Jalkahoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Olen menossa jalkahoitoon ihka ensimmäistä kertaa elämässäni. Ja kun aikaa varailin niin ei tytteli oikeen osannut mitään kertoa kun oli vaan kesäappari. Kun nuo jalat on tosi pahassa kunnossa.. kuivat ja kovat ja muutama tollanen ällöttävä känsäkin raskausaikana on tullut niin mitenkä hyvin yksi hoito kerta auttaa? Ja mitenkä ne noita känsiä poistavat? Käykö kipeää?

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Nauti olostasi siellä =) kipeetä ei tee.Mä käyn jalkahoidossa 3-4kertaa vuodessa

Varmasti nautin :) Kun kahden pipanan kanssa kotona vaan köllötän niin ihanaa vaihtelua. Kauhistuttaa vaan mennä näyttämään näitä känsäsiä jalkoja kellekkään.. mutta kait nekin on siellä kaikenlaista nähneet. Ja onneksi ei satu, se jännittää varmaan eniten mua.

Ei se satu lainkaan jos on ammattitaitoinen hoitaja.Mulla kävi ennen häitä ikävä kokemus ja oli vielä harjottelija (siitä sain tietää vasta hoidon lopussa)!! Kävin pikkasen kuumana.:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:
Mun jalat niin kauheessa kunnossa etten kehtaa mennä jalkahoitoon :snotty:

Niimpä ne on mullakin, mutta kun en omin keinoin saa niitä kuntoon ja kun noi känsät on tosi kipeet niin pakko mennä...Kumma kun niitä raskausaikana tuli jalkoihin, mutta meinas neuvolassa että se on ihan yleistä..tiedä sitten.

Jalkahoito ei todellakaan satu ammattilaisen tekemänä.Kovettumia ja känsiä hoidetaan ensin pehmittämällä iho(liottamalla jalkakylvyssä).Sen jälkeen raspilla ja muilla instrumenteilla poistetaan kuollutta solukkoa ja koetetaan saada myös känsän "juuri" poistettua.Juureksi kutsutaan sitä känsän keskustaa joka yleensä myös voi kävellessä aiheuttaa kipuilua.Tämä johtuu siitä,että juuri saattaa painaa suoraan johonkin jalkapohjan hermoon. Sitten hoidetaan kynsinauhat ja kynnet.Haluttaessa kynnet lakataan.Lopuksi vielä ihanan rentouttava jalkahieronta!!(jaloille on mahdollista tehdä myös kuorinta ja laittaa vaikkapa kosteuttava naamio,riippuu hoitopaikasta).Tällä reseptillä ainakin itse olen hoidon tottunut tekemään.Tuleepa oikein ikävä töihin! =)
Toivon sinulle nautinnollista hemmotteluhetkeä!

Yhteistyössä