IVF-Munasolupunktio vk:lla 45

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anuski79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anuski79

Vieras
Hei!

Lueskelin paljon eri pinoja ja aika sekalaista porukkaa näyttää löytyvän.. Löytyisikö ketään jolla sattuisi hoidot menemään suht. samoissa aikatauluissa kanssani? Eli minulla nyt menossa Ivf pitkällä kaavalla, olen pistänyt 11.10 Procren ja menkat alkoi 22.10 jonka jälkeen olin lääkärissä 0.ultrassa 25.10 ja aloitin pistämään Puregonia 175 IU:ta päivittäin, huomenna 30.10 menen taas ultraan, jossa tilannetta katsotaan ja mahdollisesti lääkeannosta tarvittaessa muutetaan, seuraava ultra on sit perjantaina 3.11 ja munasolupunktio ja siirto tulevat viikolle 45. Meillä vauvaa yritetty 2,5 vuotta ja tutkimuksissa (laparoskopia) minulta löytyi vaikea endometrioosi.. Yksityisellä klinikalla ollaan tutkittavana ja hoidoissa oltu, muutamia inseminaatioita on tänä vuonna tuloksitta tehty ja nyt ensimmäinen Ivf-hoito. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia toisten kanssa.

Anuski

Mulla kanssa punktio ajoittuu vko:lle 45. Toinen ivf menossa ja lyhyellä kaavalla. Puregonin pistelyn aloitin 23.10 annoksella 125 iu. Eka ultra oli perjantaina. Huomenna tuon puregonin rinnalle aloitan orgalutranin pistelyn ja sitten keskiviikkona uudelleen ultraan.

Lasta ollaan toivottu 2,5 vuotta. Lapsettomuuden syy minussa, pco.
Olis kyllä mukava vaihtaa kuulumisia ja jännittää yhdessä.

Mulla punktio varmaankin jo ensi viikon lopulla (vko 44). Piti olla alku viikosta, mutta rakkulat olivat vielä liian pieniä joten jatkettiin viikonlopun yli piikitystä ja huomenna uudestaan ultraan. Eka IVF hoito ja syytä lapsettomuuteen ei ole saatu selville.

^lisäystä
mä aloin puregonin 19.10. ja 150IU/pvä, myös Synarelaa suihkuttelen edelleen.
Yllättävän vähän ollut oireita lääkkeistä, ei mitään vaihdevuosioireita
B)
Punktio jännittää, mutta onneksi se ei kestä kauaa

Mukavaa, että löytyy muitakin samassa aikataulussa olevia!

Minulle lääkäri sanoi viimeksi että punktio luultavasti tehdään nukutuksessa?? Huomenna kuitenkin ultrassa nähdään miten rakkulat ovat kasvaneet ja mitä tehdään.. ja miten kauan pistelen.
Olin vasta 2.10 laparoskopiassa ja endoa löytyi paljon, ennen en ollut kuullutkaan koko sairaudesta.. ivf suositus tuli kiireellisenä.
Minulle ei lääkkeistä ole tullut oireita mutta olen huomannut ettei enää nukuta kovin hyvin, voi tietysti johtua jostain muustakin?

Mullakaan ei vielä paljoo ole oireita noista lääkkeistä tullut. Pientä jomotusta ja vihlomista munasarjoissa. Enemmän iltaisin. Tänään ollut jo vähän turvonnutkin olo. Ainakin tietää että jotain siel tapahtuu!

Onnea teille molemmille huomiseen ultraan!

Juu, hieman jännittää kuinka ovatten munikset kasvaneet. Perjantaina rakkuloita oli n.15 kpl, mutta suurimmatkin vain 12mm. Jostain luin, että rakkulat voivat kasvaa 2mm/pvä. Toivon niin. Eikö niiden pitäisi lähemmäs 20mm olla?

Huomenta!

Juu, munarakkuloiden sopiva koko on se 20.. Toivottavasti lääkkeet ovat vaikuttaneet jo enemmän ja ovat siitä edellisestä sit kasvaneet.
Minuakin alkaa jo vähän jännittämään millekähän tilanne näyttää..

Tsemppiä!

Mites menee..?

Minä kävin tänään ultrassa ja lääkkeet ovat tehonneet hyvin, niin hyvin että Puregonin annosta laskettiin 175 iu:sta - 125 iu:n päivässä. Rakkuloita oli molemmilla puolilla erikokoisia (7-14mm) ja niitä on paljon (ja riskinä on hyperstimulaatio..) Joudun menemään ultraan vielä keskiviikkona ja perjantaina. Punktio tehdään ensiviikon alkupuolella ja minut nukutetaan.

No hyvältähän toi kuulosti että ovat kasvaneet. Mullakin perjantain ultrassa selvis että rakkuloita on tulossa aika monta ja vaarana siis tuo hyperi. Mutta nyt vaan muistetaan juoda paljon ja toivotaan ettei se iske. Mulla on nytkin suurinpiirtein sama määrä tulos kuin ekassa hoidossa.

