Jaa, että miksikö meidän makkarissa ollut viime aikoina "hiljaista"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kun pää räjähtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kun pää räjähtää

Vieras
Mies elää puutteessa. Oma vikansa.
Väsyttää itsensä työn ja harrastusten kanssa niin, että kotona pelkästään tiuskii lapsille eikä saa mitään aikaiseksi!! Viimeistään siinä vaiheessa, kun syyttä ärjyy lapsille, multa katoaa viimeisetkin mieliteot!

Nyt olen ollut toista viikkoa kipeenä. Hoitanut lapset, kodin, tehnyt ruokaa, kuskannut lapsia harrastuksiin jne jne. Samat hommat kuin ennenkin mutta vointi miljoonasti huonompi. Eihän kotiäideillä ole mahdollisuutta sairastaa... ja haudassa ehtii maata.
Tänään mies otti päiväunet ja sanoi, että minä saan huilata sitten. Jiihaa! Ukko nukkui kaikessa rauhassa ja kun tuli minun vuoroni, kuopus jo heräsikin ylös ja mies tuumasi, että eiköhän keitetä kahvit. Nuku siinä sitten kun lapset mekkaloi vieressä...

Puolikuntoisena vaihdoin sänkyihin lakanat (siivosin kunnolla pari päivää sitten) ja sanoin miehelleni, että jos yhtään tuolta pyhältä urheilun katsomiseltaan joutaa, niin vahtis ettei riehuville lapsille satu mitään. "Älä juputa", tuumasi mies "kauniisti". Urheilu, voi *****. Jos olis minun päätettävissä, sitä ei tulis tv:stä ollenkaan!! Koska mulla on aikaa keskellä päivää istua töllön ääressä rauhassa?!

NYT mä ymmärrän miksi pienten lasten vanhemmat eroaa. Hatunnosto heille jotka sen uskaltaa tehdä! Jos me erottais, kaikki syy olisi minussa. Miehen suku kun on sitä mieltä, että mies on niiiiin ihana isä ja hyvä puoliso. Tulisivat tänne katsomaan millainen lahna siitä on tullut!

Mä haluan rakastajan. Jonkun, joka huomio myös minut. Huomioi, etten ole pelkkä kotitalouskone. *näkee märkiä päiväunia jo tk-lääkäristä*

Kiitos.

Ymmärrän hyvin sinua. Itsellä joskus samanlaista kotona ja tosiaan, sillo näkee märkiä unia jo postin kantajastaki....Mut se johtuu siitä että kotona ei se oma mies jaa huomiota ja hellyttä jota me naiset tarvitsemme nii kyllä sitä varmaan jo haluaa mistä ja keltä vaan....

Nyt aamulla yritin avata asiallista keskustelua siitä, miksi miehellä palaa pinna niin helposti lasten kanssa. Tämä vastasi vain "pitää yrittää malttaa mielensä". Ei siis kertonut, että MIKSI.
Samaan kysymykseen olen saanut saman vastauksen sen sata kertaa kun on asiasta puhuttu. Vetoaa siihen, että hermostunhan minäkin. Daa!! Olen JOKA päivä lasten kanssa aamusta iltaan. Kun lähes 24/7 kuuntelee tappeluita, vastaväitteitä ym (tiedättehän millaista useamman alle kouluikäisen lapsen kanssa on...) niin TOTTAKAI välillä pinna katkeaa! Eikö? Herra on muutama tunnin päivässä ja SILTI hermostuu ihan pienestä.

Siinä kaikki mitä kanssani "keskusteli", muuten oli ihan hiljaa :o
Päätin, että en puhu sitten minäkään ja nyt se sitten hermoilee, että "tälläistäkö loppupäivä tulee olemaan?!". Sanoin vain, että turha hermostua siitä, että joutuu maistamaan omaa lääkettään...

Olenko mä ihan kauhee pirttihirmu?

Et ole pirttihirmu..ymmärrän täysin. Kuulostat samalta mitä minä välillä..musta tuntuu ajoittain kanssa että teen hirveesti mutta kukaan ei sitä tajua eikä arvosta. Ja sitten kun yrittää avautua niin ei kuunnella tai heti ollaan sanomassa että älä jäkätä.
Sä sentään yritit nyt aamulla nätisti puhua..mä oisin varmaan huutanu *nolona*
Toi kuulostaa niin tutulta,just toikin että tuntuu että ei saa toisesta mitään irti tai tukea. Oot varmaan tosi kypsä mutta kyllä se siitä..vaikka ei varmasti siltä tunnu. Jos pääsisit vähän tuulettuu?? Lenkille,kaverille tai ees johonkin vähän vetää henkeä??
Kannattaa yrittää vielä kerta puhua ukolle..mä oon ainakin joskus ilmottanu että kuule nyt puhutaan tai mä pimahdan!! Ja sanot kuinka paha mieli on ja yrität avautuu kaikesta mikä painaa..jos sillä on yhtään järkeä niin yrittää varmasti kuunnella,auttaa tai muuttua. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Miksi juuri tk-lääkäristä?

