Jaksaiskohan sitä muuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Me asutaan nyt luhtitalon kakkoskerroksessa. Alakerrasta vapautuu samankokoinen kolmio kuin meillä (terkkuja naapurille jos palstailet :wave: ) ja me kuulemma saataisiin se jos halutaan.

Plussat:
- oma pikkuinen takapiha
- ei rappusten kiipeämistä kahden tenavan ja kauppakassien kanssa
- rattaiden kanssa pääsee sisälle saakka, ei tarvitse siis säilyttää kärryjä kylmässä ulkovarastossa enää
- kaakeloitu kylppäri ja muutenkin kai ihan hyvässä kunnossa oleva asunto, jotain remppaa huoltomiehet tekee pyydettäessä (tässä asunnossa on KAMALA kylppäri, muuten hyvässä kunnossa)

Miinukset:
- muuttaminen on ihan järkyttävää hommaa, eikä neliöitä kuitenkaan tule yhtään lisää
- ei enää voida kulkea alasti kotona ellei verhot ole edessä :snotty: (parkkikselta näkee keittiöön sisälle, olkkarin sekä makuuhuoneiden ikkunat on pellolle/ojaan päin eli siellä ei säännöllisesti ihmisiä kulje)
- talvella lattiat on kuulemma viileät
- jollain tapaa maan tasolla asuminen hieman hirvittää, jos joku vaikka änkee sisälle (toisaalta, meidän parvekkeelle pääsee tikkaita pitkin kuka tahansa, ja ovellekin pääsee koska ei ole rappukäytävää, eli se siitä sitten)

Huomenna mun pitäisi käydä isännöitsijän kanssa juttelemassa, ja päättää otetaanko me se asunto vai ei. Mitäs mieltä ootte, muuttaisitteko itse jos olisitte tässä tilanteessa? =)

mä muuttaisin. ajattele positiivisesti tulee kunnon kevätsiivous kun muuttaa!! saa heittää turhat rojut meneen ja saa siivottua koko kämpän ennen tavaroiden laittoa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä muuttaisin. ajattele positiivisesti tulee kunnon kevätsiivous kun muuttaa!! saa heittää turhat rojut meneen ja saa siivottua koko kämpän ennen tavaroiden laittoa

Joo, tuota mäkin ajattelin :D, tulis jynssättyä kaikki paikat ja siivottua kaapitkin samassa B)

Mä tykkään muuttamisesta. Johtuu varmaan siitä että ollaan menty kuin mustalaiset konsanaan kun kotona vielä asuin. Nyt ahistaa kun ollaan tässä samassa talossa asuttu jo yli 3 vuotta. Eli mä ainakin ottaisin tuon tilaisuuden vastaan riemusta kiljuen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
muutoin muuttasin mutta nuo viileet lattiat..... *hrrrrrr*

Se on meidän mutsin mielikuva :D. Joka perustuu siihen, että hän kerran pihalla seurasi miten alakerrassa (ei tuossa "meidän" kämpässä ) asuva nainen tamppasi mattojaan, ja niitä mattoja oli paljon, kun meillä taas on vain kaksi. Eli siitä voi kuulemma päätellä että lattiat on kylmät :xmas:

Mutta entäs jos tähän meidän asuntoon, eli uuden kodin yläkertaan, muuttaa joku meluava mustalaisleiri? :|
Toisaalta, sama melu siitä tulee jos alakertaan muuttaa joku möykkääjä...siis ihan yhtä lailla se häiritsee, tuli melu sitten alhaalta tai ylhäältä. Mutta silti. Ei ole kivaa jos yläkerrasta lentää tupakantumppeja ja sen sellaista meidän terassille. Mutta voihan siitä valittaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, muuttaisin. Rattaat menee homeeseen ulkovarastossa, kuten kaikki muukin :/ Plussana vielä se, että saat astiat suoraan kaapista kaappiin =)

Mikään ei ole homehtunut ulkovarastossa niiden 3 v aikana kun ollaan tässä asuttu =)

Muuttaisin. Oma piha vaikka pienikin on kiva, varsinkin kesällä.
Kaihtimiahan voi laittaa keittiöön, jos nyt usein kokkailet alasti, ei kai muuten haittaa jos parkkikselta näkee, muut huoneethan on pellolle?
Ja tuo kassien ja lasten raahaaminen.. miten helppoa on, kun vain kävelee ovesta sisään!

Hmph. Jotenkin vaan on semmoinen laiska ja vetelä "emmäjaksa"- olo.
Mutta mä tiedän, että kesällä viimeistään mua kaduttaa ja kovaa, jos me ei nyt tartuta tilaisuuteen. Naapuritaloista on näiden 3 v aikana jotka ollaan täällä asuttu vapautunut useampikin alakerran kolmio, ja yhden niistä mä jo nappasinkin meille, muttei sitten jaksettukaan muuttaa, ja se on kieltämättä ketuttanut joskus. Aika useinkin itse asiassa, kun olen kantanut kauppakasseja kotiin rappusia pitkin, mennyt ees taas, ja lapset on rääkyneet joko pihassa tai kotona.
Kai me sitten käydään tsekkaamassa tuo alakerran asunto, ja jos se miellyttää niin muutetaan. On se oma piha (joka ei itse asiassa ole edes hirmuisen pieni, mahtuu sinne kunnolla kalusteet ja lapsille vaikka hiekkalaatikko, ja puskia+kukkia lisäksi) kuitenkin niin kiva, etenkin kesällä.
Enkä mä kokkaa koskaan alasti :D mutta joskus tulee hipsittyä keittiöön vähemmän soveliaissa pukeissa juotavaa hakemaan. Mutta kaihtimet on keksitty. Sitäpaitsi, juuri eilen katselin että ei sinne kovin selkeästi näe parkkikselta sisään, jos ei ole valoja päällä, ikkuna heijastaa sen verran.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Koska muutatte.. me muutetaans inne yläkertaan :D

Ensi kuussa varmaan. Ette sit tömistele :D

kylhän noista 3 :sta lapsesta melkoiset töminät lähtee.. ja saattaa sänky paukkua seiniin :o

No ei se haittaa :D, kunhan ette puukenkätanssia harrasta koko perheen voimin kello 23 jälkeen yöllä =)
Ei mekään ihan hiljaisia olla, kait :snotty:

Yhteistyössä