Jälkiviisastele kymmenen vuotta nuoremmalle itsellesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äetimmeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla ei ole mitään jälkiviisasteltavaa. Olen kaikkiin valintoihini tyytyväinen, enkä tekisi mitään toisin.

Olin 10 vuotta sitten 34 vuotias ja odotin esikoistani. Elämä on sujunut kaikin puolin mukavasti lapsiperhearkea eläen. Ostimme omakotitalon, toinenkin lapsi tuli perheeseemme, töitä on riittänyt ja kaikki on hyvin.

Tänään vietetään 12 v hääpäivää ja muistellaan seurustelumme alkuaikoja 28 vuotta sitten.

Kerron blogissani lähes kaikista asioistani ja perheemme elämästä hyvin avoimesti, enkä häpeä/pelkää sitä yhtään. Jos sinulla on ongelmaa asian kanssa, voit vaikka haastaa meidät kaikki palstailijat ja bloggarit oikeuteen niin saat oikeutta itsellesi.

Juhlin vaikka minuuttia ennen töihin menoa, jos niin haluan, enkä ole siitä tilivelvollinen kenellekään.

Rahani käytän myös siihen mihin tykkään ja jatkossakin tulen käyttämään rahaa myös alkoholiin.

Lapseni tulee kasvamaan erittäin hyvässä perheessä eikä mikään tai ketään sitä muuta.

Oletko sä tosiaan noin tyhmä ja sekaisin. Vai mitä ihmettä on tuo sönkötys oikeuteen vetämisestä. Herää pahvi.

Et muuten ainakaan alkoholia vedä minuuttia ennen töihin menoa koska töihin et mene kännissä. Ja sun kirjoituksista on voinut lukea, että alkoholia sä käytät surutta kun juhlit eli älä lässytä selvinpäin juhlimisesta. Etkä tajunnut mitä tarkoitin tuolla, että ei töihin ilmoiteta ettei jaksakaan tulla. Se on pian entinen työpaikka.

En missään kohtaa kieltänyt käyttämästä rahaa alkoholiin, mutta normaalilla järjellä varustettu ihminen ei laita viimeisiä rahojaan alkoholiin jos sitten on vaikeuksia päästä töihin. Kuinka voi tuon ikäinen ihminen olla vielä noin tollo tässä asiassa kun moni ei ole tuollainen minkään ikäisenä.

Lastasi käy sääliksi.

7. Käy kirkossa ja seurakunnan nuorten illoissa.
Elä elämääsi tässä ja nyt. Älä usko satuihin äläkä vältä vastuutasi, rukoilusi häipyvät eetteriin. Ei niitä kukaan kuule eikä tietenkään voi myöskään toteuttaa. Ole aikuinen, ethän sinä usko joulupukkiinkaan.

Harrasta liikuntaa, vaikkapa joukkuepeleissä, sitä kautta tapaat terveitä ja elämäniloisia muita nuoria.

Yhteistyössä