Hän on ainoa ihminen pitkään aikaan, joka puhunut minulle YSTÄVÄLLISESTI. Oli suunilleen saman ikäinen ja ihan namupala muutenkin :p

Meiän äitipolilla on tosi herkku gynekologi :p Viisissäkymmenissä, mutta charmikkaasti hopeoitunut ja niin asiallinen ja ystävällinen. Keski-Euroopasta kotosin, siniset silmät ja pitkät tummat ripset, puhuu murtaen suomea. Sairaanhoitajat käy siihen ihan kuumana :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
okei. Meillä ei sellaista pakkoa tule että mä viitsin vaivautua. :D Ellei nyt siis koira tyyliin pissaa sekä kakkaa sinne mutta noin niinkun normaalisti.. :whistle:

Mulle oli "pakko" kun viime vaihdosta oli jo parisen viikkoa ja jotenkin ne oli niin hikisiä ja tunkkaisia... :)

okei. Meillä ei sellaista pakkoa tule että mä viitsin vaivautua. :D Ellei nyt siis koira tyyliin pissaa sekä kakkaa sinne mutta noin niinkun normaalisti.. :whistle:

Mulle oli "pakko" kun viime vaihdosta oli jo parisen viikkoa ja jotenkin ne oli niin hikisiä ja tunkkaisia... :)

ei vitsit..

miksi musta kuulostaa tää juttu vähän siltä että joku tekee itsestään marttyyrin. anteeksi vaan. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Ap:lle suuri :hug:! Miehistä ei ikinä olisi sen taakan kantamiseen, mitä naiset kantavat lapsiperheissä!

Näin minustakin tuntuu. Mies kyllä yrittää, mutta ei ne ehkä ukot yleensä ole yhtä luontevia pyörittämään lapsiperheen kotityörumbaa. Ja ei se kärsivällisyyskään lapsen kiukkukohtauksissa ole miehellä kovin hyvä. Tsemppiä kaikille äideille. Meidän aikamme koittaa vielä ;)

Meillä ollut myös hiljaista. Mies joko nukkuu, syö tai istuu koneella. Ei se halua käydä missään, vaikka niin suurelliset puheet oli. Jälkikasvustakin oli tässä puhetta, mutta puheeksi ei koskaa ota. Viimeksi vielä möläytti tosi törkeesti.

ei vitsit..
miksi musta kuulostaa tää juttu vähän siltä että joku tekee itsestään marttyyrin. anteeksi vaan. :ashamed:

Tuo lakananvaihto ei ollut tässä se pointti...

Ei ollut ei, mutta ylipäätään..??

Miksi sä teet ruokaa sairaana ja siivoat, eikö kerkiä myöhemminkin? Ne sotkut ei mihinkään karkaa, usko huviksesi ne odottaa siellä kyllä sun tervehtyessäkin. Ja kaupasta saa ihan ok valmissafkaa: ei meilläkään syödä eineksiä siis muuten, mutta poikkeustapauksissa kyllä (eli mun sairastaessa/muuten laiskotellessa). Miksi siitä elämästä pitää tehdä tuollaista? Jokainen on oman onneensa seppä, niin kulunut juttu mutta niin asian ytimeen menee ettei ole toista...

Mitä jos nyt iskisit takapuolesi sinne sohvannurkkaan sen ukkokullan viereen ja katsot sitä urheilua, mikä on pahina mitä siitä voi seurata? Pistätte oikeen koko perheen kisakatsomon pystyyn. Tuskin teidän kodin siisteystilanne siitä kovin dramaattisesti muuttuu, vaikka äiti ottaisi vähän lunkimmin..

Ei meillä vaihdeta 2 viikon välein lakanoita. Kuuntelin kerran marttaliittoa tai jotain marttaa radiosta, eikä kyllä kehottanut vaihtamaan noin usein. Siis jos käyttää yöpaitaa eikä hikoa älyttömästi ym

Mutta meilä on ihan samanlaista. Joskus jos olen ihan loppu lapsiin, ja haluan vähän lepoa, mies on heidän kanssa sitten viikonloppuna enemmän ja, voi että, kun puoli päivää on lasten kanssa, alkaa olla hänellä kärsivällisyys tosi heikkoa. Inhottavaa. Kun itse on lasten kanssa aina.

ei vitsit..

Tuo lakananvaihto ei ollut tässä se pointti...

Ei ollut ei, mutta ylipäätään..??

Miksi sä teet ruokaa sairaana ja siivoat, eikö kerkiä myöhemminkin? Ne sotkut ei mihinkään karkaa, usko huviksesi ne odottaa siellä kyllä sun tervehtyessäkin. Ja kaupasta saa ihan ok valmissafkaa: ei meilläkään syödä eineksiä siis muuten, mutta poikkeustapauksissa kyllä (eli mun sairastaessa/muuten laiskotellessa). Miksi siitä elämästä pitää tehdä tuollaista? Jokainen on oman onneensa seppä, niin kulunut juttu mutta niin asian ytimeen menee ettei ole toista...

Mitä jos nyt iskisit takapuolesi sinne sohvannurkkaan sen ukkokullan viereen ja katsot sitä urheilua, mikä on pahina mitä siitä voi seurata? Pistätte oikeen koko perheen kisakatsomon pystyyn. Tuskin teidän kodin siisteystilanne siitä kovin dramaattisesti muuttuu, vaikka äiti ottaisi vähän lunkimmin..

Ymmärrän kyllä aloittajaa. Itsekin masennun ja väsyn lisää jos koti on likainen ja sotkuinen.

Mulla paloi illalla jälleen päreet samasta asiasta, joten ymmärän ap. sua täysin. Meillä miehen kaikki aika menee työn ja kaivurin parissa. ottanut itselleen niin paljon töitä että käytännössä elämme kahta eri elämää...mies elää kaivurille, minä kodille ja lapsille. Illalla on korkeintaan sen hetken kotona, että lapset tapaa ennen unille laittoa...ja samantien menee itseki. Kehtaa vielä valittaa että joutuu elään puutteessa! Ei todellakaan tee mieli "antaa" pelkästä velvollisuudesta!! Miksi vaimon/kodin/lastenhoitajan pitäisi olla sakset katossa sillon kun mies haluaa ja kerkiää.

Yhteistyössä