ja minä olin se kauhea äiti äsken ulkona 1vuotiaan kanssa, enkä osannut käyttäytyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miranda83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miranda83"

Vieras
tää päivä ollu ihan pyllystä.. ollaan sairasteltu tos pitkä tovi ja ite oon viel kipee..
meidän 16kk lapsukainen ei suostu oleen pihalla yleensä ikinä..
mua stressaa ulkoilu,kun toinen haluais olla vaan sylissä tai pulkassa.

ja sitten revitään hanskoja pois aina välillä.. äsken sit pääsi ärräpäitä, ja varmasti ihmiset katto, kun motkotin pienelle syyttömälle lapselle, etten jaksa enää, mä en jaksa kun pitää repiä ne hanskat kokoajan pois ja etkö sä vois yhtään viihtyä tääl ulkona.. lähetään sit saatana kohta kotiin.. sit meidän isommat lapset huuteli pulkkamäestä että äiti kato..ja mä huusin vaan vastaukseks et Jaaaaaaa...

Joo. Ei me äidit mitään madonnapyhimyksiä olla. Lapset ON joskus rasittavia. Heittäköön ekan kiven se, joka ei koskaan ole sortunut ärräpäihin tai motkottamiseen lapselle.

Niihin hanskoihin on saatavilla sellaisia "nipsuja", joissa on molemmissa päissä samanlaiset kiinnittimet kuin lasten henkseleissä. Pitäisi estää pois vetämisen.

Järkky äiti joka ei ole hommannut lapselle hanskoja, joita ei voi kiskoa pois. Ja ne kun laittaa kunnon hihojen kanssa ja kiristää, ei varmasti pysty saamaan pois.

[QUOTE="Miranda83";23071910]mä oon viel vähän kipee.. lapsi oli viikon tuossa, ja kyllä mun omaatuntoo soimaa jos en vie ulos. tää talvi on niin ankeeta aikaa ollut tuon pienimmän kanssa kun se ei viihdy siellä.. kesällä kyllä viihtyi ja meidän isommat lapset viihtyi kans pienestä asti ulkona,mutta ei tuo..[/QUOTE]

Siis miksi on huono omatunto?

Lapsi ei viihdy ulkona. Viet hänet silti ulos ja kiukuttelet hänelle. Eikö silloin ole järkevämpää olla sisällä.

Siis miksi on huono omatunto?

Lapsi ei viihdy ulkona. Viet hänet silti ulos ja kiukuttelet hänelle. Eikö silloin ole järkevämpää olla sisällä.

Joo täytyy myöntää et poden huonoo omaatuntoo siitä ettei viihdy ulkona.. varsinkin jos ollaan sisällä! mulla on joku et lasten pitää saada raitista ilmaa ees vähän.. siis en tietenkään huudata lasta siellä, mutta tän lapsen kanssa on ulkoilut olleet tosi hankalia nyt talvella! olisko siis parempi olla vaan sisällä? onko muilla ollut samantapasta lasta kuka ei vaan viihdy talvella ulkona?

[QUOTE="Miranda83";23071956]Joo täytyy myöntää et poden huonoo omaatuntoo siitä ettei viihdy ulkona.. varsinkin jos ollaan sisällä! mulla on joku et lasten pitää saada raitista ilmaa ees vähän.. siis en tietenkään huudata lasta siellä, mutta tän lapsen kanssa on ulkoilut olleet tosi hankalia nyt talvella! olisko siis parempi olla vaan sisällä? onko muilla ollut samantapasta lasta kuka ei vaan viihdy talvella ulkona?[/QUOTE]

Avaat ikkunan? Tulee sitä raikasta ilmaa sisälle.

[QUOTE="jos";23071983]Avaat ikkunan? Tulee sitä raikasta ilmaa sisälle.[/QUOTE]

anteeks mutta repesin ;P

kai mä lähen suihkuun ja kylpyyn sen pikkusen kanssa..siellä se ainakin viihtyy :)

[QUOTE="Miranda83";23071956]Joo täytyy myöntää et poden huonoo omaatuntoo siitä ettei viihdy ulkona.. varsinkin jos ollaan sisällä! mulla on joku et lasten pitää saada raitista ilmaa ees vähän.. siis en tietenkään huudata lasta siellä, mutta tän lapsen kanssa on ulkoilut olleet tosi hankalia nyt talvella! olisko siis parempi olla vaan sisällä? onko muilla ollut samantapasta lasta kuka ei vaan viihdy talvella ulkona?[/QUOTE]

Sama juttu oli meidän molempien lasten kanssa ihan pienenä. Oltiin sitten sisällä enimmäkseen. Lapset myös nukkuivat pääasiassa sisällä vauvoina. Ei ulos kannata lähteä väkipakolla tai hampaat irvessä. Tuo raittiin ilman vouhotus on vain suomalainen ilmiö, eikä sitä kannata niin vakavasti ottaa.

Kannattaa muistaa, että pieni lapsi oikeasti kärsii, jos äiti motkottaa ja haukkuu. Että ei kannta paljon tuota viljellä, koska pitemmän päälle se vaikuttaa itsetuntoon, jos puhutaan ikävällä äänellä. Ei nyt kerta, mutta jos useammin sellaista harrastaa.

Meidän 1v 3kk ikäinen ei erityisemmin tykkää ulkoilusta ja ymmärtäähän sen, kun ei vielä kunnolla pääse liikkeelle eikä pysty mitään järkevää itse tekemään. Isomman lapsen vuoksi ulkoilemme kyllä joka päivän 1-2 kertaa ja pienempikin on silloin tietysti mukana. Hanskat on sellaiset pitkävartiset, jotka laitan haalarin alle ja niitä lapsi ei saa kiskottua pois. Meilläkin tykkää olla vain pulkassa, joten siinäpä sitten istuu. Isomman leikkiessä ja touhutessa omiaan, minä liikuttelen pienempää pulkassa ympäri pihaa. Yleensä käydään sitten vielä lopuksi tekemässä pidempi pulkkaretki yhdessä.

Meidän lapsi oppi ulkoilemaan vasta joskus parivuotiaana. Sitä ennen se ei keksinyt ulkona pahemmin tekemistä ja tahtoi sisälle aika pian. Nyt viihtyy ulkona. Kunhan vaan keksittäisiin, miten minä siellä viihtyisin. Ulkoilu on ihan jumalattoman tylsää. Minä en tajua, miten jotkut jaksaa yli tunnin olla ulkona muksujen kanssa. Kesällä minä luen, mutta talvella ei tarkene sitäkään tehdä.

Yhteistyössä