ivf, kauanko kesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tärppäsi toisesta ivf-hoidosta. Lapsen syntymän jälkeen on tehty yksi pas eli pakastealkioiden siirto (alkioita jäi pakkaseen toisessa, onnistuneessa ivf:ssä) ja sen jälkeen taas ivf. Toista lasta ei olla onnistuttu näistä saamaan. Ensimmäiset kaksi hoitoa menivät niin, että joulukuussa oli käynti lääkärille ja huhtikuun alussa (vai oliko se maaliskuun lopulla?) plussasin eli tolle välille mahtuu 2 hoitoa. Kaikki hoidot käyvimme yksityisellä joten hinta meillä oli noin 2500 e/kerta ja siitä pois Kelan korvaukset. Hintaan vaikuttaa kuinka paljon ultrakertoja ja mitä mahdollisia verikokeita joudutaan ottamaan jne.

Niin ja syynä meillä on se, että miehen sperma ei tule "ulos asti" vaan se jää jonnekin hänen sisälle. Olikohan se joku "takaisin virtaus" tms. Näin siis on aika vaikeata raskautua, kun ei ole tarveaineita.

Paljonko on jäänyt IVF/ICSI pakkaseen alkoita, ja ovatko selvinneet PASissa siis siirtoon asti???? Mietin vaan että miten sitten mahdollisuudet käytännössä ovat (toki jokaisella erilaiset, mutta mitä muilla on ollut)?

Meillä esikoinen luomuna, sit kaksi inseminaatiota tuloksetta,
eka ivf: tuore siirrosta kohdunulkoinen, pas tuloksetta
toka ivf: tuore siirto tuloksetta, kaksi passia tuloksetta, lääkekuuri endometrioosiin, kolmas pas ja syntyi suloinen tyttö :heart: , 10 kk synnytyksestä pas ja kaksosraskaus nyt viikoilla 17+4 :heart: :heart:

Ja syynä siis endometrioosi, tosin aika lievänä, mutta muuta vikaa ei löytynyt. Meillä tuli tosi paljon alkioita toisesta ivf:stä ja pakkaseen niitä jäi peräti 12! Kaikki niistä ovat kestäneet sulatuksen ja jatkaneet jakautumistaan. Vielä siellä ois 4 alkiota :whistle:

Lisäys: väestöliitossa ollaan oltu hoidossa ja noin 5000 e mennyt kaikkkineen hoitoihin, lääkkeisiin ja matkoihin, mutta PALJON on saatukin
=)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 16:08 HuliHumppanpuli kirjoitti:
toka ivf: tuore siirto tuloksetta, kaksi passia tuloksetta, lääkekuuri endometrioosiin, kolmas pas ja syntyi suloinen tyttö :heart: , 10 kk synnytyksestä pas ja kaksosraskaus nyt viikoilla 17+4 :heart: :heart:

Ja syynä siis endometrioosi, tosin aika lievänä, mutta muuta vikaa ei löytynyt. Meillä tuli tosi paljon alkioita toisesta ivf:stä ja pakkaseen niitä jäi peräti 12! Kaikki niistä ovat kestäneet sulatuksen ja jatkaneet jakautumistaan. Vielä siellä ois 4 alkiota :whistle:

Lisäys: väestöliitossa ollaan oltu hoidossa ja noin 5000 e mennyt kaikkkineen hoitoihin, lääkkeisiin ja matkoihin, mutta PALJON on saatukin
=)

Kysyisin sinulta yhden lapsettomuuden jälkeen ehkä typerältäkin kuulostavan kysymyksen. Oletko nyt lapsien saamisen jälkeen käyttänyt jotakin ehkäisyä vai oletko luottanut "endometrioosiehkäisyyn"? Mulla ei synnytyksen jälkeen ollut mitään ehkäisyä (paitsi imetys) muutamaan kuukauteen, ja sitten käytin kuparikierukkaa puoli vuotta. Se ei kuitenkaan sopinut mulle, ja nyt olen ollut ilman ehkäisyä puoli vuotta. Meillä on nyt kaksi lasta (eka luomuna), ja ikääkin mulla alkaa olla sen verran, etten ehkä kolmatta lasta enää välttämättä haluaisi. Tämä kuulostaa varmaan hirveältä tekstiltä, kun ensin ei ole millään saanut lasta ja sitten kyselee ehkäisystä, mutta haluaisin tietää, miten muut, lapsettomuudesta kärsineet, ovat hoitaneet ehkäisyn sitten, kun lapsiluku perheessä on täynnä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 16:05 IVF-pojan äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 16:08 HuliHumppanpuli kirjoitti:

=)

Kysyisin sinulta yhden lapsettomuuden jälkeen ehkä typerältäkin kuulostavan kysymyksen. Oletko nyt lapsien saamisen jälkeen käyttänyt jotakin ehkäisyä vai oletko luottanut "endometrioosiehkäisyyn"? Mulla ei synnytyksen jälkeen ollut mitään ehkäisyä (paitsi imetys) muutamaan kuukauteen, ja sitten käytin kuparikierukkaa puoli vuotta. Se ei kuitenkaan sopinut mulle, ja nyt olen ollut ilman ehkäisyä puoli vuotta. Meillä on nyt kaksi lasta (eka luomuna), ja ikääkin mulla alkaa olla sen verran, etten ehkä kolmatta lasta enää välttämättä haluaisi. Tämä kuulostaa varmaan hirveältä tekstiltä, kun ensin ei ole millään saanut lasta ja sitten kyselee ehkäisystä, mutta haluaisin tietää, miten muut, lapsettomuudesta kärsineet, ovat hoitaneet ehkäisyn sitten, kun lapsiluku perheessä on täynnä?

Ei kuulosta ollenkaan hirveeltä vaan vastuuntuntoiselta puheelta =) On meillä tätäkin mietitty. Joskus nuorena olen syönyt e-pillereitä, mutta kun "lapsen tekoon" ryhdyttiin niin sen koommin ei ole "järeämpää" ehkäisyä käytetty. Paitsi eka lapsen jälkeen kondomia ehkä vuoden. Sillon sitä vielä hyväuskoisena luuli, että tulee heti uudelleen raskaaksi, kun nyt se yksikin tuli :)

Toisen lapsen jälkeen ei käytetty mitään, koska kolmas olisi saanut tulla vaikka ihan heti perään. No ei tullut luomuna, mutta onneksi sentään lähti nopeesti hoidoilla. Nyt siis raskausviikot 17+5 :heart:

Jos ja kun tämä tuplaraskaus menee hyvin ja vauvat syntyvät, olen ajatellut laittaa hormoonikierukan, koska neljä lasta riittää meille vallan mainiosti :D En myöskään halua ottaa sitä riskiä, että sit yhtäkkiä tulisinkin luomusti raskaaksi (sitäkin tapahtuu yllättävän paljon!) Mulla on lisäksi aina ollut tosi runsaat ja kivuliaat kuukautiset tuosta endometrioosista johtuen eli hormoonikierukka olisi sit hoitona niihinkin. Ikää on kohta 33 v ja tuo kierukkahan ehkäisee ainakin sen 5 vuotta, mutta kai sen kertaalleen sit joutuu vielä uusimaan :whistle:

Tälläsia mietteitä meillä on =)

Meillä kaikki kävi tosi helposti. Ensimmäinen lapsi syntyi 1. tuoresiirrosta ja kaksoset 1. PAS:sta. Syytä lapsettomuuteen ei koskaan löydetty. Hoidoissa kävin NKL:lla, joten maksoin vain poliklinikkamaksut sekä tarvittavat lääkkeet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 22:59 VaSaSi kirjoitti:
Meillä kaikki kävi tosi helposti. Ensimmäinen lapsi syntyi 1. tuoresiirrosta ja kaksoset 1. PAS:sta. Syytä lapsettomuuteen ei koskaan löydetty. Hoidoissa kävin NKL:lla, joten maksoin vain poliklinikkamaksut sekä tarvittavat lääkkeet.

Siis tehtiinkö teillä lainkaan ensin inseminaatioita?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 20:03 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 22:59 VaSaSi kirjoitti:

Siis tehtiinkö teillä lainkaan ensin inseminaatioita?

Ei tehty, siirryttiin suoraan näihin "järeimpiin" keinoihin, johtuiko sitten mahdollisesti mun iästä, en tiedä. Mutta mitään muita hoitoja meille ei edes ehdotettu.

Yhteistyössä