Jaksanko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Danan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Danan

Vieras
Olen ollut hankalassa seurustelusuhteessa kaksi vuotta. Ensimmäisen puolen vuoden aikana en oikein tiennyt mitä haluan ja halusin siksi lopettaa suhteen siihen kuitenkaan pysymättä. Kun lopuksi ymmärsin olevani korviani myöten rakastunut, mies noin vuoden päästä halusi lopettaa suhteen vedoten siihen, että minä olin ollut niin hankala ja suhteemme riitaisa. Ero oli minulle todella kova paikka, kunnes kuukausi eromme jälkeen tapasimme ja aloitimme seurustelun uudelleen miehen vannoessa rakkauttaan. Nyt suhdetta kesti vain puolitoistakuukautta, kun mies taas halusi eron. Erosta kuukauden kuluttua hän taas soitti. Itki, vakuutti rakkauttaan ja haluaan olla yhdessä. Suhdetta kesti taas useampi kuukausi kunnes mies alkoi jälleen loitota. Hän ei ole suoraan sanonut haluavansa erota, mutta pitää etäisyyttä. Ei vastaa puheluihin kuin satunnaisesti, eikä yhdy rakkaudentunnustuksiin. Sanoo, ettei tästä tule mitään, on taas muuttanut mieltään.

Ja minä olen edelleen kovasti rakastunut.

En tiedä jaksanko taas odottaa, että hän muuttaa mielensä ja jatkuuko kaikki edelleen samanlaisena: ero-yhteen-ero-yhteen jne. Toisaalta en osaa olla erossa miehestä, mutta tämä on erittäin raskasta.

Voiko tällaisesta on-off- suhteesta tulla mitään? Onko kukaan onnistunut?

Jos miehesi jo suhteenne alkupuolella on kyllästynyt sinuun, niin miten sitten 10- tai 15-v päästä. Älä ainakaan tuollaisen miehen kanssa hanki lapsia!!!!

Kuulostaa siltä, että miehesi ei uskalla yhtään olla yksin. Koko ajan pitäisi olla joku nainen. Miehillä on muuten sellainen yksinolon tarve, joka on hyvin voimakas. Joku käy baareissa tai mökillä, joku toinen uppoutuu formula-kisojen seuraamiseen eikä silloin halua halailla eikä suukotella, vaan on erittäin etäinen. Tuo on luontaista käytöstä. Kun mies haluaa etääntyä, kannattaa antaa miehelle omaa aikaa. Mies kyllä ""tulee takaisin"", kun on saanut olla omissa ajatuksissaan ja sen jälkeen hän on yleensä hyväntuulinen ja hellyyttä haluava. Toki miehen oman ajan haluaminen ei voi olla sitä, että joka ilta pitää saada olla baarissa tms. Tämä kannattaa huomioida, sillä naiset ovat yleensä päinvastaisia ja haluavat raahata miestä joka paikkaan mukanaan (kauppaan, sukuloimaan, kissanristiäisiin jne). Jos suhde on tältä osin miehestä kovin ahdistava, miehelle ainoa keino saada ""happea"" on lähteä fyysisesti erilleen eli erota.

Sekin, että olet itse ollut epävarma mitä haluat, voi aiheuttaa miehessä vastareaktion, ehkä tietämättäänkin haluaa pitää sinut varpaillaan ja jahkailee. Toisaalta omalla kohdallani samassa tilanteessa mietin, että alun alkaen se oli jokin miehessä joka aiheutti minussa tuon epävarmuuden ja luottamuspulan, eli mieskin halusi pitää jotain etäisyyttä. Miehen 'luolakaudet' on mielestäni ymmärrettäviä mutta jos se saa konkreettisesti sanomaan, että ei kiinnostakaan, poikki, niin ei se ole sen arvoista.
Itse päädyin siihen tulokseen, että osaksi tuo tunteiden suuri heittely vaikutti sen että tunsin olevani rakastunut, mutta tosiasiassa kaipasin jotain mitä minulla vaan ei ollut eikä siihen kannata vuosia haaskata että on toiselle 'varalla' kunnes se sitten päättää lopullisesti lähteä. Hajottaa vaan itsensä...Koita jaksaa, ja keskustele kun olet antanut hänelle hieman omaa aikaa, että saa miettiä eikä ahdista. Tee jotain omaa sillä aikaa ja katso palaako ilman itkemättä luolastaan.

Samaa olen miettinyt, että oliko alkuperäinen haluttomuuteni suhteeseen jo ennusmerkki jostain. Ja että tunnenko nyt olevani rakastunut vain, koska suhde on ns- mahdoton.

Analysoi miten päin tahansa, pahalta tuntuu ja haluaisin miehen kanssa olla. On vaikeaa olla soittamatta tai käymättä ja tiedän, että se on miehestä ahdistavaa. Ottaa vain päähän, että miehillä on jokin etuoikeus ""tehdä mitä haluaa"", koska ovat miehiä ja ""haluavat välillä luoliinsa"".

Tuo luola juttu taitaa muuten olla parisuhde-oppaasta luettua??? Oliskos miehet marsista ja naiset venuksesta :)

Miehet ovat kyllä varsin omituisia. Välillä halutaan halia ja seuraavana päivänä ei tiedetäkään enää mitä halutaan ja halutaanko enää koskaan. Tosi raivostuttavaa, että se on yleensä nainen, joka miehen pillin mukaan joutuu kulkemaan. Miesten mielestä naiset ovat ailahtelevaisia, mutta mitäs miehet sitten ovat ? Psykopaatteja ja kiduttajia, jotka pitävät naisia piinassa ja epätietoisuudessa, kun eivät osaa / halua keskustella asioista. Helpompaa heistä on mököttää tai nukahtaa ja toivoa, että herätessään erimielisyydet olisivat haihtuneet taivaantuuliin.

Yhteistyössä