Jaiks.. ruokavieraita tulossa viikonloppuna!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Tarjoan pääruuaksi Burgundinpataa ja bataattimuusia, mutta entäs alkuruoka ja jälkkäri????? Lieneekö keitto liian samanlainen kun on tarjolla pataruokaa? Kahvin kanssa on synttäreiltä jäänyt kinuskileivoksia ja kaurakeksejä, mutta joku taivaallisen ihana jälkkäri ois kova sana!

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Tee jotain pieniä erilaisia suupala-leipiä alkuruuaksi. Ja vaikka joku mousse jälkkäriksi.

Hmm.. juu sellainen olisi kätevä alkuruoka että sen vois tehdä valmiiksi jo ajoissa, kun tuo bataattimuusi pitää tehdä vasta just siinä kun vieraat tulee ja minä kuitenkin haluaisin tehdä muutakin kuin oleilla keittiössä koko illan. Joku ilmavan kevyt ja ihananmakuinen jälkkäri oli mielessä, en nyt vaan saa päähäni että millainen toi mun ajatukseni oikeen onkaan.. olisko ohjeita kellään? Niin ja joku lisäke pääruokaan tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä tekisin alkuruuaksi kermaisen, konjakilla terästetyn sienikeiton. Sen kanssa patonkia. Jälkkäriksi vaikka karhunvatukkasorbetti.

Ettei sit oo silleen liikaa kun kuitenkin pataruoka pääruokana? Mä terästän muuten katkarapukeitonkin konjakilla, se antaa kermaiseen keittoon hyvän säväyksen. Sorbettikin kyllä tietty ois, sen sais pakastimeen valmiiks valmistettua. On itsellä nykyään niin ähky olo, että ei haluais ihan liikaa ahtaa kuitenkaan safkaa napaan ettei tule liian raskas menu..

Tää on ihan syntisen hyvää.. ja marjoina voi käyttää mitä pakkasesta löytyy, kannattaa valuttaa vaan hyvin.
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/leivonnaiset_q_/fi_FI/raparperilla_taytetty_brita-kakku/

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Ettei sit oo silleen liikaa kun kuitenkin pataruoka pääruokana? Mä terästän muuten katkarapukeitonkin konjakilla, se antaa kermaiseen keittoon hyvän säväyksen. Sorbettikin kyllä tietty ois, sen sais pakastimeen valmiiks valmistettua. On itsellä nykyään niin ähky olo, että ei haluais ihan liikaa ahtaa kuitenkaan safkaa napaan ettei tule liian raskas menu..
Tattikeitot on kohtuullisen kevyitä ja kermastakin voi valita kevyemmän vaihtoehdon. Alkuruuaksi voisit sopan tilalta tarjota myös ankka-tryffelisalaatin, jos haluat kevyempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Tattikeitot on kohtuullisen kevyitä ja kermastakin voi valita kevyemmän vaihtoehdon. Alkuruuaksi voisit sopan tilalta tarjota myös ankka-tryffelisalaatin, jos haluat kevyempää.

Mies oli viimeks ravintolassa syönyt kanttarellicappuccinoa.. tosin joudun aloittamaan tuossa vaihtoehdossa astioiden ostamisesta. Ja sinänsä vieraani ovat sellaisia nyt, että ihan kovin korkealentoista en halua harrastaa, ei sillä etteikö tykkäis hyvästä ruuasta, mutta eivät ole niin etiketin päälle-ihmisiä..

Niin ja pohdin tuossa miehen kanssa, että sopiskohan tarjota Romanovin mansikoita jälkkärinä? Yleensä tarjoan niitä vasta vappuna, mutta toisaalta nyt ei ole edes talvea ollut, joten miksei jo kevättä kohti kallistuis..

Yhteistyössä