Tänään aloitan siis orgalutranin (jarrulääke) laiton puregonin rinnalle ja keskiviikon ultrassa sitten selviää punktion ajankohta, joko perjantai tai maanantai. Pikkuhiljaa alkaa kyllä jännittämään.

Palaillaan taas!

No niin, eilen kävin taas ultrassa ja punktio on perjantaina. Tänään vielä pistän puregonia, huomenna pregnyl. Siitten vaan jännittämään sitä punktiota :)
Maha on turpea ja kävellessä todellakin tuntee, että alakerrassa on n.15 munista. Vihloo kun menee istumaan.

Hei täältä Ruotsin maalta!

Aloitin Synarel- nenäsuihkeet 22.9 ja Gonal piikitykset 21.10. Eilen tiistaina käytiin ultrassa ja oli kehittynyt 5 munasolua...Lääkäri sanoi että lopetus pistoksen voi ottaa keskiviikkona ja että punktio tapahtuisi torstaina ja takaisin laitto lauantaina.
Kun päästiin kotia sairaalasta niin tuli soitto perään että täytyy sittenkin jatkaa piikitystä neljän päivän ajan... Joten punktio on nyt sit vkolla 45 maanantaina ja takaisin laitto keskiviikkona.

Me oltiin yritetty vuoden verran, kunnes sitten otimme lääkäriin yhteyttä...vika löytyi minusta, munajohtimet toiminta kyvyttömät :( .
Nuoruudessa sairastama klamydia oli aiheuttanut tällaista vahinkoa, vaikka aikoinani siihen hoidon sain.

Jännittäviä ja tuloksekkaita aikoja teille kaikille!!

Heips kaikki!

Mä olin taas tänään ultrassa ja perjantaina vielä kerran tarkastellaan tilannetta, kovin paljon on niitä rakkuloita kasvamassa, 30?.. alkaa jo aika tukala olo olla. Maha turvonnut ja liikkuminen sattuu. Onks teillä muilla millaisia oireita..? Mä oon liikunnanohjaaja ja melko vaikeaa jo töissä. Maanantaina vasta punktio ja keskiviikkona sit siirto..

Heippa taas!

Mäkin olin tänään ultrassa ja rakkulat olivat kasvaneet sen verran vauhdikkaasti että punktio onkin jo perjantaina. Eli tänään sitten irrotuspistos ja sit vaan odottelemaan perjantaiaamua. Siirto on sitten maanantaina. Rakkuloita on tulossa n. 15 kpl. Olo alkaa kyllä tosiaan olla aika tukala ja turvonnut. Kävellessäkin kiristää. Meillä on tuonne hoitopaikkaan sen verran pitkä matka että tuo autossa istuminenkin tuntui tänään aika kurjalta.

Anuski: sullapa on tulossa aikamoinen määrä, varmasti alkaa olla turvonnut olo!

Hymytytön kanssa mennään sitten ihan samaa tahtia

Tsemppiä ja onnea matkaan kaikille!

Punktio takana. Ei ollut niin paha homma ku pelkäsin. Nyt täytyy vaan juoda vettä 2-3l/pvä ja ottaa rauhallisesti.

Saalis oli 21, joista 13 käyttökelpoista. Tai mitä lie tarkoittaa. Maanantaina saan vasta tietää hedelmöittymis ja jakaantumis hommat. Maanantaina on sitten siirtokin jos kaikki menee ok.

Miten wilhelmiinalla meni (muistankohan nimimerkin oikein..)?

Mutta nyt takas sohvalle makoilemaan. On huojentunut olo kun yksi etappi takana.

Hyvää viikonloppua.

Minäkin kävin tänään ultrassa ja lääkäri lopetti hoidon tällä kertaa kesken. Munasoluja on kuulemma aivan liikaa ja jos hoitoa olisi jatkettu niin olisin saanut vain hyperin ja joutunut varmuudella sairaalaan joten jouduin viikoksi sairaslomalle kotiin lepäämään ja ensi kierrossa sitten lyhyellä kaavalla uusi yritys? Kauhean kipeä olo ja iso pettymys kun täytyy kesken jättää mutta eihän tässä muuta voi kuin aloittaa sit menkkojen alettua alusta koko homma :(

Olen 37 v. ja toinen IVF menossa. Punktio oli tänään, saaliina 5 munasolua. Viimeksi karsiutuminen oli aika kova, 13 munasolua joista vain yksi oli siirtokelpoinen. Nyt pitää uskoa noiden olevan sitkeämpiä...maanantaina pitäisi olla siirto jos siirrettävää on.:\| :\|

Ultrassa näkyi viimeksi (tiistaina 31.10) 11 rakkulaa, joista tosiaan vaan noi viisi saatiin punktoitua. Pienin oli vain 13 milliä, vaikka normaalisti pitäisi olla yli ainakin yli 16 millisiä. Pregnyl ei kuulemma aina tehoa noin pieniin rakkuloihin, mutta nyt oli tehonnut.

