Jaah... mies haluaa 2,5kk vauvan nukkuvan omassa sängyssään ja enää ei pitäisi kuulema tissille nukuttaa... ristiriitaisia tunteit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja irkkuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

irkkuliini

Vieras
Nyt sain sen kyllä suostumaan että voisi sivuvaunuun nukuttaa jotta imetys olis helpompaa, ja että sit voisin aamulla vaikka ottaa jo viereenkin nukkumaan niin vois toiselta puolelta syöttää.

Sopivasti oppi just syömään tuttiakin ja sillä nukahti eilen pariin otteeseen kun kokeiltiin. Eli varmaan olisi se tutti siinä sitten nukahtamisapuna, ja joku unilelu ja laulu ja sellaista.

Tassukoulua ehdotin kun mies suunnitteli että huudatetaan vaan (taitaa olla anopin ohjeita) :(

Ääh... mies on mua seitsemän vuotta nuorempi, ite olen 34, ja musta tuntuu että olen paljon kärsivällisempi ja tajuan paremmin että vauva-aika menee nopeasti ohi eikä sitä itsenäistymistä tarvitsisi turhaan kiirehtiä. Mun mielestä on ihana kun pikku otus käpertyy viereen nukkumaan perhepetiin. Mies on jo kovasti huolissaan että vauva oppii huonoja tapoja, että hemmotellaan se pilalle ja että mä syötän sen uneen vielä 15-vuotiaana :/

Alkuperäinen kirjoittaja no justiinsa:
että pitäis huudattaa 2,5-kuista?? :o kaikkea sitä kuulee...
Sanos muuta...

Tutti auttaa kyllä huutoon, siltä vaikuttaa.

Ite nukuttaisin vielä perhepedissä ehkä puolivuotiaaksikin jopa (eli täysimetysajan) mutta kieltämättä miehelläkin on asiaan sanansa sanottavana. Ja kieltämättä vauva nukkuu paremmin ja pidempään kun on vähän kauempana tissistä.

No ei 2.5kk ikäistä vielä pysty mihinkään opettamaan. Pienet vauvat tarvii paljon läheisyyttä ja äidin lämpöä. Tuon ikäistä ei vielä voi hemmotella pilalle.
Anna nukkua vain vieressä jos yöt menee niin hyvin. Myöhemin kerkee sitten tapoja muuttamaan.

Eli onko kyse nyt siitä että sä haluat vauvan siihen viereen, vaikka vauvakin nukkuisi paremmin hieman kauempana? Se on mun mielestä väärä lähtökohta, silloin ei oikeasti ole kyseessä vauvan paras.

EN oikein jaksa uskoa että se huudattaminen tuossa iässä vielä toimisi, ja suositushan on että alle 6 kk ei edes huudatettas. Meillä 2kk poika ja jos päästän se hysteerisen huutamisen tilaan niin aina pahempi siitä on rauhotella ja tuntuu tosi pahalta kun toinen pää punasena huutaa ja haukkoo henkee kun itkee niin lujaa. Illalla kun poju käy nukkumaan niin nukahtaa melkein aina syliin maitopullolle ja en tiiä oppiiko nyt nukahtamaan syliin vai ei mutta kivempi se on näin että lapsi ylipäätänsä nukahtaa :) ja se vauva aikahan on lyhyt..

pitää vauvojen antaa olla vauvoja! Ei taida tässä asiassa olla oikotietä onneen. Miehillä taitaa se oma mukavuus joskus mennä edelle eikä ymmäretä että vauvat on vauvoja ja pienet ihmisen alut tarvitsee äidin isin apua päästäkseen untenmailla <3

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Käskisin ukon painua sohvalle ja nukuttaisin sen vauvan viereen!
no näin tekisin minäkin
Mä en kyllä miestä omasta sängystään aja pois, eikä tuo miehen ehdotus mikään ihan tolkuton minusta ole nyt kun tuttiinkin on oppinut. Ja tosiaan sivuvaunussa nukkuisi nyt ainakin alussa.

Oletteko te kaikki oikeasti sitä mieltä että vain äiti saa päättää tällaisista asioista perheessä? Ettei isällä ole mitään sanottavaa?

