Jälkivuodosta (taas)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkupeppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

herkkupeppu

Jäsen
21.04.2007
857
0
16
Kun ihmettelen tässä itsekseni tätä jälkivuotoa... Sairaalassa sanottiin, että kestää viikon, korkeintaan kaksi. Jos tulee hyytymiä tai kipuja, niin HETI lääkäriin. Nyt sitten olen lueskellut näitä juttuja täällä ja jossain oli että lääkkeellisen keskenmenon jälkeen voi mennä kuukausikin jälkivuodon loppumiseen???

Mulla on kohta kaksi viikkoa ollut tätä jälkivuotoa, ei haise, ei satu eikä hyytymiäkään enää ole tullut. Lääkäriin enole mennyt, odotan vain kovasti että vuoto alkaisi vähentyä ja loppua. Joinakin päivinä tuntuu, että vuoto olisi vähentymään päin, mutta sitten taas hulahtaa :o Lääkäriin en haluaisi mennä, vielä. Jälkitarkastuskin on niin kaukana että sinne asti en voi odottaa enkä kyllä tahdokaan että yli kuukauden on tällaista... Olenko ihan seko? Juhannuksen jälkeen ajattelin soittaa lääkäriin, jos vielä on samanlaista. Kannattaako minun odottaa niin "kauan"? Vai onko tämä ihan normaalia vuotoa? Jälkeenpäin olen ajatellut, että silloin sairaalassa olin niin sokissa vielä etten tajunnut mitä sanottiin tai sitten en vain muista kaikkea... Mies oli kyllä mukana ja on jo vähän yrittänyt, että soittaisin lääkärille aikaa.

Siinä tosiaan meni aikansa. Ja oli kovin vaihtelevaa määrältään.

Mutta siitähän se on kiinni että miten paljon hulahtelee ja vuotaa muutenkin? Katsottiinko että kohtu tyhjeni?
Minulla jäi osa istukkaa, luulivat hyytymäksi ultrassa :/ Vitkutin sitä lääkäriä turhaan.

Toinen keskenmeno vaan vuosi joskus enemmän ja vähemmän mutta ei hulahdellu. Pari viikkoa enempi ja pari viikkoa tiputteli. Sit alko jo menkatkin.

Paranemista :hug:

Sitä kohdun tyhjenemistä itsekin ajattelin... Eivät katsoneet ultralla tai muullakaan, kun istukka oli niin ison näköinen sitten kun loput siitä tuli ulos. Pienen poikamme mukana tuli niin pieni pala istukkaa (jota sanoivat ensin että se tuli kokonaan) että olin ihan varma, että jotain jäi vielä :whistle: Muutamaan päivään eiole kyllä tainnut hulahdellakaan sen enempää, kun tarkemmin yrittää ajatella... Jotenkin on vaan niin epävarma olo, mutta taidanpa odotella sen juhannuksen yli, jos tämä tästä hiljenisi.

Kiitos Favorina ja :hug:

Kai se voi kestää. Tämän toisen kanssa mulla oli kunnon vuotoa kaksi viikkoa, ihan sillai hulahteli ja roisku. Tiputtelua viikko sen päälle, ja siinäkin viikossa pari vuotopäivää. Kaksi päivää kuivaa kauttaa ja nyt näyttäisi olevan menkat/lisää vuotoa? Itse kallistun menkkojen puolelle, maha on kipeä ja lievää kyrsiintymistä on ollut ilmassa. Normaalia naistoimintaa siis...

Ei tässä tosiaan tiedä mitä uskoisi... Seuraile nyt tilannetta, mulla ei ainakaan missään vaiheessa ole mahakipuja tai mitään hajuja ollut.

