ja taas kiristää .. vaunujen kanssa tungoksessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eipä niiden rattaiden kanssakaan tartte löntystää hitaasti keskellä käytävää niin ettei kukaan mahdu ohittamaan, ja jos lapsi pitää vaikka riisua haalareista niin ne rattaat voi toki pysäyttää muuallekin kuin keskelle käytävää tukkeeksi niin ettei kukaan pääse enää mihinkään suuntaan...

mulle sanottiin kerran Sokkarilla, että tänne tollasten sänkyjen kanssa tullaan (ihan oli yhden lapsen tavalliset yhdistelmävaunut). Olin vielä ekaa kertaa ns. ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja viuras:
Joo ja mua on aina kiristänyt se, että jokaiseen hemmetin tungokseen on sitten tungettava koko lapsikatraan ja etenkin jyrävaunujen kanssa....! No, itse odottelen esikoista joten eiköhän se oma mieli kohta muutu.. ;)

Mä oon miettinyt ihan samaa...
Mikä pakko on lähetä yksin kauppakeskukseen tuplarattailla kakaralauman kanssa, vähän kiertelemään kauppoja juu....huvinsa kullakin ;)

Hmm. Minne ne lapset pitää jättää? Oletko miettinyt, että kasvavilla lapsilla on paljon tarpeita. Esim. syövät ruokaa, kasvavat ja tarvitsevat vaatetta jne.

On olemassa yksinhuoltajia, ja heihin verrattavia ryhmiä, kuten reissutyöläisten vaimot ja raksalesket jne, jotka pitkiä aikoja yksin lasten knassa. Se syö voimia ihmisestä. Kaikki eivät ole tukiverkkoja nähneetkään. Joillain ei ole mitään apua.

ootteko muuten huomanneet, että jotkut vanhukset (varsinkin naispuoliset) ovat niin koppavia, että tungetaan väkisin eteen vaikka mikä olisi? Tätä tapahtuu jopa kassajonoissa, kun luulevat että kyllähän noilla nuorilla on aikaa jonottaa ja vanhempia pitää kunnioittaa ja päästää edelle. Tässä yksikin päivä olin menossa kaverini luokse joka asuu kerrostalossa ja melko samoihin aikoihin ulko-ovelle sattui mummeli jolle sitten jäin pitämään ovea auki. itselläni oli toisessa kädessä hoitolaukku ja toisessa turvakaukalo ja tietenkin neljänteen kerrokseen ajattelin hissillä mennä, mutta tämä mummeli jolle ovea pidin auki, ei edes kiittänyt tästä oven aukaisusta, mulkaisi vain ja paineli hissille ja mä sitten jäin muksun ja kassin kanssa pois kyydistä vaikka peräkanaa hissille käveltiin... teki kyllä mieli mennä rimpauttaaa ovikelloa ja sanoo pari valittua sanaa kunnioittamisesta. Ei se niin mee, että vain ja ainoastaan vanhuksia pitäisi kunnioittaa... prkl.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
ootteko muuten huomanneet, että jotkut vanhukset (varsinkin naispuoliset) ovat niin koppavia, että tungetaan väkisin eteen vaikka mikä olisi? Tätä tapahtuu jopa kassajonoissa, kun luulevat että kyllähän noilla nuorilla on aikaa jonottaa ja vanhempia pitää kunnioittaa ja päästää edelle. Tässä yksikin päivä olin menossa kaverini luokse joka asuu kerrostalossa ja melko samoihin aikoihin ulko-ovelle sattui mummeli jolle sitten jäin pitämään ovea auki. itselläni oli toisessa kädessä hoitolaukku ja toisessa turvakaukalo ja tietenkin neljänteen kerrokseen ajattelin hissillä mennä, mutta tämä mummeli jolle ovea pidin auki, ei edes kiittänyt tästä oven aukaisusta, mulkaisi vain ja paineli hissille ja mä sitten jäin muksun ja kassin kanssa pois kyydistä vaikka peräkanaa hissille käveltiin... teki kyllä mieli mennä rimpauttaaa ovikelloa ja sanoo pari valittua sanaa kunnioittamisesta. Ei se niin mee, että vain ja ainoastaan vanhuksia pitäisi kunnioittaa... prkl.

Olisit mennyt antamaan palautetta.
Minä pidin kerran neuvolassa oven auki äidille vauvakaukaloineen kun omaa lasta käytin. Ei kiittänyt eikä edes vilkaissut. Pikkaisen jäi vituttaman mutta en viitsinyt neuvolassa alkaa riehua. Jos olisi ollut pois tulossa olisin varmasti antanut hieman palautetta.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja viuras:
Joo ja mua on aina kiristänyt se, että jokaiseen hemmetin tungokseen on sitten tungettava koko lapsikatraan ja etenkin jyrävaunujen kanssa....! No, itse odottelen esikoista joten eiköhän se oma mieli kohta muutu.. ;)

Mä oon miettinyt ihan samaa...
Mikä pakko on lähetä yksin kauppakeskukseen tuplarattailla kakaralauman kanssa, vähän kiertelemään kauppoja juu....huvinsa kullakin ;)

Varmaan se pakko, että ostoksilla on aina välill pakko käydä ja kaikilla ei ole mahdollisuutta saada lapsia hoitoon.

Kun mä liikun lasten kanssa kaupoilla, niin huutelen hyvin useastikin sanaa "Anteeksi" ja "voisitteko tehdä hieman tietä". Mutta mä kyllä muistan myös kiittää :)

Se on erittäin raskasta käännellä ja kierrellä niiden vaunujen kanssa ihmispaljoudessa, kun harva väistää. Siksipä myös itse olen alentunut siihen, että kävelen suoraan ja niillä joilla ei ole kantamuksia, väistäköön.
Jos ei väistä, kävelee päin. Jos kävelee päin, saatan huudahtaa vihaisesti.
Aina ei jaksa olla ystävällinen, kun sitä vastakaikuakaan ei saa.
"Ei se metsä vastaa, vaikka kuinka sinne huudetaan"

No ehkä pahin tilanne tulee siitä että jäädään rullaportaiden eteen seisomaan, niin juu kyllä :saint: minä käytin rullaportaita rattaiden kanssa, minä ihan pakon edessä ajan päin seisoskelijoita. Sama joskus kun menee bussiin niin siellä on koululaisia jotka vaan mulkoilevat eivätkä väistä, siinä vaiheessa sanoin pojalle että jalat koukkuun ettei satu kun rysäytän, nopiasti löytyy tilaa. Enää ei onneksi tarvii rattailla ajella.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Minä oon alkanu ihan tylysti jyrään ne tientukkijat vaunujen kanssa :p
Ollaan sitten varmaan törmätty ja usein :D Mä saan aika useinkin jonkun hyökkäysvaunuineen kantapäilleni, kun joudun pysähtymään edessäni menevän takia.