Ja taas mie kyselisin, tällä kertaa työvoimakoulutuksen tuesta. :)

Ei Niin Kevyt Keijukainen

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
2 660
0
36
Eikös siinä saa tuon työmarkkinatuen (vai minkä niminen lie onkaan) ja sen 8 euroa ylläpitokorvausta? Tuleekohan siihen mitään lapsikorotuksia?
Ja mitenköhän kun tuo koulutus olisi toisella paikkakunnalla ja matkaa tulisi reilu 30 kilsaa, joka pitäisi linja-autolla taittaa, saakohan siitä mitään matkakorvauksia? Ei varmaankaan. :|

Hitsi kun olis vaan niin hyvä tilaisuus ja haluisin pistää hakemuksen menemään, mutta jäänköhän mie sitten miinuksen puolelle. Kuitenkin kun sitten tarvii lasten hoitomaksutkin maksella, ja varmasti menevät vielä kalleimman mukaan. :'(

Eihän tuo koulutus kestäis ku kolmisen kuukautta, mutta rahattomana sekin voi olla liian pitkä aika. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaahiiri:
Eikös siinä saa tuon työmarkkinatuen (vai minkä niminen lie onkaan) ja sen 8 euroa ylläpitokorvausta? Tuleekohan siihen mitään lapsikorotuksia?
Ja mitenköhän kun tuo koulutus olisi toisella paikkakunnalla ja matkaa tulisi reilu 30 kilsaa, joka pitäisi linja-autolla taittaa, saakohan siitä mitään matkakorvauksia? Ei varmaankaan. :|

Hitsi kun olis vaan niin hyvä tilaisuus ja haluisin pistää hakemuksen menemään, mutta jäänköhän mie sitten miinuksen puolelle. Kuitenkin kun sitten tarvii lasten hoitomaksutkin maksella, ja varmasti menevät vielä kalleimman mukaan. :'(

Eihän tuo koulutus kestäis ku kolmisen kuukautta, mutta rahattomana sekin voi olla liian pitkä aika. :(

tuon 8euroa pitäis niiden laskujen mukaan kattaa matka ja syömiskulut.

Matkakuluja ei korvata mut se 8e ylläpitokorvausta(verottomana) ja lapsi korotus tietysti joka mukulasta. Jos se koulutus kiinnostaa niin mene ihmeessä. 3kk on loppujen lopuksi lyhyt aika.

Ylläpitokorvausta maksetaan 8 euroa päivässä koko koulutusajalta, mutta ei kuitenkaan lomajaksoilta. Työssäkäyntialueensa ulkopuolella opiskelevalle ylläpitokorvaus maksetaan 16 euron suuruiseksi korotettuna. Tätä korotettua ylläpitokorvausta saavat myös työssäkäyntialueellaan, mutta kotikuntansa ulkopuolella opiskelevat, joille aiheutuu majoituskustannuksia koulutukseen osallistumisesta.

Ylläpitokorvausta maksetaan enintään viideltä päivältä viikossa.

Tuon 16 egeä saa vain jos tulee majoituskustannuksia. Itse sain 8egeä vaikka opiskelin toisella paikkakunnalla (45km) mutta asuin kotona.

Nuo tulothan on samat kuin työttömänä ollessa (peruspäivärahalla) + tuo 8e.

Itse sain 4 lapsen kera 570e käteen/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Oppinut:
Tuon 16 egeä saa vain jos tulee majoituskustannuksia. Itse sain 8egeä vaikka opiskelin toisella paikkakunnalla (45km) mutta asuin kotona.

Mulle päivärahat maksaa liitto. Käteen jää noin 1000?/kk (lapsia 3).

Alkuperäinen kirjoittaja Oppinut:

Juu eli tuon 8 euroa miekin sitten saisin.

Huh, mie saisin varmaan jotain 400-500e käteen.
Siittä linkkukortti, hoitopaikkamaksut ja kai sitä päivän aikana siellä pitäis jotain syödäkkin.

Eli kannattavampaa olis kyllä jäädä kotiin tuolla alle 400eeron kotihoidontuella. :/

Mutta hitsi vie kun tuo kiinnostais. Tuo kun on vielä semmosen ison firman järjestämä ja vissiin ne jotka tuon koulutusen suorittavat kunnialla pääsisivät siihen firmaan töihin. :/

Yhteistyössä