Jälkiehkäisypillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia je-pilleristä?Menkat tuli 4 pv myöhässä ja alkoivat voimakkaalla kivulla,meinas jalat lähteä alta..nyt sit sängyssä makoilen kun kivut on hyvin kovat,menossa 3pv menkkoja ja vuodan edelleen kuin seula..

tarina on tämä: Kortsu hajos,ikää 17,seurustelen,koulut juuri keskeyttänyt masennuksen takia,diabetes..kaikki varmaan käsittää miksei vauva olis kovinkaan hyvä idea :<<

Juu näinhän kävi torstaina: Ensimmäinen kerta ja kortsu meni rikki, haettiin puolen tunnin siellällä se pilleri ja vetasin sen naamariin ku yhdynnästä oli 45 min. Ei oo tullu mtn sivuvaikutuksia, torstaina kuitenki tuli semmone pieni vuoto semmone aivan älyttömän pieni. Kuukautiset oli muutenki jo viikon myöhässä ennen yhdyntää. Voisko joku neuvoa? Pilleri jonka otin oli NorLevo.

Onkohan mitään tehtävissä, kun nyt viikon sisällä jo toinen kondomi on hajonnut (samasta paketista, taitaa olla viallinen) ja ensimmäisen hajoamisen jälkeen otin jo yhden jälkiehkäisypillerin - eli toista ei varmaankaan voi ottaa, vai mitä siitä seuraisi jos ottaisi? Siemensyöksyä ei ehtinyt tapahtua, mutta olo on silti epävarma...

Mä otin jälkiehkäisypillerin reilu 5 viikkoa sitte 12 tunnin sisällä yhdynnästä ja kuukautiset alkoi melko normaaliin aikaa seuraavalla viikolla mut oli tooooosi niukat. Nyt niiden ois pitäny alkaa viime viikolla mut eipä oo näkyny... Tein äsken raskaustestin joka näytti negatiivista. En kyllä uskonutkaan et raskaana olisin... Nyt kyllä ärsyttää ne kuukautiset, kun haluaisin ottaa ehkäisyrenkaan käyttöön mut en voi kun se pitää ekalla kerralla laittaa kuukautisten 1-3 päivänä!

Elikkäs itse jouduin pari kuukautta sitten tuon jälkiehkäisypillerin nappaseen, 12h tuntia yhdynnästä. Mitään sivuvaikutuksia ei tullut ja toimi myös. Pillerin otin menkkojen loppumisen jälkeisenä seuraavana päivänä ja muutaman päivän päästä alkoi pari-kolme päivää kestänyt niukka vuoto. Seuraavat kuukautiset olivatkin sitten reilusti myöhässä, reilu pari viikkoa ja ehdinkin varmuuden vuoksi raskaustestin tekemään, joka näytti negatiivistä. Mutta seuraavat menkat olivatkin muuten sitten aivan normaalit, vaikka myöhässä olivatkin. Mutta ihmekkös tuollaisen hormoonipaukun jälkeen....

Elikkäs itse jouduin pari kuukautta sitten tuon jälkiehkäisypillerin nappaseen, 12h tuntia yhdynnästä. Mitään sivuvaikutuksia ei tullut ja toimi myös. Pillerin otin menkkojen loppumisen jälkeisenä seuraavana päivänä ja muutaman päivän päästä alkoi pari-kolme päivää kestänyt niukka vuoto. Seuraavat kuukautiset olivatkin sitten reilusti myöhässä, reilu pari viikkoa ja ehdinkin varmuuden vuoksi raskaustestin tekemään, joka näytti negatiivistä. Mutta seuraavat menkat olivatkin muuten sitten aivan normaalit, vaikka myöhässä olivatkin. Mutta ihmekkös tuollaisen hormoonipaukun jälkeen....

