Ja taas juhlitaan synttäreitä monena päivänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli pojalla oli eilen synttärit. 2 kavereista ei päässyt eilen. Nyt tuli toisen äidiltä viesti et voisko heidän poika tulla tänään kun sen laskujen mukaan ne synttärit tänään. Siis oli luvannu lapselle et pääsee tänään meille synttäreille kun ei eilen päässy.
Argh. Mua niin ottaa päähän. Ja siis ei mulle ees ilmottanu mitään. lasten kautta sain tietää et ei pääse tulemaan.
No laitoin et katotaan ens viikolla joku päivä et pääsee se toinenki joka ei eilen ollu yhtäaikaa..
Saa nähdä mitä vastaa.

No ei kai kaverin tule nyt noin iso juttu ole...meinaan että jos kerran on tosiaan kaverista vaan kyse, niin eikö niitä kavereita joka tapauksessa jatkuvasti lapsiperheissä pompi? Synttärit oli eilen, tänään ei enää ole, mutta kylään saa tulla rääppimään kakkua yms. jos niitä jäi.

No ei kai kaverin tule nyt noin iso juttu ole...meinaan että jos kerran on tosiaan kaverista vaan kyse, niin eikö niitä kavereita joka tapauksessa jatkuvasti lapsiperheissä pompi? Synttärit oli eilen, tänään ei enää ole, mutta kylään saa tulla rääppimään kakkua yms. jos niitä jäi.

Siis laitto nimenomaan että lapsen mielestä ne synttärit on TÄNÄÄN. Ei vissiin oo edes kertonu et ne oli oikeasti eilen.
Mulle on tulossa muita vieraita tässä parin tunnin päästä eli tänään ei oikein käy. Ja en aio ens viikolla enää tarjoiluja järjestää enempää kuin normikyläilyssä.

Rääpiäiset voisin minäkin järjestää mutta ensi viikolla tuskin on paljoa jäljellä mitä pöytään laittaa? Mua kyllä ärsyttää meidän lähipiirissä se, että kun sanon että pojan juhlat on silloin ja silloin, niin sitten alkaa sadella ehdotuksia tyyliin: eikö voisi olla maanantaina? Toinen että eikö voisi olla edellisenä päivänä? No voidaanko me tulla kahden viikon päästä? Aargh. Kaikki kyllä tulevat kun sanovat tulevansa mutta miksei hitto silloin kun minä sanon?!

Rääpiäiset voisin minäkin järjestää mutta ensi viikolla tuskin on paljoa jäljellä mitä pöytään laittaa? Mua kyllä ärsyttää meidän lähipiirissä se, että kun sanon että pojan juhlat on silloin ja silloin, niin sitten alkaa sadella ehdotuksia tyyliin: eikö voisi olla maanantaina? Toinen että eikö voisi olla edellisenä päivänä? No voidaanko me tulla kahden viikon päästä? Aargh. Kaikki kyllä tulevat kun sanovat tulevansa mutta miksei hitto silloin kun minä sanon?!

Just tätä. Ja kun meillä on elokuussa kolmella lapsella synttärit. Muutama vuosi on tuntunu että juhlittu koko kuukausi sit joka toinen päivä jotain. Kait tämäkin sit vaikuttaa oon niin nihkeä lupaamaan eri päivälle ketään.

Just tätä. Ja kun meillä on elokuussa kolmella lapsella synttärit. Muutama vuosi on tuntunu että juhlittu koko kuukausi sit joka toinen päivä jotain. Kait tämäkin sit vaikuttaa oon niin nihkeä lupaamaan eri päivälle ketään.

Kiva :/ Ei kai tuossa muu auta kuin joko sanoa että juhlat meni jo, tai ottaa vieraat vastaan mutta siten että ei mitään ihmeellistä enää pöydässä. Vaikka se ei ole niin hankalaa tehdä yksi kermakakku tai ostaa kaupasta jäätelöä niin onhan se ärsyttävää että pitää kestittää ihmisiä harva se päivä.

näin meilläkin. saa tulla, mutta jos on tarjoilut loppuneet, niin sitten on. ja jos on jäänyt, kuten varmaan on, niin sitten tarjotaan niitö

No itellä ei ole vielä edes 1-vuotissynttäribileitä pidetty..mutta ainakin tuttavapiirissä on tehty niin, että synttärit on yhtenä päivänä ja täts it. Sama koskee ristiäisiä/nimiäisiä ym. Ettei joudu monta päivää kestitsemään, kun pienten lasten perheessä on hommaa.

Tietysti jos lapsella käy harvoin ystäviä ja niitä on vaikka vähän, niin sitten ehkä vois miettiä että kutsuu. Mutta sitten tietysti pitää riittää pienempikin evästys..ei sitä voi joka lapselle erikseen kakkua laittaa.

Itse kyllä laittaisin viesin että synttärit ovat jo juhlittu, mutta joku toinen päivä voi tulla leikkimään ja tarjoaisin lapsille silloin jäätelöä.
Menisi aika mahottomaksi että jokaisen pikkuvieraan äiti päättäisi itse milloin tulisi synttäreille.

no joo mäkin sanoisin et saa ite selitellä lapselleen et synttärit meni jo. ja jos kakkua tms olis jäljellä niin sitä saa tulla kyllä sitten syömään, mut sekin silloin kun SINÄ sanot. huh, mitä käytöstä joiltakin taas.

On sitä kakkua jäljellä. Mutta aamulla soitti yksi kaveri joka käy tosi harvoin että tulee tänään käymään. Joten tuo kaverin vierailu menee nyt tuon lapsen kaverin edelle joka ehtii kyllä käydä ens viikollakin. Ja tarjoiluja laitan sit just sen verran kuin jaksan.
Ei muuten vastannu mitään mun viestiin kun laitoin että ens viikolla passaa paremmin. Saa nähdä mitä sanoo kun näkee että täällä muita vieraita. Asuvat siis niin että kulkevat meidän ohi jos käyvät esim kaupungilla.

Yhteistyössä