ja taas kiristää .. vaunujen kanssa tungoksessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
käytiin kattelemassa tänään tota rempattua kauppakeskusta ja muistuipa taas mieleen, miks ei tee mieli ikinä käydä missään vaunujen kanssa.siis missään missä on enempi ku viis ihmistä kerrallaan.
kun tuntuu, että ihmiset ei väistä vaikka näkee et vaunut tulossa vastaan, seisotaan keskellä kulkukäytäviä ,tukitaan ne luiskakulkuväylät ja pysähdellään yhtäkkiä keskelle tietä niin että ite meinaat ajaa päälle.. jne jne.
|O

Joo ja mua on aina kiristänyt se, että jokaiseen hemmetin tungokseen on sitten tungettava koko lapsikatraan ja etenkin jyrävaunujen kanssa....! No, itse odottelen esikoista joten eiköhän se oma mieli kohta muutu.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja viuras:
Joo ja mua on aina kiristänyt se, että jokaiseen hemmetin tungokseen on sitten tungettava koko lapsikatraan ja etenkin jyrävaunujen kanssa....! No, itse odottelen esikoista joten eiköhän se oma mieli kohta muutu.. ;)

Elämä opettaa. joskus on vaan ihan pakko lähteä niillä jyrävaunuilla ja sen lapsikatraan kanssa liikenteeseen. Toivottavasti sun naiivi maailmankatsomukses muuttuu jahka sen lapsen pyöräytät.

ei mulla ole jyrävaunuja :xmas: pienet ja ketterät joilla koitan parhaani mukaan väistellä kaikkia ja oon varmaan sennäkönen että just että "anteeks kun ollaan täällä" :D
ehkä mäkin sit muutaman vuoden päästä kiroan vaunukansan, kun oma on pois tästä iästä.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

Elämä opettaa. joskus on vaan ihan pakko lähteä niillä jyrävaunuilla ja sen lapsikatraan kanssa liikenteeseen. Toivottavasti sun naiivi maailmankatsomukses muuttuu jahka sen lapsen pyöräytät.

Oisko SARKASMI tuttu sana...? ;)

Mua on aina hämmästyttänyt esim laivaan lähdössä, mikä hemmetin pakko niitten mummujen on rullaattoreilla kiilata jonon keskelle? Siis jos jono etenis ihan ok siinä kohtaa siis kun satamasta noustaan laivaan, niin yleensä on niin että viimeistää joku mummo kiitää vedettävän kassinsa kanssa rattaiden eteen ihan kuin viinat loppuis tax free kaupasta jos hän ei ole ekana kannella :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Minä oon alkanu ihan tylysti jyrään ne tientukkijat vaunujen kanssa :p

Mä tuun taas just päälle, jos sun kaltaiset minäminäminä-äidit töksäyttää kärrynsä mun nilkoille.

:-)

mut eikö se ois sun jolla ei ole vaunuja, helpompi vähän väistää , kuin sen jolla on ne vaunut ?

jeps tuttu tunne ja mikä parasta kun yhtä ihmistä väistät niin eikö toiselta kantilta joku tunge eteen ja kun nykyihmiset ei sitten millään viitsi katsoa mihin kävelee."Karjapuskuri" olisi kiva lisävaruste vaunuissakin.

Mä tuun taas just päälle, jos sun kaltaiset minäminäminä-äidit töksäyttää kärrynsä mun nilkoille.

mut jos kävelet alle kun selkeästi kaukaa näet että ajan suoraa tietä vaunuilla,niin päälle ajan kyllä minäkin. ei sulla ole mikään etuajooikeus jos olet ilman vaunuja. näitä törttöjä riittää jotka selkeesti tahtovat alle.

Englannissa ei ollut vastaavaa ongelmaa- siellä mammat jyräs vaunuineen tai rattaineen suoraan päin ellet älynnyt ajoissa väistää. Ja muuten niin kohtelias kansalainen ei tässä tilanteessa kyllä edes anteeksi pyydellyt. Kai se oli jokin kirjoittamaton etuajo-oikeus...

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

mut eikö se ois sun jolla ei ole vaunuja, helpompi vähän väistää , kuin sen jolla on ne vaunut ?