Jep, eiköhän tuollanen hormoonimäärä saa systeemin kun systeemin sekaisin. Itse jouduin syömään jälkiehkäisypillerin n. 1,5 kk takaperin. Kierto on sen jälkeen ollut normaali (ihme kyllä), mutta sekä ovulaatio- että menkkakivut normaalia kovemmat.
Häiritsevintä tässä kaikessa on, että pillerin naukkasemisen jälkeen on elämä ollut yhtä PMS-oiretta. Toivon että tämä tyhjästä syntynyt ahdistus ja mielialanvaihtelut hälvenisivät jo pikku hiljaa..

Viimeksi muokattu:
olin yhdynnässä viime lauantaina. Jätkä otti kesken yhdynnän kondomin pois ja minulla jäi sellainen olo että hän ei kondomia enää sen jälkeen laittanut takaisin. muistaakseni jatkoimme yhdyntää kaikesta huolimatta.hän kertoi myöhemmin ottaneen kondomin pois. jolloin aloin huolestua siitä että sisälleni on joutunut jotain.. hain sunnuntaina ystäväni kanssa apteekista varmuuden vuoksi jälkiehkäisypillerin (1kpl) josta minulle koitui huonovointisuutta ja huippausta. nyt on maanantai melkein tiistai ja minulla on edelleen oksettava olo,onko tämä normaalia? olen huolissani sillä vuotoa ei ole tullut enkä ole 17 vuotiaana vielä ihan valmis äidiksi..olen puhunut kyseisen jätkän kanssa ja hän sanoo että on varma ettei sisääni mennyt mitään,kaikki meni hänen takilleen jonka halusi laittaa allemme..Ystäväni kehotti minua tekemään tämän viikon vkl:na raskaustestin,jos se näyttää positiivista en halua tehdä aborttia,onko muita keinoja keskeyttää? :(

Huono olo ja pahoinvointi kuuluu jälkiehkäisyn sivuvaikutuksiin. Juo runsaasti nesteitä, niin olo helpottaa (esim. vissyä).

Raskaustesti kannattaa tehdä, jos menkat ovat normaalirytmistä myöhässä.

Jälkiehkäisy voi aiheuttaa huonoa oloa.

Raskaustesti on aiheellista tehdä, jos kuukautiset eivät tule normaaliin aikaan ja mahdollisesta hedelmöitymisestä on kulunut vähintään kaksi viikkoa. Raskaustesti ei näytä oikeaa tulosta, jos sen tekee jo viikon kuluttua yhdynnästä.

Olethan tarkkana, jos sinulla on jotain muita oireita kuin mitkä on lueteltu jälkiehkäisypillerien pakkausselosteessa. Sukupuolitaudit leviävät myös yhdynnässä.

jouduin ottamaan pillerin joskus 15. päivä viime kuuta, otin sen tunnin sisällä. n. viikko sen jälkeen minulla alkoi menkat ja ne kesti 4 päivää sitten 2 päivää väliä ja uudestaan 2 päivää kestävät. tarkoittaako tämä sitä että en voi olla raskaana?

jouduin ottamaan pillerin joskus 15. päivä viime kuuta, otin sen tunnin sisällä. n. viikko sen jälkeen minulla alkoi menkat ja ne kesti 4 päivää sitten 2 päivää väliä ja uudestaan 2 päivää kestävät. tarkoittaako tämä sitä että en voi olla raskaana?

3-4 viikkoa jälkiehkäisypillerin ottamisen jälkeen voi tehdä raskaustestin jolla poissulkee tai varmistaa mahdollisen raskauden. Itseäni testi ainakin rauhoitti joten suosittelen kyllä sen tekemistä! Jälkiehkäisyhän voi pistää kuukautiskiertoa hieman sekaisin joten en luottaisi siihen.

Viimeksi muokattu:
Otin Norlevo-pillerin n. 26 tuntia yhdynnän jälkeen. Muita oireita ei tullut kuin vatsa meni ihan sekaisin pariksi päiväksi. Yhdyntä tapahtui n. 12. kiertopvä =(

Nyt on kulunut normipäivät viime kuukautisista eli 26 pvää. Mitään menkkoihin liittyvää ei ole mutta tänhetkiset oireet ovat täsmälleen samat kuin alkuraskauden oireet, netistä luin.
Ikää minulla kuitenkin on sen verran ja sellainen tausta että pitäisin raskautta suorastaan ihmeenä! Ja siis vielä tuo Norlevo.