Helpommalla pääset, kun tissille nukutat ja perhepedissä nukutte. Meillä menty näin kaikkien kolmen pojan kanssa lähes vuoden ikään asti. Nyt nukkuvat kaikki kollit omissa sängyissään (1v, 3v ja 5v). Taisinpa minäkin aika napakasti miehelle aikoinani sanoa ja auttoihan se :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no näin tekisin minäkin
Mä en kyllä miestä omasta sängystään aja pois, eikä tuo miehen ehdotus mikään ihan tolkuton minusta ole nyt kun tuttiinkin on oppinut. Ja tosiaan sivuvaunussa nukkuisi nyt ainakin alussa.

Oletteko te kaikki oikeasti sitä mieltä että vain äiti saa päättää tällaisista asioista perheessä? Ettei isällä ole mitään sanottavaa?

KYLLÄ, äiti päättää jos isä ideat on tuota tasoa!

itse en nukuttaisi viereen koskaan....meillä vauva nukkui omassa sängyssä samassa huoneessa
ensimmäisestä yöstä lähtien. Ei olisi tullut mielenkään nukuttaaa tissille.
Kuka nyt 1 v 7 kk nukuttaisi enää tissille. Ton ikäinen ei tarvi todella enää tissiä.
Itse en tosin imettänyt päivääkään. Oma valinta.
Vauvan sai hyvin sängystä nostettua ja mies toi pullon lämmitettynä joka yö, vaikka töissä kävikin.

Alkuperäinen kirjoittaja no justiinsa:
että pitäis huudattaa 2,5-kuista?? :o kaikkea sitä kuulee...
Sanos muuta...

Tutti auttaa kyllä huutoon, siltä vaikuttaa.

Ite nukuttaisin vielä perhepedissä ehkä puolivuotiaaksikin jopa (eli täysimetysajan) mutta kieltämättä miehelläkin on asiaan sanansa sanottavana. Ja kieltämättä vauva nukkuu paremmin ja pidempään kun on vähän kauempana tissistä.

No miksi sitä vauvaa ei voi sitten nukuttaa esim. siinä pinnasängyssä oman sängyn vieressä, jos kerran nukkuu paremmin?

no näin tekisin minäkin

KYLLÄ, äiti päättää jos isä ideat on tuota tasoa!

Jos äiti syöttää yöllä, niin mielestäni äiti saa pääasiallisesti sanoa miten parhaiten asiat hoituvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Pah!:
Alkuperäinen kirjoittaja Pah!:
Teet niinku itsestä tuntuu. Noi asiat ei kuulu isälle.
Tätä asennetta EN tajua! Miten niin ei kuulu isälle?
Äidillähän ne tissit on ja äiti se on joka yöllä nousee hoitamaan itkevää vauvaa.
Joo siis tällä perusteella nukkumispaikkana oliskin tuo sivuvaunu, niin ei äidin tarvitsisi nousta.

Perhepedissä on vielä se puoli että jouluksi on suunnitteilla sukulointimatkoja, ja perhepeti ei joka paikassa onnistu. Siksi haluaisin opettaa vauvan nukahtamaan muutenkin kuin ihan viereen.

no näin tekisin minäkin

no en minä ainakaan, ja ymmärrän hyvin miehen mielipiteen, mies varmasti haluaa yön jakaa sinun kanssasi sinun vieressä, ja mun mies ainaki pelkäsi lisäks että liiskaa vahingos vauvan, meillä vauva nukkukli heti viikon ikäsenä omassa sängyssä, ja huh eri huoneessa siskonsa kanssa. mutta täällä palstallla jos annat miehelle seksiä niin oot tosuun allla oleva kääkkä. ja varsinkin jos peppuseksiä niin sitten jo säälittävä, ja muutenkin miehiä ei kuunnella eikä heidän mielipide paina yhtään, jios se ei naista mielytä, eli jos olllaan samaa mieltä, niin sit hyvä :D

Meillä nukkui välillä tissille melkein vuodenvanhaksi ja silti alusta asti nukkunut omassa sängyssä, siitä vaan siirsin omaan säkyyn. Perhepeti pitää olla molempien päätös, omaan sänkyyn saatte kyllä lapsen nukkumaan muutenkin kuin huudattamalla.

Yhteistyössä