Tottahan toki minä väistän, mutten todellakaan anna ymmärrystä mammoille jotka omaavat "minä ihan tylysti jyrään tientukkijat" -mentaliteettiasi, josta tuossa yllä mainitsit.

:-) että "törmäillään" sit siellä tungoksessa, mutta varokaa minua, saatan antaa takaisin:-)

Tottahan toki minä väistän, mutten todellakaan anna ymmärrystä mammoille jotka omaavat "minä ihan tylysti jyrään tientukkijat" -mentaliteettiasi, josta tuossa yllä mainitsit.

:-) että "törmäillään" sit siellä tungoksessa, mutta varokaa minua, saatan antaa takaisin:-)

kunhan muistat antaa takasin sille mammalle etkä vaunuissa olijalle

oli vaunuja tai ei, niin jotkut jyrää silti väkisin päälle! tämä huomattiin eilen kun oltiin myllyssä ja vaikka meillä ei ollut vaunuja niin silti jyrättiin päälle väkisin. Vaunujen kanssa on niin toivotonta olla esim. myllyssä jos porukkaa paljon liikenteessä. Ei väistetä ja seisotaan tukkeena ihan kuin noiden vaunujen kanssa ohi pääsis sentin raosta....

Itselläni on lapset tuplavaunuissa ja yksi vielä seisomalaudalla, mennään mahd. harvoin ihmisten ilmoille juuri tästä syystä :/
Eikä kukaan varmasti avaa ovea vahingossakaan, ihanaa sit nostaa ne 4 kassia ostoksia ja tuplavaunut itse ovesta ulos <3
Saati bussissa, mutta sinne en enää mene tupliksilla, ikinä!

Ennen omia lapsia pelkäsin kahta asiaa lapsiperhe-elämässä.

Toinen oli hiekkalaatikolla istuminen, mietin miten minusta on siihen.
Toinen tuo rattaiden kanssa liikkuminen väentungoksessa. (ja kyllä, äidit joutuvat liikkua rattaiden kanssa koska lapset tarvitsevat vaikka mitä, varsinkin siinä vaiheessa kun lapsia on se isompi, jolle pitää ostella).

Ihmiset ovat aivan järkyttävän epäkohteliaita. Kukaan ei avaa rattaille ovea, kukaan ei väistä.
Vanhuksille kyllä avataan ovia ja väistetään, mutta itse olin kyllä henkisesti ja fyysisestikin täysin loppu jo siinä vaiheessa kun oli yksi rattaissa ja yksi kävelemässä vieressä. Olisi ollut ihana tunne, jos joku olisi väistänyt tai avannut oven.

Itse päädyin tekemään niin, että odotan kunnes ihmiset ohi. En jaksanut kiertää vaunuilla ohi, varsinkaan kun toinen käveli vieressä. Sai aina pelätä että hän jää alle. Meillä ihan hyvälaatuiset ja hyvänmerkkiset rattaat, mutta kovasti voimia vaatii niitä työnnellä.

Mä oon miettinyt ihan samaa...
Mikä pakko on lähetä yksin kauppakeskukseen tuplarattailla kakaralauman kanssa, vähän kiertelemään kauppoja juu....huvinsa kullakin ;)

Tällaisia ihmisiä ennen ihmettelin, mutta siinä vaiheessa kun oli 2 lasta (toinen kävelee vieressä, ja jää tosiaan helposti alle jos alkaa väistellä muita, ja se väisteleminen vie voimat kun niitä muutenkin vähän)

aloin hieman ymmärtää.

Kukaan ei väistä tai välitä tai huomaa tai avaa ovea äidille lapsineen- ainakaan suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

Mä oon miettinyt ihan samaa...
Mikä pakko on lähetä yksin kauppakeskukseen tuplarattailla kakaralauman kanssa, vähän kiertelemään kauppoja juu....huvinsa kullakin ;)

:o ihan ihme kommentti minusta.

Montako lasta sulla on?
Miten jotkut jaksavat harrastaa vapaaehtoista shoppailua rattaiden kanssa?
Olin aivan kuolemanväsynyt kun kävin vain kun pakko (isommalla ei yhtään enää vaatetta, kaikki pieniä, tai rikki, joululahjat)