Onko normaalia että menkat on kauankin myöhässä je-pillerin jälkeen. Välillä tulee kova hätä kun ajattelen että olisinkin raskaana. Toki jos vaan viivästyy ja viivästyy niin testi on tehtävä.

Eli olin yhdynnässä suunnilleen kuukausi sitten ja mies laukesi päälleni, mutta tottakai sisäänikin meni. Otin jälkiehkäisypillerin n. 17h päästä ja menkat tulivat sitten 6 päivän päästä (16.8 alkoivat) ja olen ollut ihan paniikissa koko ajan, väsyttää, mahaan koskee (voi olla stressi), koko ajan syömässä ja kaikkea tuon kaltaista, mutta luin tuolta edellisiä että voi johtua myös siitä je-pilleristä. Yritän koko ajan uskotella itselleni että en ole en ole mutta ei vaan pysty ajattelemaan muuta, koko ajan paha olla.

Eli olin yhdynnässä suunnilleen kuukausi sitten ja mies laukesi päälleni, mutta tottakai sisäänikin meni. Otin jälkiehkäisypillerin n. 17h päästä ja menkat tulivat sitten 6 päivän päästä (16.8 alkoivat) ja olen ollut ihan paniikissa koko ajan, väsyttää, mahaan koskee (voi olla stressi), koko ajan syömässä ja kaikkea tuon kaltaista, mutta luin tuolta edellisiä että voi johtua myös siitä je-pilleristä. Yritän koko ajan uskotella itselleni että en ole en ole mutta ei vaan pysty ajattelemaan muuta, koko ajan paha olla.

Minulla tuli menkat kp 29. Mitään ei juuri vuotanut muuten kuin WC-käynnin yhteydessä ja silloinkin pääasiassa hyytymiä. Rinnat jäi kipeiksi. Siltikään en usko että voisin olla raskaana... Luulen että seuraavat menkat tulevat lyhyemmällä kiertovälillä ja runsaina? Eli elimistö lie meni sekaisin moisesta hormonipaukusta.
Toivottavasti sinulla asiat kunnossa.

Viimeksi muokattu:
Otin toissaviikon lauantaina jälkiehkäsypillerin, kun pääs kumi puhkeemaan edellisenä iltana. Viime lauantaina sitten poikaystävä innosui viemään esileikin vähän liian pitkälle ilman kumia, muttei kuitenkaan lauennut sisään.. joten nyt olis vähän niinkun mielenrauhan takaamiseksi sama tilanne edessä, eli je-pillerin paikka... uskomatonta kyllä! Mulla on just loppunut se je-pilleristä johtuva vuoto. VOINKO SIIS OTTAA UUDESTAAN JE-PILLERIN, VAIKKA EDELLISESTÄ ON VASTA VIIKKO? Muutenkin, vahingon tapahtumisesta nyt jo 2 päivää, auttaako pilleri enää? Itse en syö e-pillereitä, koska elimistö menee niistä sekasin. Ja käsittääkseni ainakaan viikko sitten ottamani ei auta enään tähän aisiaan..AUTTAKAA!

ajattelin tulla rauhottelemaan kaikki hätäisiä tänne, sillä tätä palstaa lukiessani mulla nousi tajuton ahdistus ja paniikki pari viikkoa sitten...

otin siis jälkiehkäisypillerin noin kuusi viikkoa sitten 26 tunnin jälkeen yhdynnästä. menkat olivat just loppuneet, mutta vastuullisena tyttönä marssin apteekkiin pillerin hakemaan kuitenkin. seuraavana päivänä olin todella väsynyt ja nukuin varmaan 15 tuntia putkeen, mutta muita oireita ei ollut. viikko pillerin otosta tuli "tyhjennysvuotoa" pari päivää.

