Jälkivuodosta asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Synnytyksestä on nyt kolmisen viikkoa...vuoto oli vähentynyt ja välissä oli päiviä ettei tullut oikein mitään ja luulin jo verisen vuodon loppuneen...nyt eilen ja tänään huomasin, että kovemman ponnistelun yhteydessä esim jos käy vessassa isommalla asialla, niin alkoi vuoto ikään kuin uudestaan ja veristä se oli vieläkin.Vatsakipuja ei ole, eikä vuoto haise.Mietin vaan että onko tämä normaalia vai pitäiskö ottaa yhteyus lekuriin?
Mullahan puuttui istukasta nukkakerrosta eli mietityttää onko sitä jäänyt kohtuun, vaikka sairaalassa sanoivat ennen kotiutusta, että todennäköisesti on jo tullut pois.

Kuulostaa normaalilta. VUoto vähenee välillä, jopa niin paljon, että tuntuu loppuneen, mutta jatkuukin sitten taas. Ja ponnistelun, raskaan kantamisen tms. yhteydessä lisääntyy.

Mulla oli kanssa jälkivuotoa noin kauan. Välillä vuoto hieman väheni, kunnes 3vk synnytyksestä yltyi ja sitten tuli myös menkkamaista kovaa kipua. Pissalla istuessa tulikin verta enemmän pönttöön kuin pissaa. Lähdin sairaalaan ja siellä olin jo leikkaussalissa nukutettuna n. puoli tuntia sairaalaan saapumisestani. Kaavinnassa löydettiin istukanpala kohdusta. Minä sinuna lähtisin käymään lääkärissä.

Kyllä se on ihan tavallista, että jälkivuoto kestää noin kauan. Ehkä n. 3-5 viikkoa keskimäärin. Jos vuoto on tavallista kuukautisvuotoa runsaampaa niin sitten lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja synnyttänyt:
Mulla oli kanssa jälkivuotoa noin kauan. Välillä vuoto hieman väheni, kunnes 3vk synnytyksestä yltyi ja sitten tuli myös menkkamaista kovaa kipua. Pissalla istuessa tulikin verta enemmän pönttöön kuin pissaa. Lähdin sairaalaan ja siellä olin jo leikkaussalissa nukutettuna n. puoli tuntia sairaalaan saapumisestani. Kaavinnassa löydettiin istukanpala kohdusta. Minä sinuna lähtisin käymään lääkärissä.

Mä kun en haluis hötkyillä asian kanssa, sillä aikasempienkin jälkivuotojen kanssa on ollut samalla tavalla , eikä ole ollut mitään hätää, mutta tietysti mua nyt enemmän mietityttää, että jospa sinne kohtuun on sittenkin jäänyt osa siiitä nukkakerroksesta. :/

Seurailen nyt tilannetta eli jos tulee kipuja ja vuoto yltyy kovinkin runsaaksi, niin sitten otan yhteyttä lääkäriin tai ehkä suoraan naistentautien polille...sillä sinne mua kehotettiin soittamaan suoraan jos jotain tulee.Sinne lähteminen onkin sitten järjestelyjä vaativaa....matkaa yli 50 kilsaa ja omalla tietty voin mennä, mutta mihin mä vauvan laitan jos sinne täytyy lähteä???, sillä mies on töissä ja vielä merellä eli en saa välttämättä edes kiinni ja sieltä kun ei niin vaan pääse heti lähtemään...tulee kyllä illalla myöhään kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kyllä se on ihan tavallista, että jälkivuoto kestää noin kauan. Ehkä n. 3-5 viikkoa keskimäärin. Jos vuoto on tavallista kuukautisvuotoa runsaampaa niin sitten lääkäriin.

Ei ainakaan vielä ole muuttunut niin runsaaksi

Yhteistyössä