JÄLKIEHKÄSY,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut,auttakaa mua !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut,auttakaa mua !

Vieras
viimesimmät kaks yhdyntää tapahtu torstaina ja perjantaina, molemmissa kondomi mukana.
Mulla piti menkkojen alkaa maanantaina, ja tänään (tiistaina) ei oo vieläkään kuulunu mitään..
kävin tänää hakemassa jälkiehkäsypillerin, ihan vaan varmuuden vuoks, vaikka se oli jo myöhästä.
alotin kans e-pillerit tänään, ja otin ensimmäisen heti ehkiksestä ulos päästyäni.. Voisko joku auttaa, pitääkö mun mennä takasin ehkiksee ja kertoo tästä, tekeeks ne siel ilmatteeks raskaustestin ? jos siitä tulee positiivinen, maksaako minkä verran et saan tulevan tulokkaan kehittymisen stoppaamaan? (abortti) ? mulla ei meinaan oo yhtään ylimäärästä rahaa sellaseen, mutten halua mitään lapsiakaan !

Tee raskaustesti. Kaupasta niitä se eikä maksa montaa euroa.
Ja kun hintaa mietit, niin taitaa mikä tahansa lääketieteellinen operaatio olla halvempi kun lapsi :(

Nainen voi tulla raskaaksi vain ovuloidessaan, eli yleensä kierron keskivälillä. (HUOM OBS! YLEENSÄ!) Esim stressi saattaa siirtää ovulaatiota, jonka takia kierto heittelee. Netistä löytyy infoa ovulaation kartoittamisesta esim valkovuodon ja aamulämpötilan perusteella, omaan kiertoon kannattaa pillerittömän perehtyä jo siitäkin syystä, että tietää varautua kuukautisiin. Samalla tulee oma keho tutummaksi, mikä ei koskaan ole huono asia.

Eli hops raskaustesti ostamaan, jotta saat asian pois painamasta mieltä. Halvimmat apteekin omat testit taisivat olla viiden-kuuden euron luokkaa, eli jos kumeihin on varaa pitäisi myös raskaustestiin pystyä investoimaan. Luultavasti sulla on vaan heitto normaalissa rytmissä eikä sen kummempia.

Ei kannata vielä panikoida, vaikka ite oon sitä kans tehny. Mulla ainakin toi jälkiehkäisypillerin syöminen sekoitti jonkin verran rytmiä ja menkat alko sit myöhemmin. Sillon tosin en syönyt mitään e-pillereitä. Nyt kun oon syöny niin välillä omat kans viivästynyt kolmekin päivää jos oon ressannu tai sit vaan jostain muusta syystä. Mut enivei joka tapauksessa kannattaa ootella nyt viel muutama päivä ja sit kattoo uudelleen.

Mut nii alotitko pillerit nyt ekaa kertaa? kun nehän pitäs alottaa vasta kun on menkat alkanu niiku käytännössä eli kun vuotaa. Sekin meinaan vaikuttaa varmasti tohon ja sotkee rytmiä.

Pillerit pitää aloittaa ensimmäisenä varsinaisena vuotopäivänä, siis ei silloin kun alkaa näkyä vähän rusehtavaa valkovuodon seassa, vaan silloin kun varsinaiset kuukautiset alkaa. Odota siis rauhassa että kuukautiset alkaa tai tee testi jos ei ala kuulua.

aborttihan on ilmainen, maksat vain poliklinikkamaksun ja vuorokausimaksun jos jäät yöksi, raskaustestin saa ilmaiseksi terveyskeskuksesta tai neuvolasta paremminkin...jälkiehkäisyhän kuuluu ottaa 72 tunnin sisällä yhdynnästä, jos haluaa sen toimivan...

Yhteistyössä