Jääpä äitini ilman lapsenlapsensa synttärikakkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä en oo koskaan käyny ristiäisissä, jotka kestää aamusta iltaan saakka. Että koko päiväkö sillä siellä menee?

Jos se juhlapaikka ei ole ihan nurkan takana?
Tuli ekana mieleen kun meidän tarttee yleensä matkustaa pitkät matkat juhliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä en oo koskaan käyny ristiäisissä, jotka kestää aamusta iltaan saakka. Että koko päiväkö sillä siellä menee?

Jos se juhlapaikka ei ole ihan nurkan takana?
Tuli ekana mieleen kun meidän tarttee yleensä matkustaa pitkät matkat juhliin.

No se vain, empäs ajatellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Eikö se ole pääasia että, mummi tulee? Tuskin tulee kakun kiilto silmissä, varmasti haluaa vaan nähdä lapsenlapsensa..?

Kaivat sitte ne pullat pakkasesta. ei kannata tehdä onkelmaa :whistle:

no äitini jätti tämän samaisen lapsen, ensimmäisen lapsenlapsensa 1 vuotis synttärit väliin, kun samana päivänä oli kampaaja ja sitä ei voinut perua tai siirtää, kun seuraava vapaa aika ois olu yli kuukauden päästä. Ja veti sit herneet nenään, kun ei synttäreitä vietetty lisäksi toisena päivänä, et hän ois päässy synttäreitä juhlimaan.

Lapsellista vetää herneet tollasesta. Mun äiti ihan samanlainen. Tuntuu kyllä pahalle, kun oman lapsenlapsen synttärit jätetään väliin.

Mä en osais kuvitella, et mun äiti tekis koskaan noin :| Eikä se kyl tekiskään.

Enkä mä muutenkaan ihan kaikkia äitejä voi ymmärtää, et miten omalle lapselle voi olla niin julma, mitä monet täälläkin on puhuneet :|

on se niin kauheeta ku ihmisillä oikeesti on muutakin elämää ku ERÄÄN lapsen synttärit.
kaikille ei ain se sama pv sovi, sille ei mitään voi. kannattais ap:nki tarkistaa asenteitaan...
"en aio kolmatta kakkua leipoa" kai se sille lapselle on vaan kiva et mummi kuitenkin tulee, ja ei kai sille mummillekaan se kakku oo tärkeintä.

joku tossa naljaili et syntymästä asti tiennyt että koska ne synttärit on. no, ei kaikki vietä niitä just tasan sinä syntymäpäivänä, on meilläkin venynyt kerran esikoisen melkeen kuukaudella, koska mulla oli laskettuaika siin hollilla ja muutto. päätin että kutsun kaikki sitten kun kuopus on syntynyt ja ollaan saatu kämppä kuosiin.

kauheita ongelmia tehään pikkuasioista.... kaivaa ne pakastepullat sit, kyllähän kaikkien pitäis seki ymmärtää, että jos ei itse pääse sillon ku kutsutaan, eikä toisenakaan mahollisena päivänä, ni sit tarjoilut voi olla hieman vaatimattomammat ku vihdoin pääsee.

huh, joillakin ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia, ja ap märehtii jotain kakkua... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Kutsun laitoin, muttei juuri sinä viikonloppuna pääse synttäreille. Tänä vuonna teen poikkeuksen ja leivon toisen kakun paria viikkoa ennen synttäreitä, kun pojun kummitustäti tulee kylään . Laitoin sitten viestiä äidilleni, et kerta ei pääse virallisiin juhliin, ni tulisko silloin pari viikkoa aiemmin. Ei sekään käy, kun on äitini miesystävän lapsenlapsen ristiäiset. Noh...kait mie sit joku viikonloppu kaivan pakastepullat esiin ja uuniin ja tarjoan niitä...en meinaan kolmea kakkua rupea leipomaan...

Minä järjestän aina vain yhdet juhlat, ja jos joku kutsuttu vieras ei pääse, niin se on voi voi. En järjestä toisia juhlia kenenkään takia. Ja jos ei itse päästä joihinkin juhliin mihin meidät on kutsuttu, ei tuppaannuta muunakaan päivänä.

meillä lapset synttäreitä juhlitaan muutamaankin kertaan... ensin on sukulaissynttärit, koska heitä on paljon. toisena päivänä tulee sitten kaverit muksuineen =) viime vuonna ei vanhemmalla ollut vielä "kamusynttäreitä", sillä oltiin vasta muutettu, eikä ollut vielä sellaisia tuttuja tarhasta. tänä vuonna sitten asia onkin jo ihan eri.

ja sitä paitsi kamuni muksut ovat samanikäisiä vanhemman lapseni kanssa, joten ne meni sit "kamusynttäreinä" =)

joskus ollaan vielä kahviteltu niin, että naapurinmamma (entisessä kaupungissa) tuli muksujensa kanssa... eli siin ois sit kolmet (hui kauheeta :D:D) "synttärit" :D

oon tehnyt niin, et yhtenä sunnuntaina (esim) tullut noi sukulaiset, ja sit seuraavana vloppuna kamut ja naapurinmamma. hyvin on riittänyt särvintä kaikille. esim kaksi kakkua kun tehnyt, yhen sukusynttäreille, ja sit toisen sille toiselle vlopulle =)

ei kauheen suuri vaiva =) mut jos joku ei oo noin päässyt, ni ain meil on kahvia saanut ja vaikka keksiä, ku on tullut kyläilemään ja samalla tuonut muksulle lahjan =)

ja ei oo kukaan loukkaantunut, jos ei oo enää kakkua ollut ;)

Yhteistyössä