unohdin koko asian moneksi viikoksi, mutta kun menkkoja ei kuulunut ajallaan hätäännyin. tein sen virheen, että luin eri nettipalstojen kauhutarinoita pillereiden toimimattomuudesta jne ja paniikki nousi. parin viikon aikana tein neljä (!) raskaustestia, jotka kaikki näyttivät negaa mutta en kuitenkaan täysin rauhottunut, koska menkkoja ei kuulunut.

nyt ne kuitenkin vihdoin alkoivat, yli kaksi viikkoa myöhässä. jälkikäteen kaikki panikointi tuntuu aivan turhalta, sillä on aivan selvää, että jälkiehkäisypillerin hormoonipommit laittoivat kierron sekaisin. haluan siis rauhotella kaikkia mahdollisesti kaltaisiani, jotka palstaa lukiessa panikoituvat. odotelkaa rauhassa, ilman paniikkia, niin ne menkatkin ilmestyvät :) tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty. jos mietityttää raskaustesti kannattaa tietenkin oman mielenrauhan vuoksi tehdä, senkin saa vaivattomasti apteekista ja parissa minuutissa sulla on vastaus oletko raskaana vai et.

mielestäni kuitenkin turha paniikin lietsominen "pillerit eivät toimi" tai "raskaustesteihin ei voi luottaa" kannattaa unohtaa! eiköhän lääketieteeseen kuitenkin voi luottaa :)

ajattelin tulla rauhottelemaan kaikki hätäisiä tänne, sillä tätä palstaa lukiessani mulla nousi tajuton ahdistus ja paniikki pari viikkoa sitten...

otin siis jälkiehkäisypillerin noin kuusi viikkoa sitten 26 tunnin jälkeen yhdynnästä. menkat olivat just loppuneet, mutta vastuullisena tyttönä marssin apteekkiin pillerin hakemaan kuitenkin. seuraavana päivänä olin todella väsynyt ja nukuin varmaan 15 tuntia putkeen, mutta muita oireita ei ollut. viikko pillerin otosta tuli "tyhjennysvuotoa" pari päivää.

unohdin koko asian moneksi viikoksi, mutta kun menkkoja ei kuulunut ajallaan hätäännyin. tein sen virheen, että luin eri nettipalstojen kauhutarinoita pillereiden toimimattomuudesta jne ja paniikki nousi. parin viikon aikana tein neljä (!) raskaustestia, jotka kaikki näyttivät negaa mutta en kuitenkaan täysin rauhottunut, koska menkkoja ei kuulunut.

nyt ne kuitenkin vihdoin alkoivat, yli kaksi viikkoa myöhässä. jälkikäteen kaikki panikointi tuntuu aivan turhalta, sillä on aivan selvää, että jälkiehkäisypillerin hormoonipommit laittoivat kierron sekaisin. haluan siis rauhotella kaikkia mahdollisesti kaltaisiani, jotka palstaa lukiessa panikoituvat. odotelkaa rauhassa, ilman paniikkia, niin ne menkatkin ilmestyvät :) tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty. jos mietityttää raskaustesti kannattaa tietenkin oman mielenrauhan vuoksi tehdä, senkin saa vaivattomasti apteekista ja parissa minuutissa sulla on vastaus oletko raskaana vai et.

mielestäni kuitenkin turha paniikin lietsominen "pillerit eivät toimi" tai "raskaustesteihin ei voi luottaa" kannattaa unohtaa! eiköhän lääketieteeseen kuitenkin voi luottaa :)

Ja kaikkea tuota panikointia ennen olisi voinut lukea je-pilleripakkauksessa olevan ohjeen, jossa kerrotaan myös sivuvaikutukset ja kierron mahdolliset viivästymiset.

Viimeksi muokattu:
Ja kaikkea tuota panikointia ennen olisi voinut lukea je-pilleripakkauksessa olevan ohjeen, jossa kerrotaan myös sivuvaikutukset ja kierron mahdolliset viivästymiset.

kyllä ne oli luettu moneen kertaan ja säilytettykin, jotta niistä myöhemmin voi nämä asiat tarkastaa :) mutta ihmismieli on kummallinen, kun panikoi niin siinä ei paljon pakkausselosteet auta!

Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnolla itse odotan, että minkälaista häränpyllyä oma kiertoni heittää.

Aloitin viikko sitten minipillerit ja viidentenä päivänä harrastimme seksiä mieheni kanssa ja kondomi jäi sisälleni. Tästä 10 h päästä sain otettua jälkiehkäisypillerin ja nyt sitten odotellaan, että milloin tyhjennysvuoto alkaa. Lähinnä se tässä häiritsee, että milloinkohan vuoto oikein tulee, kun vasta aloitin nuo minipillerit. Nyt ei sitten ole pienintäkään hajua, että milloin uskallan alkaa harrastamaan seksiä ilman kondomia, kun kierrot menevät varmaankin päin peetä. Terkkarin mukaan ilman kondomia voi alkaa harrastamaan seksiä, kun ekat menkat ovat tulleet pillereiden syönnin aikana, nyt en kuitenkaan tiedä, että onko seuraava tuleva vuoto menkat vai tyhjennysvuoto JE-pillerin oton takia.

Onko kellään vastaavaa kokemusta?

Harrastimme seksiä tyttöystäväni kanssa ilman kondomia ja jotain saattoi mennä sisään. 6h tuntia yhdynnän jälkeen hain norlevon ja muutama päivä siitä tuli iso kivut ja paljon vuotoja. No sitten tyttöystävälleni ei ole tullut menkkoja 1.5 kuukauteen vielä ja hän hätilee kovasti. Rauskaustesti on tehty kahdesti ja tulos oli negatiivinen. Mitä tehdä? Aikasemmin oli kirjotus että ne palaavat entiselleen 3-6kk päästä. Onko tämä mahdollista? Siksi kysynkin viisaammilta apuja. Auttakaa hyvät ihmiset.

Harrastimme seksiä tyttöystäväni kanssa ilman kondomia ja jotain saattoi mennä sisään. 6h tuntia yhdynnän jälkeen hain norlevon ja muutama päivä siitä tuli iso kivut ja paljon vuotoja. No sitten tyttöystävälleni ei ole tullut menkkoja 1.5 kuukauteen vielä ja hän hätilee kovasti. Rauskaustesti on tehty kahdesti ja tulos oli negatiivinen. Mitä tehdä? Aikasemmin oli kirjotus että ne palaavat entiselleen 3-6kk päästä. Onko tämä mahdollista? Siksi kysynkin viisaammilta apuja. Auttakaa hyvät ihmiset.
Enpä usko, että on mitään huolta. Hormonaalinen lääkitys estää raskauden mahdollisuuden. Raskaustesti on ilmeisesti tehty 4-6 vk jälkiehkäisypillerin jälkeen? Jos on ja tulos on ollut negatiivinen niin ei muuta kun normaalia elämää. Kuukautiset voivat viivästyä nyt kyseisestä hormonilääkityksestä johtuen.

Viimeksi muokattu:
Raskaustesti on tehty jo ja siinä ei ilmenny raskautta. Pittää tyttöystävää koitella rauhotella että ne sieltä tulee mut jos ei kuulu niin pittää mennä sit lääkäriin.

Eli, minulla olisi pitäny alkaa kuukautiset joulukuun lopussa ja emme harrastaneet sitä ennemmin seksiä. Uutena vuotena kortsumme meni rikki ja otin jälkiehkäisypillerin 1. päivä tammikuuta. Menkkojani ei ole tullut, paniikki..

Itse olen joutunut ottamaan jälkie-pillerin 2 kertaa kuukauden sisään. ja nyt laskin että mulla on kulunut vuoden aikana niitä ainakin se 4-5 kpl... ja raskaustestin olen tehnyt kerran ja miinusta näytti. mutta päätin maanantaina jolloin hain jälleen jälkie-pillerin että oli viimeinen kerta kun haen tämmöisen... eikun terkkarin puheille joka kirjotti e-pilleri reseptin...

Yhteistyössä