Jalka paketissa, polikäynti tiedossa, kysymys taksimaksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jellonainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
13 143
3
36
Eli Kelahan korvaa taksin niin, että maksettavaa jää vajaa 10 euroa suuntaansa. Mutta maksetaanko matkan yhteydessä se pelkkä omavastuu, vai maksetaanko ensin koko summa ja itse haetaan Kelalta korvaus? Menin kyllä heti tapaturman jälkeen taksilla terkkarista sairaalaan, ja silloin maksoin kuskille pelkän omavastuun, mutta kuskilla oli terkkarista jokin paperi mukana. Mitenkäs polikäynnin kanssa, kun minulla ei ole mitään taksipapereita etukäteen valmiina?

jos taksikuskilla on kelan valtakirja niin ei tarvi maksaa kun se 9,25? suunta. Jos valtakirjaa ei oo niin sitten koko matka. Ite en oo maksanu kertaakaan sitä koko maksua.

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu:
jos taksikuskilla on kelan valtakirja niin ei tarvi maksaa kun se 9,25? suunta. Jos valtakirjaa ei oo niin sitten koko matka. Ite en oo maksanu kertaakaan sitä koko maksua.

Outs, en lukenutkaan ihan loppuun saakka kirjoitustasi. Joudut maksamaan kokomatkan itse jos sinulla ei ole sitä taksilappua mukanasi. Eihän taksikuski voi varmaksi tietää, että saatko sen lapun vai etkö...

Sorry, liian hätäinen vastaus tuo ensimmäinen...

Mutta jos sinne polille on pitkämatka ja aikaa on niin soita ja pyydä se lappu niin saat sen etukäteen. Itse olen joskus hakenut oman kunnan tk:sta valmiiksi kun olen mennyt toiselle paikkakunnalle sairaalaan.

se valtakirja joko on sillä taksikuskilla tai sitten ei. On siis kuskin ja kelan välinen asia ja koskee kaikkia sairaskyytejä. Yleensä se niillä kuskeilla on.

Soita ja kysy sairaalasta minkälainen käytäntö heillä on.
Kysy kirjoittavatko he taksikuskille taksilappua, eli sitten ei tartte maksaa kuin vain se oma osuus...
Ja tietty voi aina pyytää varmasti sellaista kuskia jolla on tuo kelan kanssa soppari...
Meidän kunnassa saa tk.sta taksilipun tai sitten suoraan sairaalasta sinne päästyä. Meidän kunnassa taksit kaikki hyväksyy sen lappusen.
Tulis tosi tyyriiksi maksaa ite taksista melkein 300/suunta...

Myös taksista riippuu, haluavatko he koko maksun vain riittääkö pelkkä omavastuuosuuden maksaminen. Meillä pojalla on ollut parina vuonna omavastuuosuudet täynnä ja on saatu Kelalta kortti, että Kela maksaa koko matkan. Kyselin sitten takseilta suostuvatko he siihen, että poika kulkee ilmaiseksi korttia näyttämällä ja taksit hakevat rahat Kelalta. Ei sopinut, vaan maksoimme matkat itse ja haimme Kelalta. Eli vaikka sinulla on taksilappu, niin sen käyttäminen edellyttää, että taksi hyväksyy myös sen käyttämisen.

Yhteistyössä