Ja niin on tapahtunut kesän ensimmäinen pyörällä kaatumisesta johtunut vakava päävamma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
15-vuotias nuori sai peruskoulun päättäjäisten yhteydessä sähköpyörän (ilman kypärää) ja on nyt vetänyt lipat sillä. Yksityiskohdista ei ole tietoa mutta luokan vanhempien Whatsapp-ryhmässä juorutaan että lapsi olisi ihan yliopistollisessa keskussairaalassa.
Niin että kannattaako sitä kypärää sittenkin käyttää?

Paikan perusteella ei kannata vetää liian hätäistä johtopäätöstä, eikä kypärän käytöstä (tokihan valitettavan moni ei käytä). Toivottavasti nuori selviää vähin vammoin.

Mun poika kaatui niin, että päässä ollut kypärä halkesi. Oli yön tarkkailussa yliopistosairaalassa koska se oli lähin minne lanssi sen vei. Seuraavana päivänä pääsi kotiin röntgen- ja magneettikuvausten jälkeen, pään kuvaus uusittiin vielä 2vk kuluttua. Lievä aivovamma, ei pysyviä muutoksia, eikä missään murtumia. Parantunut täysin. Ilman kypärää olisi luultavasti tullut kallomurtuma.

Paikan perusteella ei kannata vetää liian hätäistä johtopäätöstä, eikä kypärän käytöstä (tokihan valitettavan moni ei käytä). Toivottavasti nuori selviää vähin vammoin.

Mun poika kaatui niin, että päässä ollut kypärä halkesi. Oli yön tarkkailussa yliopistosairaalassa koska se oli lähin minne lanssi sen vei. Seuraavana päivänä pääsi kotiin röntgen- ja magneettikuvausten jälkeen, pään kuvaus uusittiin vielä 2vk kuluttua. Lievä aivovamma, ei pysyviä muutoksia, eikä missään murtumia. Parantunut täysin. Ilman kypärää olisi luultavasti tullut kallomurtuma.

Hienoa ettei käynyt pahemmin. Ja aivotärähdyskin on lievä aivovamma, joten olkaapa kaikki varovaisia

Ilman kypärää ois kuollut.

Yhteistyössä