jääkaappi tyhjänä sitten seuraavat 3 viikkoa, kiitos kela..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä naurattaa? :) Ei tuo nyt minusta kovin paha ole, paljon hevimpää settiä on se, että saatan syödä baked beans purkista kylmänä. Vanha perversio Lontoon ajoiltani.

Vanhemmiten olen menettänyt kaiken kiinnostukseni kokkailuun, vaikka periaatteessa olen ihan kokin maineessa ollut ystävien kesken. Olen siis palannut nuoruuteen ja syön todella yksinkertaisesti. Jos asuisin yksin, en varmaan käyttäisi syömiseen tämänkään vertaa aikaa ja energiaa.

Mikä siinä muuten onkin, että osa ihmisistä on koko ajan syömässä ja on hirveä hätä siitä mistä saa ruokaa... Kerran olin matkoilla tällaisen ihmisen kanssa ja tuntui ihan oudolta. Itse pärjään hyvin pähkinöilläkin monta päivää, jos ei mieluista ole. Monet kiinnostavat paikat tällä pallolla eivät vastaa haasteeseen laadukkaasta syömisestä, vaan voi olla fiksumpaa syödä omia pähkinöitä. Ruokamatkat sitten erikseen.

Turhia, jos on hyvä kokoelma mausteita kaapissa. Mutta jos ei ole, niin liemikuutio on kätevä köyhän keittiössä. Ei tarvita kuin vettä, niin jonkinlainen ateria on koossa.

En ole vähävarainen, vaan laiska kokki, siksi juon aika usein joko misokeiton tai liemikuutiokeiton illallisella leivän kanssa.
Järkyttävää.
Niist monelle tulee migreeni ja mahakipuja:-(

Mikä naurattaa? :) Ei tuo nyt minusta kovin paha ole, paljon hevimpää settiä on se, että saatan syödä baked beans purkista kylmänä. Vanha perversio Lontoon ajoiltani.

Vanhemmiten olen menettänyt kaiken kiinnostukseni kokkailuun, vaikka periaatteessa olen ihan kokin maineessa ollut ystävien kesken. Olen siis palannut nuoruuteen ja syön todella yksinkertaisesti. Jos asuisin yksin, en varmaan käyttäisi syömiseen tämänkään vertaa aikaa ja energiaa.
Lähestyvän kuoleman ennusmerkkejä on se, ettei kunnon ruoan syöminen ja ruoanlaitto enää kiinnosta.

Onko jotain hydrolysaattia?
Hiivauutetta?
Riippuu tuotteesta. Käytän Reformin tuotteita. On saatavana useita luomutuotteita, joissa ei ole kumpaakaan.

Lainaan googlauksen tuloksia:
"Luomuliemikuutio on parempi ja puhtaampi valinta, koska EU:n luomuasetus asettaa erittäin tiukat rajat kemialliselle prosessoinnille ja lisäaineille. Vaikka luomukuutiokin voi sisältää kasviproteiinihydrolysaattia tai hiivauutetta, se on valmistettu kuluttajan kannalta huomattavasti turvallisemmin ja luonnollisemmin.
"Luomutuotannossa hydrolysaatit on valmistettava pääsääntöisesti entsymaattisesti ilman vahvoja kemiallisia happoja. Tämä poistaa haitallisten kemiallisten sivutuotteiden riskin" (Sivutuotteet siis voivat olla karsinogeenisia.)
"Luomutuotteissa käytettävän hiivauutteen on oltava peräisin luonnonmukaisesti kasvatetusta hiivasta (usein luomuviljan päällä kasvatetusta), eikä sen valmistuksessa saa käyttää kemiallisia liuottimia."

Lähde: Ruokavirasto

Yhteistyössä