Joten taitaa vähitellen syitä lapsettomuuteen löytyä lisää.
Pidetään ketju korkealla :D

joo, tunnelma korkeella..
mulla on nyt 10 päivää ekasta inssistä ja jouluun mennessä pitäis tietää tärppäskö. sit tosiaan jos ei, niin sitten tammikuun lopulla eka ivf. Ollaan yksityisellä ja saatiin ilmeisesti itse vaikuttaa siihen, että mennään nyt sit suoraan ivf:n. eikä jatketa tota inssihommaa...

Joo kyllä se tammikuu sieltä vielä tulee, vaikka nyt tuntuu että on vielä ikuisuus aikaa pistosvaiheeseen...

Casa tämä palsta on todella hyvä paikka vertaistuelle, ja on ihana saada välillä lukea myös onnistumistarinoita:) Itsekään en ole ennen kaksplussaa ikinä kirjoitellut minnekään nettipalstoille, mutta tänne jäi kyllä nopeasti koukkuun...

Mitä lääkkeitä ja minkälaisia määriä teillä jo aiemmin hoidossa olleilla on ollut munisten kasvatteluun? Mulle taisi tulla Puregon ja Menopur, määriä en muista. Mun LH- taso oli pikkaisen alle viitearvojen, lääkäri sanoi että muiden arvojen kanssa on täysin ok lukema, mutta nyt hoidossa tulee hieman vaikuttamaan lääkemäärään.

Tsemppiä meille kaikille! En tiedä miten teillä muilla, mutta mulla on välillä tunne ettei päässä liiku mitään muuta kuin tuleva hoito, sekun alkaa kuitenkin olla jo niin lähellä :D

Toivottavasti sinulla Annuli on paremmat merkit ilmassa.. Kokeilin just kohdunnapukkaa ja selvästi pehmentynyt ja avautunut. Niin, täti tulossa. grr... rinnat kipeet. Ja nännejä kihelmöi tutulla tavalla.

Hyvä puoli täs on, et mitä pikimmin alkaa, niin sitä nopeammin pääsee ivf:n. Eli jos on täti tullakseen, niin tulkoon juoksujalkaa!

Ihmettelen kyllä, et mitenkä on näin lyhyt kierto, viimeksi 31 ja nyt oireiden perusteella 23 tai 24. Oi voi...

Yhteistyössä