Jaaha, autolla töissä käyviä ja syrjemmässä asuvia päätettiin sitte rangaista reippaasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikä välttämättä tarvitse asua syrjässä, mutta se työ voi olla syrjässä. Maaseudullakin on vanhainkoteja, kouluja, tehtaita ym. Eikä se ole sanottua, että perheen molemmat aikuiset saavat samalta paikkakunnalta töitä, joten toisen on kuitenkin matkustettava. Tai molempien, jos työpaikat ovat kaukana toisistaan ja päädytään asumaan siihen keskelle. Ei perheellinen voi työn perässä vaihtaa paikkakuntaa tämän tästä, lapsillakin on oikeus vakauteen.

Voihan se työ olla vaikka oman kaupunginkin sisällä, mutta silti matkaa tulee päivittäin useampi kymmenen kilometriä. Itse jos joudun siirtymään toiseen toimipisteeseen töihin, jonne on matkaa 16km suuntaansa, niin kyllä se auto on pakko olla, kun ei julkisilla kyseiseen aikaan töihin pääse. Normaalisti tolla välillä julkiset kulkee varsin hyvin, mutta ei niin aikaisin aamulla, mitä itse tarvin. Ja näillä palkoilla, se auton omistaminen on aika kallista, että olisi kiva, jos matkakustannuksissa saisi edes jotain takaisin.
Toivon nyt vaan, että saisin jäädä tuohon lähellä olevaan toimipisteeseen, mutta koskaan ei tiedä mitä pomot päättää.

Köyhyys johtuu tyhmyydestä. Jos vaikka lukisi itselleen ammatin niin voisi olla muutakin kuin köyhyys.. eikä tosiaan olisi vielä tyhmempi että lukee itsensä ammattiin jonka alalta ei löydy töitä.. :D

Ja senhän pystyi 20 vuotta sitten kristallipallosta katsomaan missä töissä voisi olla eläkeikään asti hommia. Oma valinta oli silloin takuuvarma työllistäjä, mutta hommat siirretäänkin Viroon...

Pisimmät työmatkat on keksimäärin pk-seudulla koska Helsingissä työssäkäyvillä pieni- ja keskituloisilla ei ole varaa asua Helsingissä (ei ole tarpeeksi kohtuuhintaisia perheasuntoja). Ja siitä sitten rokotetaan kun matkuluvänenykset pienenee ja auto- ja bensaverot nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ölkää;29713930:
autoilua pitääkin kurittaa ja keksiä kestävempää pohjaa tulevaisuuden lapsia varten. autoilu on luksusta

On joo tosi luksusta. Pakollista paskaa se ainakin mulle on ja rahat ei meinaa nytkään riittää. Veronkiertoa on pakko harrastaa että edes nyt jotenkin pärjää..

Itse sain juuri hetki sitten vakityön. Olin onneni kukkuloilla, koska työ on kaupungin alaisuudessa hoitoalalla, joten ajattelin ettei heti tule kenkää persuuksille, kun kaupunki harvemmin menee konkurssiin ja jonkunhan ne kaupungin vanhukset ja sairaat on hoidettava. No hetken ehdin kiljua riemusta, kunnes kuulin että minut sijoitetaan kymmenien kilometrien päähän hoitokotiin hoitajaksi. Ei auttanut laittaa vastaan tai ei olis töitä vieläkään.

En asu pk-seudulla enkä sinne haluaisikaan. Koko sukuni on täältä, missä asun ja täällä on myös oma talo, lasteni ystävät ja koulut. Ei sitä ihan tuosta noin vaan jätetä kaikkea ja lähdetä etelään töiden perässä. Että hyvä se on hesalaisten siellä puhua, miten on oma valinta missä asuu.

Töissä on kuljettava omalla autolla, koska linja-auto kulkee vain kaksi kertaa päivässä (aamukasilta ja iltaviideltä) ja minulla on kaksivuorotyö. Että onpas kiva taas tämä korotus..

Yhteistyössä