Jaahas naapurit on taas vauhdissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
semmonen huuto meinaan päällä ja lapset kotona. Eilen tapeltiin avioerosta ja kelle jää lapset ja mitäkin.

Ihan pahaa tekee niiden lasten puolesta. Ja kyllähän heistä huomaakin että parit huudot saaneet kuulla ennenkin. :/

Niin surullista, niin surullista.

Meilläkin on nyt tullut yhdet naapurit, jotka välillä huutaa. :| Ne oli olleet rappukäytävässä, kun meidän poika oli aamulla mennyt kouluun. Ne oli huutaneet ja toinen oli uhannut itsemurhalla. Poika oli piileskellyt sen aikaa, että ne oli menneet pois. Se oli pelännyt, että ne tekee jotain, jos näkee hänet.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Meilläkin on nyt tullut yhdet naapurit, jotka välillä huutaa. :| Ne oli olleet rappukäytävässä, kun meidän poika oli aamulla mennyt kouluun. Ne oli huutaneet ja toinen oli uhannut itsemurhalla. Poika oli piileskellyt sen aikaa, että ne oli menneet pois. Se oli pelännyt, että ne tekee jotain, jos näkee hänet.

no ihan varmasti on pelännyt. :/

Me asutaan hyvällä alueella, ihanassa rivitaloasunnossa mutta naapurit voisi olla hieman hiljaisemmmat. Siis nämä seinän takana asuvat. No jos eroavat niin sittenpä hiljenee.

Harmittaa ihan hirmuisesti noiden laste puolesta. Niin pieniäkin vielä mutta kuitenkin ymmärtävät.

Meidän seinänaapurit eros pari vkoa sitten. Meno oli viimeiset kuukaudet aivan järkyttävää, kun karjuivat ja paiskoivat tavaroita. Lapsien puolesta ihan säälitti, kun muuttuivat kesän jälkeen jotenkin surullisen ja aran oloisiksi, vaikka aikaisemmin olivat kovinkin vauhdikkaita ja riehakkaita tuossa pihassa touhutessaan.

Ei kumminkaan oikeen voi soitella mihinkään, ellei kuulosta siltä, että lyödään. Tai ellei oikeasti ole jokapäivästä. Kaikenlaiset huostaanototkin on lapselle raskaita. :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
te naapureina katsotte vierestä lasten hätää:( soittakaa lastensuojelun päivystykseen!

ei ne katso vaan kuuntelee ;)

ei vaan. ei tollasesta voi soittaa mihinkään.

voi siitä soittaa. se on lastensuojelun asia jos lapsella ei ole kotona kaikki hyvin. tiedätkä sanoa varmasti että vanehmmat ovat selvinpäin?
minä soitaisin ja sanoisin että haluisn tehdä ilmoituksen nimettömänä xxxxxx pariskunnasta jolla on lapsia ja kamalaa huutoa ja tappelua kuuluu usein.

jos lapsista jo huoma päällepäin että kotona ei ole kaikki hyvin niin johan se on suojelun asia.

no mä soitin naapurista kerran, kun kuulosti siltä, että siellä akkaa viskotaan seiniin. Kuulu kännisten huuto:mä tapan sut ja sitten kuin pöydän paiskaus seinään. Poliisit tuli ja sitten seuraavana päivänä tutkintaa ja haastatteli mua uudelleen. Oli se haastattelu aika rasittavaa, lapset huusi toinen sylissä ja toinen lahkeessa kiinni ja pelkäsivät poliiseja. Huoh. Ei tapettu ketään, eikä heitelty seinään, kunhan uhosivat vaan :(

Ei kumminkaan oikeen voi soitella mihinkään, ellei kuulosta siltä, että lyödään. Tai ellei oikeasti ole jokapäivästä. Kaikenlaiset huostaanototkin on lapselle raskaita. :(

raskasta se on elää tasapainottomassakin elämässä ja pelossa koska vanhemmat taas riitelevät. huostaan otto ei ole ensimmäinen mitä tekevät vaan ensin yritetään tukea ja auttaa perhettä muilla tavoin. usien jo se että on tehty iloitus säikäyttää ja asioista aletaan keskustella.

en voi ymmärtää kuinka ihmiset ovat tuollaisia! ei se minulle kuulu asenteella. katsotaan vain kuinka lapset kärsii ja sirkkakin vain ajattelee omaa kakaraansa mitne hän on joutunut pelkäämään.!!!! haloooo

Alkuperäinen kirjoittaja niih:

raskasta se on elää tasapainottomassakin elämässä ja pelossa koska vanhemmat taas riitelevät. huostaan otto ei ole ensimmäinen mitä tekevät vaan ensin yritetään tukea ja auttaa perhettä muilla tavoin. usien jo se että on tehty iloitus säikäyttää ja asioista aletaan keskustella.

