Moi vaan,
En ole ollut täällä sitten mukaan ilmoittautumiseni. Oon meinaan ollut aikas hermona tässä parit viime viikot, enkä edes ole viittinyt purkaa tänne palstalle fiiliksiä säästääkseni teitä muita mun jutuilta. Mutta nyt varotan, että on siis vuodatusta luvassa ja ehkä "hivenen" liian tarkkaa selostusta... Sori jo etukäteen. :ashamed:
Meillä näyttää pahasti siltä, että meidän kohdalla tää IVF-aloitus menee ihan päin prinkkalaa! Mun siis piti soittaa klinikalle ja ilmoittautua ekaan IVF:ään justiinsa ennen joulua, kun menkat alkoi (tai silloin luulin alkaneen) ja kaikki piti olla ok. Jäin silloin vähän jännittyneenä odottamaan hoitajan soittoa, että millä aikataululla edetään jatkossa.
Kävikin heti klinikalle soittamisen jälkeen seuraavana päivänä ilmi, että eipä tainneet alkaakaan kunnolla menkat, koska mitään vuotoa ei tullutkaan enää. Ei muuta, kun odottelemaan joulun jälkeistä arkipäivää, että pääsen soittamaan klinikalle uuden tilannetiedon. Ja niinpä soitinkin eikä siinä mitään, ottivat tiedot ylös ja jäätiin odottelemaan. Raskaustesti oli tottakai nega, pitihän sekin tehdä.
Seuraavana päivänä soittivat mulle yllättäen sieltä klinikalta ja kertoivat etenemisaikataulusta ym. ja sain ajat lääkärille ja suunnitelmissa oli punktio viikolle 6. Kerroin sinne taas, että ei alkanutkaan menkat - tieto ei ollut jotenkin mennyt tälle hoitajalle ollenkaan. Silloin pyysivät ilmoittamaan uuden vuoden aattona sitten heille, mikä tilanne silloin on ja sitten katsotaan aikatauluasiaa tarkemmin. Niinpä taas päästiin odottelemaan.
Uuden vuoden aattona ei ollut tilanne muuttunut ja soitin taas klinikalle. Siellä olivat lääkärin kanssa sitten keskustelleet ja kertoivat, että jatketaan alkuperäisen suunnitelman mukaan joka tapauksessa. Kysyin, että jos vuoto alkaa, niin pitääkö ilmoitella ja sanoivat että ei tarvitse. Pitää vaan laittaa päivä ylös ja kertoa lääkärille. Ja myös pitää varautua siihen, että suunnitelmaan voipi tulla muutoksia...
Ja sitten, nyt EILEN uuden vuoden päivänä alkoi oikeesti vihdoin ja viimein menkat (kp 48). Ja nyt sitten tilannehan on se, että mun pitäis ohjeiden mukaan alottaa näiden mun kiertojen takia terot 4.1. eli jo 4. kiertopäivänä - sehän on ihan väärässä kohtaa! Päivä laskettu siis mun ennen joulua tehdyn ilmoituksen perusteella.
Ongelma on se, että mä en vaan ehkä pysty pitämään itteäni pois puhelimesta, koska vuoto alkoikin yhden päivän sen jälkeen, kun mun piti ilmotella tilanteesta. Olisko ihan hölmöä taas soittaa klinikalle (ollaan hoidoissa naistenklinikalla) ja pyytää hoitoaikataulun tarkistamista oikeaksi? Koska onhan se hassua syödä ihan tietoisesti väärään aikaan teroja, koska vielä ehtisi vaihtamaan suunnitelmaa, kun en vielä ole ehtinyt aloittaa nappien popsimista? Mulla olisi lääkärille aika 10.1. ja silloin alkaisi ilmeisesti myös sumuttelut, jos oikein ymmärsin. Siis jos päivät olisi oikein eli todellisuudessa sumuttelut ei alkaisi tuolloin.
Tää on ihan sekaisin ja mä olen ihan raivona!! Toisaalta hävettäis soittaa sinne klinikalle varsinkin, kun sanoivat, ettei tarvii ilmoitella.... Luulis, että haluaisivat tietää, että voivat vielä muuttaa suunnitelman oikeanlaiseksi? Tai ehkä tää on multa vaan toiveajattelua.
Äh, tavallaan pikku juttu, mutta kun olis nyt pitkän jonotuksen jälkeen edessä hoidot, mistä vois oikeesti olla meille apua, niin tottakai haluaisi, että menisi kerralla oikein. Mutta ei, tääkin menee näin sotkuseksi ja alotus menee pieleen. Harmittaa suunnattomasti. :headwall: