Jäin miettimään, mikä siinä oikeen on.. *kivusta ja lääkkeistä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivon lämpimästi, että tuo radikaalileikkaus siula auttaa. Ja tiedän nuo ympäristön reaktiot ja kaiken tuon muun paskan mitä krooninen kipu tuo. Voimia siule Heavyfreak :hug:
Ja tuolle 5 pakettia buranaa kaapissa, kyllä täälläkin on toinen aiemmin helvetisti lääkkeitä käyttämään joutunut ja aina olen kärryillä kestänyt, enkä rajoja ylittänyt. Jos rajat täyttyivät eikä pystynyt olemaan niin silloin oli lähtö lääkäriin. Kroonisesta kivusta kärsivällä ei pari pakettia lääkkeitä paljon auta ja pitkälle riitä. En ainakaan mie jaksanut alvariinsa ravata apteekissa, jos nyt milloin pystyi ravaamaan ees siihen lähikauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja papulia:
Toivon lämpimästi, että tuo radikaalileikkaus siula auttaa. Ja tiedän nuo ympäristön reaktiot ja kaiken tuon muun paskan mitä krooninen kipu tuo. Voimia siule Heavyfreak :hug:
Ja tuolle 5 pakettia buranaa kaapissa, kyllä täälläkin on toinen aiemmin helvetisti lääkkeitä käyttämään joutunut ja aina olen kärryillä kestänyt, enkä rajoja ylittänyt. Jos rajat täyttyivät eikä pystynyt olemaan niin silloin oli lähtö lääkäriin. Kroonisesta kivusta kärsivällä ei pari pakettia lääkkeitä paljon auta ja pitkälle riitä. En ainakaan mie jaksanut alvariinsa ravata apteekissa, jos nyt milloin pystyi ravaamaan ees siihen lähikauppaan.

Kiitos :hug:

Joo kyllähän se näin on että paria pakettia ei viiti särkylääkettä ostaa.. Mä jos ostan käsilaukkuun (eli duunipäiviä varten) niin sillon ostan pari pakettia. Kotona mulla on 100 kpl:n purkkeja.

Ja samalla systeemillä sitä on tääläki menty. Jos ei lääkkeissä maksimiannostukset riitä niin sillon tehään lääkäri/sairaalareissu. Sitä riskiä ei voi ottaa että tekee vahinkoo ittellensä ottamalla yliannostusta särkylääkkeitä. Ja toki, mitä vahvempi lääke, sitä tarkempana niiden annostuksen kans on oltava.

Alkuperäinen kirjoittaja 5 pakettia buranaa kaapissa:
niimpä, itse olen kamalaan hammassärkyyn vetänyt maksalle vaarallisen määrän panacodeja, oli aamullakin vielä nuppi sekaisin... Tirskahti mätää oikein kun hammaslääkäriin vihdoin pääsin. Otin aina vain uuden kun kuvittelin sen vihdoin auttavan... Ei pitäis kotona säilyttää paljoa särkylääkettä, tarpeeks kova kipu kun tulee niin ne vetää vaikka kaikki siinä toivossa että kipu lähtee. Ei sitä siinä vaiheessa tajua ettei voi ottaa... Migreeni on toinen, paha kohtaus kun tulee, voin syödä lääkkeitä vaikka vartin välein "kun se ei auttanut ollenkaan"

Yli 10 g annos parasetamolia aiheuttaa todennäköisesti maksavaurion aikuiselle. Sen syynä pidetään parasetamolin toksisen aineenvaihduntatuotteen sitoutumista pysyvästi maksakudokseen (yleensä se detoksifioituu riittävästi glutationin vaikutuksesta silloin, kun parasetamolia otetaan normaaliannoksina).

Tuo yli 10 g tarkottaa 20 tablettia kerrallaan.

On olemassa Panacodin väärinkäyttäjiä, jotka voivat ottaa Panacodia ihan huoletta hirveitä määriä vuorokaudessa ja maksalle ei käy mitenkään.

Ja vaikka olisi kuinka kova kipu, niin lääkkeitä ei vedetä lisää ja lisää, vaan lähdetään lääkäriin, sairaalaan, jotta saadaa kipu pysäytettyä lääkärien hallinnassa.

Mulla on paljo mielessä ollu tää keskustelu. Varmasti siksi että aihe on mulle niin ajankohtainen. Pelkkä odottaminen myös turhauttaa.

Mä mietin kans tota lääkäreiden lääkkeidenmääräyssysteemiä. Joka pikku rasahdukseen ne kyllä määråä ämpärikaupalla Buranaa ja Panadolia ja muita näitä "hyväksyttyjä" lääkkeitä. Mutta kun se kipu nousee sille tietylle tasolle, auttamishalu tyssää siihen. Tarjotaan just näitä emm. Lääkkeitä tai korkeintaan Tramalia tai Panacodia. jos ne ei passaa niin se on voi voi..

viime kesänä sain Meikussa Oxynormia 5 päivää jatkuvaasti joten kipu on kovaa. Sieltä ku mä pääsin ulos ni mä kysyin lääkäriltä et onks yhtään mitään mitä se vois kirjoittaa. Mä pelkään sitä kipua. Ei. Ei ole yhtään mitään mitään.. Muka.. luojan kiitos mä pääsin sille yksityiselle joka oikeesti tajus tilanteen..

Alkuperäinen kirjoittaja heavyfreak:
Mulla on paljo mielessä ollu tää keskustelu. Varmasti siksi että aihe on mulle niin ajankohtainen. Pelkkä odottaminen myös turhauttaa.

Mä mietin kans tota lääkäreiden lääkkeidenmääräyssysteemiä. Joka pikku rasahdukseen ne kyllä määrä ämpärikaupalla Buranaa ja Panadolia ja muita näitä "hyväksyttyjä" lääkkeitä. Mutta kun se kipu nousee sille tietylle tasolle, auttamishalu tyssää siihen. Tarjotaan just näitä emm. Lääkkeitä tai korkeintaan Tramalia tai Panacodia. jos ne ei passaa niin se on voi voi..

viime kesänä sain Meikussa Oxynormia 5 päivää jatkuvaasti joten kipu on kovaa. Sieltä ku mä pääsin ulos ni mä kysyin lääkäriltä et onks yhtään mitään mitä se vois kirjoittaa. Mä pelkään sitä kipua. Ei. Ei ole yhtään mitään mitään.. Muka.. luojan kiitos mä pääsin sille yksityiselle joka oikeesti tajus tilanteen..

Tulipa typoja ku kännyllä kirjottelin :D

Se piti viel alkaa lisäämään että mä tottakai ymmärrän sen että miks niitä kovempia lääkkeitä ei kauheen herkästi kirjotella. Mutta vähän vois kattoo myös sitä tilannetta. Just jos ei oo mitään muuta tehtävissä ku kivun lievitys tällä hetkellä niin on se vähän rankkaa ootella vaan et millon seuraava iskee päälle.

On tää kyllä toisaalta niin ristiriitanen juttu..

Mä olen ollut niin kipiä joskus, että en pahemmin nukkunut ja itkin kivun ja väsymyksen takia. Ei siihen kipuun olisi auttanut mikään diipadaapa vaan panacod auttoi. Tavallinen burana ei auttanut yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä olen ollut niin kipiä joskus, että en pahemmin nukkunut ja itkin kivun ja väsymyksen takia. Ei siihen kipuun olisi auttanut mikään diipadaapa vaan panacod auttoi. Tavallinen burana ei auttanut yhtään mitään.

Just tuohon vaiheeseen se pitäs se kunnon hoito ollakin. Ei mitään buranoita jne.

Ja jos on kroonisesti sairaasta kyse niin tuo tilanne voi olla pahimmillaan useemman kerran kuukaudessa. Eli käytännössä sitä lähtee johonki päivystykseen joka hemmetin kerta.

Joskus Burana + Panadol/Panacod on hyvä yhdistelmä. Jos noista ei ole kipuun apua, niin todellakin lääkärin vastaanotolle tai päivystykseen.

Ikävä kyllä tämän kroonisen kivun kanssa vie aikaa löytää sopiva lääkitys, mikä oikeasti toimisi, että elämän saisi siihen kuntoon ettei aina tarvisi kipupiikeistä kärsiä. Joskus kyllä on sellanenkin tilanne ettei siitä kivusta koskaan pääse eroon, mutta sitä voidaan yrittää jollain tavalla tehdä siedettäväksi.

Nytpä sitä saa taas otsa hiessä ihmetellä että miten pärjää ku näyttää taas kivut pukkaavan väkisin päälle ja vielä ne pahimmat :headwall: :headwall:

Ei muuta ku kipulaastaria olkapäähän, se auttaa ehkä ylihuomenna ja aamuksi yksityiselle aikaa, jos sillä olis ehkä tarjota jotain nopeemmin vaikuttavaa vaihtoehtoo. Ehkä tablettimuodossa tätä mitä on nyt laastarina.

Kauhusta kankeena oottelen et mihin tää kehittyy. Että näin. Kovin on kivaa.

Yhteistyössä