ja nyt kun mä aloitan työt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
mitäs kaikkea mun pitääkään muistaa tehdä?

-hoitopaikka lapselle, on jo haettu ja niin kauan kun tarvitsee, mun äiti kyllä hoitaa tuota Neitiä..
-työkengät-vaatteet, selviää torstaina mitä pitää ostaa
-kampaajalle pitää mennä, millin sänkikö?et on helppo laittaa aamulla.. :whistle:
-selvittää pitääkö se anniskelupassi olla, vai riittääkö mun kokin koulutus..
-lopettaa kuntalisä
-soittaa kelaan heti kun hoitopaikka järjestyy ja lakkauttaa kotihoidontuki
-miettiä aamuheräämiset noiden isojen kanssa (tottuneet siihen et mä herätän)
-opetella itse heräämään viiden aikaan

hmm..mitäs vielä?

ja aikaahan on reilu viikko :laugh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minne menet töihin?

Meillä on ekaluokalta saakka herätty itse vaikka olen kotona.

kahvilantätiksi pääsin :D

ja meilläkin noi on ennen heränneet itse, ja lähteneet kouluun ilman mua, nyt vaan kun olen ollu kotona ja hereillä, niin on ollu tapana ne herättää.
eiköhän ne taas opi :D

Kuulostaa ihanalta työltä. Itse haaveilin joskus että perustan oman kahvilanMutta on se vaan kovaa työtä se leipominen ja neljäksi töihin meno... ja kun ei ole koulutusta alalle. Joten...

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Sähän saat kodinhoitotukea ja kuntalisää niin kauan kun sun äiti hoitaa lasta. Sit kun viet kunnalliseen tai yksiyiselle niin sit sun pitää katkaista nuo tuet.

meillä ei saa kuntalisää jos tekee tunninkin töitä :whistle:

mut kotihoidontukea meinaankin jatkaa, tosin sekin on loppumassa noin kk päästä, saa nähdä saanko sitä ennen sitä hoitopaikkaa :laugh: (tiedän et se kuuluu saada, mut..)

Kuulostaa ihanalta työltä. Itse haaveilin joskus että perustan oman kahvilanMutta on se vaan kovaa työtä se leipominen ja neljäksi töihin meno... ja kun ei ole koulutusta alalle. Joten...

Mä haluisin kans oman kahvilan...ja mulla olis koulutustakin...mut ei varmaan rohkeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Missu:

Mä haluisin kans oman kahvilan...ja mulla olis koulutustakin...mut ei varmaan rohkeutta.

kahvilan (oman siis) aloittaminen on aika riski, pääomaa pitää olla aikalailla, koska laitteet ym on todella kalliita, samoin voitto on aika pientä jos asiakaskuntaa ei ole paljon.Vuokrat ja kulut on aika isoja.Jos tekee kaiken itse, on hyvin mahdollista et jää voittoa, mut henkilökunnan palkkaaminen on aika iso menoerä myös.
lähinnä pystyssä pysyy isojen ketjujen paikat, tai leipomon myymälät yms

olishan se ihanaa jos olis mahdollisuus omaan, mut nyt mä olen iloinen siitä, et tää mihin meen on ihan uus paikka, ja kuulemma aika vapaat kädet saadaan, ja muutoksia saadaan tehdä ja kokeilla uusia juttuja :D

Yhteistyössä