Jaksatteko tehdä 2 lämmintä ruokaa joka päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äää

Vieras
Mä oon niin kyllästynyt kokkamaan jatkuvasti. Kaksi kertaa päivässä syödään 2- ja 4-vuotiaiden kanssa lämminruoka (ja vknloppuisin tietenkin mies kotona molemmilla ruokakerroilla) ja olen niin kyllästynyt broileri ja riisi, lihapullat ja peruna, pasta, kirjolohi, nakkikeitto -sapuskoihin.... jotain helppoja hyviä vinkkejä, kiitos?

Meillä lapset syövät silloin tällöin niitä vauvanruokapurkkeja (jotkut niistä Hipp-tuotteista kelpaavat vielä) ja silloin minä olen tyytyväinen. Joskus haetaan pizzaa, kebabia tai hampparia (mutta ei useasti). Pinaattikeitto ja hernari ei oikein uppoa eli ne ovat tauolla.

Onko teillä jotain helppoa bravuureita lapsiperheille?

Mulla on 7 viikon kiertävä lista, mitä noudatetaan orjallisesti. Ei tarvii miettiä aina, et mitä sitä laittais, ja ei, en laita kahta lämmintä ruokaa päivässä.

*Muoks* Pienempi kylläkin syö 2 ateriaa, mut muut ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mulla on 7 viikon kiertävä lista, mitä noudatetaan orjallisesti. Ei tarvii miettiä aina, et mitä sitä laittais, ja ei, en laita kahta lämmintä ruokaa päivässä.

*Muoks* Pienempi kylläkin syö 2 ateriaa, mut muut ei.

oon kade! jaksais vaan alkaa keksimään...

Rakastan kokkausta, joten jaksan tehdä. Ihan parasta aamulla suunnitella mitä laittaisi, lähteä sitten kauppahalli-tori-kierrokselle ja alkaa kokkailla. Sitten on gurmeeta pöydässä, kun mies tulee töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
syödään yksi lämmin ateria päivässä.

Mihin aikaan te sitten syötte että lapsille riittää vain yksi lämmin ruoka? Meillä on aamupalan jälkeen lounas ja sitte välipala ja lapsilla taas ruokanälkä klo 16-17 aikoihin ja tämän jälkeen vielä iltapala klo 19.30 eli miten rytmität ruokien ajan?

Tää nyt on ihan ohi aiheen kun meillä ei ole lapsia, mutta huvittaa vaan kun tajusin että en ole laittanut ruokaa kertaakaan tänä kesänä. :D Töistä käydään ulkona syömässä melkoisen tukeva lounas ja sitten töiden jälkeen en yksinkertaisesti jaksa kokata, vaan tulee napsittua mitä sattuu, lähinnä mansikoita ja jäätelöä. :D Miehellä jotakuinkin sama homma. Ehkä tämä elo taas normalisoituu syksyn tullen.

jauhelihakastike perunat / spaghetti
jauhelihatäytteisiä tortilloja
Karjalan paisti ja makaroni / perunat
paahdettuja jauhelihapihvejä ja tomaattimuhennosta
uunimakkara ja keitetyt perunat / ranskalaiset
makkarakastike ja perunat
lihapyörykät ja perunat / spaghetti
jauheliha-makaroniseos
jauheliha-riisiseos
jauhelihapihvit ja ranskalaiset
mureke ja ranskalaiset / perunat
kyljyksiä ja muusia

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
oon kade! jaksais vaan alkaa keksimään...

ei muuta, kun otat kynän kauniiseen käteen, ja mietit, et mitä kaikkee teillä syödään, ja kirjoitat ylös. Sit vaan muokkaat silleen, ettei esim. pastaruokia ole kahtena peräkkäisenä päivänä, ja tsadaa, lista on valmis :saint:

riippuu päivästä.
eilen tein 2 ruokaa (perunaa ja jauhelihasoosia ja riisiä ja kananugetteja )

tänään ilmeisesti syödään jämiä, ja lisäks paistan kalapuikkoja.

huomenna teen vaan yhden ruoan, kun tuun töistä, siitä sit toivottavasti jää taas ti päivälle jotain.

nuorimmainen syö hoidossa, ja isommat osaa itselleen kokkailla sit päivällä jotain kun on nälkä.

kaksi ateriaa tehdään pviässä. paitis koulupäivisin, koska sloin tietenkin lapset syö koulussa.
Ei ruuanlaitoon mene niin paljon aikaa että se olis ylivoimainen tehtävä. USein teen nin etttä kun on esim jäänyt riisä ja kanakastiketta, teen siitä 1-2 päivän päästä risottoa. pastaa jos ollut ruokana jonkun kastikkeen kanssa niin siitä teen laatikkoa jne. myös keiton voi tehsä esin jo kerran keitetyistä riieistä ja makaroonitkin voi lisätä esim makkarakeittoon

Itse skippaan välillä noita lämpimiä ruokia, varsinkin nyt kesällä. Katan lapsille (ja itselleni) ison lautasellinen vihanneksia, leikkeleitä tai muuta kylmää lihaa/kalaa ja se on siinä. Lapset tykkää kovasti tomateista, kurkuista, porkkanoista isoina paloina.

Meillä on aina syöty 2 lämmintä ateriaa tai no joskus retkipäivinä ei tule syötyä kuin 1 lämmin. Mä teen aika usein ison kasan ruokaa, mistä sitten syödään ainakin 2 päivää kerralla, siis lounas ja päivällinen on eri ruuat (lapset ei kestä syödä samaa ruokaa monta kertaa päivässä tai monta päivää putkeen). Aika usein menee vielä niin, että teen joka päivä ruokaa, mutta en molempia ruokia vaan vuoropäivinä teen lounasta pariksi päiväksi ja vuoropäivinä päivällistä pariksi päiväksi. Joskus kyselen lapsilta ja mieheltä mielitekoja ja sen mukaan saan tehtyä mielessäni ruokalistaa muutamaksi kerraksi eteenpäin. Ruuanlaitto on kivaa, mutta näin kuumalla ei jaksais koko ajan seistä kuuman hellan edessä. Meillä syödään välillä paljonkin puolivalmiita tai pakasteruokia, ne on hyviä ja helppoja, kun ei jaksa.

meillä syödään samaa ruokaa päivän molemmilla aterioilla. kunhan vain on sellaista ruokaa että lapselle (2,5v) maistuu, niin en tosiaan ala kahta kertaa päivässä tekemään alusta alkaen ruokaa. yleensäkin teen ruokaa enemmän kerralla tyyliin pataruokia/keittoja/tms että tulee isompi satsi kerralla.

Tee ruokaa kerralla niin paljon, että riittää esim. 3-4 päiväksi. Ei kai sitä nyt kukaan jaksa joka päivä kokata kahta kertaa :D :D (Tai ole niin tyhmä, että niin tekisi?)

Yhteistyössä