No siltäkantilta ajateltuna, niin kyllä niinkun. Varmaan tapauskohtaisesti sit pitää miettiä, että onko aihetta soittaa.

te naapureina katsotte vierestä lasten hätää:( soittakaa lastensuojelun päivystykseen!

Eihän lastensuojelu siihen puutu, jos lapset joutuu kuuntelee riitelyä.. Kai nyt joka huushollissa joskus riidellään? Tietysti ikäväähän se on, että lapset joutuu kuuntelemaan asian. Ainakaan minun tietääkseni.. Johan olis paljon lastensuojelu asiakkaita, jos vanhempien riitelystä voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
en voi ymmärtää kuinka ihmiset ovat tuollaisia! ei se minulle kuulu asenteella. katsotaan vain kuinka lapset kärsii ja sirkkakin vain ajattelee omaa kakaraansa mitne hän on joutunut pelkäämään.!!!! haloooo

No niitä uhkailevia aikuisiako mun pitäis sääliä? En vaan osaa. Suhauttakoot uhkauksensa hiljempaa. Tai soittakoot apua itselleen. Apua saa, kun sen uhkauksen kertoo johonkin terveyskeskuksen puhelimeen. Ja niillä ei kai ole lapsia, tietääkseni.

No siltäkantilta ajateltuna, niin kyllä niinkun. Varmaan tapauskohtaisesti sit pitää miettiä, että onko aihetta soittaa.

toki jos nyt kerran triidelleet kova äänisesti niin en menisi soittamaan mutta jos se on viikottaista niin sitten kyllä jo soittaisin ja mieluiten sillon kun se riita on päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja :

No niitä uhkailevia aikuisiako mun pitäis sääliä? En vaan osaa. Suhauttakoot uhkauksensa hiljempaa. Tai soittakoot apua itselleen. Apua saa, kun sen uhkauksen kertoo johonkin terveyskeskuksen puhelimeen. Ja niillä ei kai ole lapsia, tietääkseni.

ai heillä ei ole lapsia. käsitin että heilläkin on lapsia. sitten asia on toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja hn:

Eihän lastensuojelu siihen puutu, jos lapset joutuu kuuntelee riitelyä.. Kai nyt joka huushollissa joskus riidellään? Tietysti ikäväähän se on, että lapset joutuu kuuntelemaan asian. Ainakaan minun tietääkseni.. Johan olis paljon lastensuojelu asiakkaita, jos vanhempien riitelystä voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen.

no itse työskentelen sosiaali puolella ja kyllä se on puuttumisen asia jos vanhemmat riitelevät jatkuvasti ja se heijastuu jo lapsiin.

Siis minä en nytten meinaa että jokaisesta naapurin riidasta pitää sossuun soittaa. kyse oli siitä jos riidellään usien ja riitely vaikuttaa jo lapseen psyykkisesti.

toki jos nyt kerran triidelleet kova äänisesti niin en menisi soittamaan mutta jos se on viikottaista niin sitten kyllä jo soittaisin ja mieluiten sillon kun se riita on päällä.

kyllä voi sanoa että ihan viikottaista. oikeastaan joka päivä kuuluu huutoa ja mekkalaa. jos ei huudeta toisille, huudetaan lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
jos rivarissa asuvat seinänaapurissa, kopsauta jollakin harjanvarrella seinään!

Minä en olisi uskaltanut alkaa koputtelemaan, kun naapurissa riideltiin. Miehen huuto ja melttoaminen oli niin pelottavaa kuultavaa meidänkin puolelle, että olisi varmaan tullut meidätkin haukkumaan jos oltais alettu koputtelemaan. Meillä siis nuo riitelevät naapurit eros pari vkoa sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä voi sanoa että ihan viikottaista. oikeastaan joka päivä kuuluu huutoa ja mekkalaa. jos ei huudeta toisille, huudetaan lapsille.

tee lapsille palvelus ja samoin vanhemmille ja soita kuntasi sosiaalipäivystykseen. jos ei omassa kunnassasi ole niin soitat naapurikunnan. joka kunnassa kyllä on joku joka vastaa sosiaalipuolesta.
perhe saa apua ja tukea asioihinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
jos rivarissa asuvat seinänaapurissa, kopsauta jollakin harjanvarrella seinään!

Meidän ex-naapurit tappeli kans useasti kovaäänisesti ja kerran eräs talouteemme kuuluva päätyi koputtelemaan vasaralla seinään ja sehän oli mukava huomata seuraavana aamuna millaiset lommot siitä seinästä löytyi :D:D