Oliko muuten kukaan muu tänään punktiossa olleista Felicitaksessa?

Johtuuko iästä vai mistä mutta vertaillessani hoitoani muihin vaikuttaa siltä että lääkitykseni on ollut aika raskas: Primolut Nor, Synarela, Gonal-F (300 yksikkö/päivä) jonka lisäksi Menopur, kun ei tahtonut tapahtua mitään. Siltä olen vielä ihan ok kunnossa, hikipuuskia on ollut ja masennusta, joka on se ikävin. :/

Tällä hetkellä kipulääkityksen vaikutus alkaa loppua ja särky rajoittaa liikkumista. Mitä enemmän noita rakkuloita tulee ja kerätään, sitä kipeämpi sitä tuntuu olevan.

Hoidossani sattui muuten melkoinen kommellus: Ollessani matkoilla Gonal-F kynä loppui kesken, kun en ollut ymmärtänyt sen kestävän minulla vain kolme päivää. Yksi lomapäivä meni pilalle, kun kaverini kanssa soiteltiin apteekit ja sairaalat läpi yrittäen etsitä tuota Ranskassa. Lopulta löytyi yksityiseltä klinikalta ja sain sieltä ilmaiseksi (!) yhden 300:n kynän. :flower: Vähän tuli viivästystä hoitoon, mutta lääkärin mukaan ei välttämättä vakava asia.

Tsemppiä ja lujaa uskoa kaikille hoidoissa oleville!

Punktio oli sii mullakin eilen. Rakkuloita tyhjennettiin 15 ja munasoluja saatiin 9. Aamulla soittivat labrasta että neljä oli hedelmöittynyt. Maanantaina sitten siirto, jos silloin vielä siirrettävää on.

Anuskille voimia, voin uskoa että on pettynyt olo. Koitahan jaksaa kerätä voimia uuteen yritykseen :hug:

Hymytytölle ja kooveelle myös kovasti onnea hedelmöittymiseen. Toivottavasti päästään kaikki sitten maanantaina siirtoon!

Mulla oli viidestä vain yksi siirtokelpoinen ja se oli jo yhdensänsoluinen! Se siirrettiin ja nyt sitten toivotaan parasta! Raskaustesti on 17.11. Sille ei varmaan voi mitään, että väkisin tässä välissä yrittää tunnistaa itsestään jotain raskauden merkkejä. Olen jo ostanut raskaustestejäkin...:)

Lugesteron lääkitys jatkuu 400 mg 2x vuorokaudessa. Tuo piti aloittaa lauantaina, mutta unohdin se ja aloitin vasta sunnuntaina. Muutenkin tuntuu, että näiden hoitojen aikana on ollut pää täynnä reikiä enkä muista yhtikäs mitään.

Punktion jälkeiset kivut on parantuneet jo tosi hyvin. Mulla on onneksi niin hyvä tuuri, että saan pitää lomaa koko marraskuun ja ottaa vain rennosti. Pitäisi ainakin olla hyvät olosuhteet raskauden alkamiselle! Olisi kiva kuulla teidän muidenkin tuntemuksia tässä tuloksia odotellessa! Ja toivon onnea kaikkien piinäpäiviin!

Hienoa että kooveekin sait mukaasi yhden pikkuisen.

Mulla raskaustestipäiväksi määrättiin vasta 20.11. mistäköhän tuo ero johtuu? Luget mä aloitin lauantaina annoksella 200 mg * 3, aamulla yksi ja illalla kaksi.

Mitenköhän sitä nyt osaisi ottaa rauhallisesti nämä pari viikkoa, yleensä olen osannut olla hermoilematta tämän piinisjakson alkupuolen mutta sit vähän ennen testipäivää tarkkailee koko ajan itseään ja välillä on varma negasta ja välillä hyvinkin toiveikas olo.

Mulla on myös testipäivä ma 20.11., enää 13 yötä.

Onko teillä mitään oireita? mä olen ihanan kivuton. Viikko ennen punktiota alkoi vihlonta ja loppui viime lauantaina, heti punktiopäivän jälkeen. La alkoi luget ja masu taas hieman kipeytyi. Nyt ei enää mitään.
Eiku, tissit on arat edelleen. Pregnyl taitaa tehdä sen.

Olin äsken ottamassa lisää kahvia, mutta en ottanutkaan kun se haisi niin pahalle. Arvaatte varmaan mikä tuli heti mieleen
:laugh:
No, nyt on sitten 2 viikkoa aikaa kehitellä oireita. Sehän multa luonnistuu.

Hei kaikille!

Eilen oli punktio, saatiin kolme munasolua...Aamulla soittivat lääkäristä että kaksi on hedelmöittynyt... Huomenna tehdään siirto kello 14. =)
Kahdeksi viikoksi määrättiin progesteron 400ml suppoja ja Trombyl 75mg
tabletteja, tukemaan tulevaa raskautta.
Raskaustesti päivä 24.11

Yhteistyössä