Jalkapohjat kesäkuntoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhoinen84

Vieras
Sellaiseen pitäis ryhtyä että sais jalat näteiksi ja hoidetuiksi näin kun alkaa tulee sandaali kausi eteen.
Miten saa jalat pidettyä hyvässä kunnossa(kantapohjat)
sitten tuo kun käyttää uusia kenkiä ja hiertymistä tulee rakkoja niin mites niitä hoidellaan.Kun on perhanan kipeitä koko ajan :ashamed:

osta niitä compeedin rakkolaastareita apteekista. sekä niitä joita voit laittaa jalakaan aina ENNEN sitä uuen kengän jalakaan laittamista. ne auttaa tosi paljon ainaki minua.

muista rasvata jalat joka ilta. ja kerran viikossa kuorit ja raspaat vaikka hohkakivellä. ja jos vaan voit niin pistä rasvauksen jäläkeen puuvillasukat jalakaan niin rasva imeytyy paremmin.

Säännöllinen jalkojen rasvaus ja raspaus varmasti auttaa asiaa.

Kantapäihin voit ostaa sellaisia "tyynyjä", kuin Compeed aina kun uusia kenkiä joudut tai olet joutunut käyttämään. Rakkojen ja hiertyminen ennaltaehkäisy olisi tosi tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
mua hiertää kaikki kengät aluks..Nytkin on ainakin 10 rakkoa tullut ja ne pitäis saaha nyt terveiks,että mä inhoon uusia kenkiä :whistle:

Ethän osta vain liian pieniä tai jalkaasi malliltaan sopimattomia kenkiä?

Tästä lähtien sinun kannatta aina, siis ihan aina, kun laitat uudet kengät jalkaan, laittaa kantapäidesi suojaksi Compeed niin kauaksi, kuin kenkä on muotoutunut jalkasi mukaan, eikä enää hierrä ja hankaa :)

mua hiertää kaikki kengät aluks..Nytkin on ainakin 10 rakkoa tullut ja ne pitäis saaha nyt terveiks,että mä inhoon uusia kenkiä :whistle:

Minkälaista matskua sun kengät on? :) Itse oon huomannu, et monet tekonahkasta tehdyt tms. hiertää (tietty kun ovat muovia ja jos salassa ei ole sukkaa.. ;) ). Mut nahkasetkaan ei saa olla liian kovasta matskusta.. :snotty:

Mut 10 rakkoa yksistä kengistä on aika paljon minusta. Viittais siihen, et ei ehkä ihan sun jalkaan/käyttöön ole hyvät kenkulit.. :p

Mut kokeilepa Compeediltä semmoista rakonestopuikkoa. Myydään apteekissa ja sitä laitetaan suoraan iholle heti, jos joku kohta kengässä tuntuu siltä, että tuosta vois alkaa hangata. Toimii ainakin mulla. :) Ei siis mikään erillinen laastari, vaan semmoisesta puikosta lisättävä aine. = ei näytä hölmölle jalassa vaik ois paljaat varpaat. ;)

jos sun kantapäät on todella kuivat niin älä raspaa, ne rupee vaan enemmän kuivumaan. kokemusta on... itse käyn jalkahoidossa ja siellä laitetaan jalat ihanaan kuntoon. ensin liotetaan ja sitten otetaan kuva ja "kuollut" iho pois, leikataan kynnet ja rasvaukset... omat jalat on nyt todella hyvässä kunnossa, kun olen käynyt säännöllisesti jalka hoidossa (3kk:n välein) ja muuten olen rasvannut joka ilta jalat niin on pysynyt hyvinä. jalka hoito maksaa n.30e riippuu paikkakunnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Minkälaista matskua sun kengät on? :) Itse oon huomannu, et monet tekonahkasta tehdyt tms. hiertää (tietty kun ovat muovia ja jos salassa ei ole sukkaa.. ;) ). Mut nahkasetkaan ei saa olla liian kovasta matskusta.. :snotty:

Mut 10 rakkoa yksistä kengistä on aika paljon minusta. Viittais siihen, et ei ehkä ihan sun jalkaan/käyttöön ole hyvät kenkulit.. :p

Mut kokeilepa Compeediltä semmoista rakonestopuikkoa. Myydään apteekissa ja sitä laitetaan suoraan iholle heti, jos joku kohta kengässä tuntuu siltä, että tuosta vois alkaa hangata. Toimii ainakin mulla. :) Ei siis mikään erillinen laastari, vaan semmoisesta puikosta lisättävä aine. = ei näytä hölmölle jalassa vaik ois paljaat varpaat. ;)

ei ne oo yhdistä ainoista kengistä tullut :):)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

juu tuon rakonestopuikon mie unohinki laittaa. ja sitte on niitä compeedin näkymättömiä laastareita mitä voi kanssa käyttää hiertymien ehkäisyyn. ne on kanssa hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
jos sun kantapäät on todella kuivat niin älä raspaa, ne rupee vaan enemmän kuivumaan. kokemusta on... itse käyn jalkahoidossa ja siellä laitetaan jalat ihanaan kuntoon. ensin liotetaan ja sitten otetaan kuva ja "kuollut" iho pois, leikataan kynnet ja rasvaukset... omat jalat on nyt todella hyvässä kunnossa, kun olen käynyt säännöllisesti jalka hoidossa (3kk:n välein) ja muuten olen rasvannut joka ilta jalat niin on pysynyt hyvinä. jalka hoito maksaa n.30e riippuu paikkakunnasta.

no miulla taas toisinpäin....

Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:

Täällä saa kevät-/kesätarjouksina välillä 20 erkkiin.. :D Mut tuo kantapäiden raspaus on vähän kakspiippuinen juttu kyllä. Toisilla se pahentaa tilannetta, mut mulla itselläni taas oon huomannut, et semmoista tököttiä ei ole keksittykään, joka ilman raspausta pystyis mun kantapäitäni hoitamaan. :D (ukko on joskus todennut, et mun kantapäät ja panssarivaunut tehdään samasta matskusta.. :snotty: :ashamed: :ashamed: :ashamed: Mut minkäs teet, perinnöllinen juttu.. :whistle: )

Yhteistyössä