Kärsivällisyyttä vaati tämä homma kyllä!!! Tsemppiä ja hyvää kesämieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja herkkupeppu:
Liian aikaisin iloitsin... Se vuoto jatko tiputtelua sit torstai-iltana :headwall: Ja vieläkin tiputtelee, vähän kylläkin mutta silti :headwall: :headwall: :headwall:

Kyllä se vaan voi kestää ja tiputella pitkän aikaa, vaikka kaikki ois ihan ok. :) Musta ainakin näin jälkikäteen tuntuu, että taisin tiputella vähän vähän väliä aina ekoihin menkkoihin asti... Ärsyttävää se on, mutta loppuu ennen pitkää. Ekat menkat oli muuten ainakin mulla tosi kivuliaat ja ääri runsaat ...jotta älä pelästy.. :) :hug:

Kiva, kun varoitit ;) Mulla yleensäkin menkat aika runsaat, ja muutama päivä alussa aikas kivuliaatkin |O Yhdesti oli sellaiset, että side piti vaihtaa kerran tunnissa-kahdessa, muten tuli kaikki läpi :x Toivottavasti ei sellaisia taas tulisi :saint:

Jep, hei, parempi pelätä pahinta ja yllättyä jos on helpompaa, siksipä kerron:

Mulla siis jälkivuotoa oli himpan yli kolme viikkoa. Sitten pari pvää taukoa. Ja sit tuli menkat. Sitä tuolla toisella palstalla jo ihmettelenkin, että mitä ihmettä, ensin vuotaa kolme viikkoa, ja SILTI riittä vuotoa menkkoihin...

Ja huhhei, mitkä menkat. mulla on aina ollut runsaat menkat. Siis sillai, että joskus ammoin ku ohutsiteet keksittiin, ni mä aattelin et ne on vitsejä, että kuka ihme tollasia käyttää. Nykyään ne on toki parantuntuneet, että jotain long-siivellisiä voipi käyttää kun vaan muistaa vaihtaa usein.

Mutta siis nyt ekat menkat taas, 5 pvää on ollut niin tuskasen kamalaa lorina, että huhhuh. yösiteellä painelen menemään ja jatkuvasti pitää vaihtaa. Yölläkin olen herännyt siihen kun hulahtelee.. Ja sitten noustaan vaihtamaan...

Hyvä puoli runsaissa menkoissa on mulla kyllä se, että hemppa on aina ollut kova, eli veri hyvää. On varaa vähän menettääkin ilman että menee anemian puolelle. Hormonikierukka kun oli ni suorastaan käskettiin verta luovuttamaan kun hemppa alko nousemaan. Silloin mulla oli sellaset normaalit menkat, että oli ihan inhimillinen olo.

Vähän meni ohi aiheen..

On tää naisena olo niin mukavaa, nautitaan nyt tästä sitten? Edelleen herkkupeppu, kyllä se siitä, menkatkin kaikessa kamaluudessaan kertoo siitä, että kroppa alkaa palautumaan ja toimimaan normaalisti!!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nautitaan naisena olosta, woodoo =) Onhan tässä muutakin hauskaa kuin menkat ;) Mulla on kanssa ollut hemppalukemat hyviä. Neuvolassa kun kävin (juuri samana päivänä kun sitten selvisi ettei elämää enää ollutkaan) niin neuvolantäti tuntui olevan sitä mieltä, että olin ollut aamun juomatta, että sais paremmat lukemat (147) :o Ja just olin vetäny neljä lasia vettä... Ei oikein uskonut, kun yritin selittää, että mulla on aina ollut hyvät lukemat, varsinkin alkuraskaudessa :whistle:

Hei,
Mulla myös on todella runsaat menkat. Ja myöskin hyvä hemoglobiini. Aikas jännä yhteensattuma? Vai voiko tästä jotain päätellä, tuskin. Meitähän ei ole kuin kolme....
No. Nyt odottelen tämän jälkivuodon loppumista ja sitä, että minunkin kroppani olisi taas normaalikierrossa. =)

jälkivuodosta.. mulla nyt 4.5 viikkoo lääkkeellisestä raskauden keskeytyksestä ja edelleen vuotaa. välillä jo helpotti,oli tod niukkaa,viikko sit oli jälkitark ja sielä poistivat pihdeillä kohdunkaulasta istukan jäännöksiä,mutta kohtu oli tyhjä ja taas vuotaa.sillon lääkäri sano et ei saa pitää vuotoa enää kauan joten huomenna taas lääkäriin ja jos nyt on jotain niin kaavintaan... vuoto on ollu välillä kirkkaan punasta ja väillä klönttejä,aamulla hulahtaa kun ylös nousee,ei kipuja eikä hajuja.ihmetyttää et mikä sielä vuotaa kun kohtu on kuiteskin todettu tyhjäksi... :headwall:
jospa se selviää ja vuoto loppuu,ei kehtais koko kesää rättejä hautoo... :o ja siihen vielä menkat kunhan tulee niin :kieh:

Voi freebird, yritä kestää :hug: Mä oon jo miettiny, kun nyt on kolme viikkoa ollut tätä vuotoa, että milloin lääkäriin? Jälkitarkastuskin on melkein kahden viikon päästä... Välillä tuntuu, että jee, nyt se loppuu, mutta ei kuitenkaan. Toissapäivänä oli tosi niukkaa ja eilen taas vuosi ihan kunnolla, ja nyt vähän sinne päin. Ei mullakaan ole kipuja, eikä hajuja :/ Oiskohan kaikki tullut kuitenkin pois (ei olla katottu edes sairaalassa), kun mitään hyytymiäkään ei ole pariin viikkoon näkynyt? Mies on jo vähän hätistellyt lääkäriin, mutta enpä ole mennyt, ainakaan vielä.

*muoks* Niin tästä koko kesän rättien hautomisesta... Ei ole kivaa :( ja uimaankaan ei kuulemma saa mennä, ennenkuin vuoto loppuu |O

Niin varmaan täytyis soittaa. Oon vaan jotenkin niin saamaton, tyyliin "katotaan nyt vielä huominen" :whistle: Jälkitarkastusta en voi aikaistaa, kun meidän neuvolan ajat oli jo kesäkuun alussa täynnä, tuokin on tungettu sinne väliin lisäksi... Lääkäri on kahtena päivänä kuussa paikalla, muistaakseni. Joten arvatkaa onko joka kerralla ryysistä :/

Mäkin ajattelin, että oisko jo voinut menkat alkaa, kun tuntui tuo vuoto loppuvan. Tiputteli aika pitkään tuossa välillä. Mutta tuleeko ne jo kolmen viikon jälkeen???

Uutta tietoa... Mies kävi eilen lääkärissä ja pyysin häntä kysäisemään jälkivuodon kestosta. Lääkäri oli sanonut, että max 6 viikkoa, sitten lääkäriin :o :o Noin kauan? No, ens viikolla on mun jälkitarkastus, joten otetaan asia siellä puheeksi ellei vuoto lopu ennemmin, mitä toivon :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja herkkupeppu:
Niin varmaan täytyis soittaa. Oon vaan jotenkin niin saamaton, tyyliin "katotaan nyt vielä huominen" :whistle: Jälkitarkastusta en voi aikaistaa, kun meidän neuvolan ajat oli jo kesäkuun alussa täynnä, tuokin on tungettu sinne väliin lisäksi... Lääkäri on kahtena päivänä kuussa paikalla, muistaakseni. Joten arvatkaa onko joka kerralla ryysistä :/

Mäkin ajattelin, että oisko jo voinut menkat alkaa, kun tuntui tuo vuoto loppuvan. Tiputteli aika pitkään tuossa välillä. Mutta tuleeko ne jo kolmen viikon jälkeen???

Mikä sulla oli kierto ennen keskenmenoa?

Mulla tuli ekat menkat tasan 28 päivää kaavinnasta eli ei niin paljon yli kolmea viikkoa... ...siitä hormonien palautumisesta se on eniten kiinni. :)

Enpä ole tänne kirjoitellut. Tänään kävin tarkastuksessa. Huvittavaa, kun lääkäri luuli, että olen yhä raskaana ja tulin vain kontrolliin...ei oikein tieto kulje näköjään. Olin kyllä soittanut asiasta.
No, kohdussa kaikki ok. Kuulemma sen verran vielä limakalvoa, että vuotoa voi vielä jonkun verran tulla. Mutta kaikkinensa koko homma tapahtui "luonnollisesti", mistä olen iloinen.
Kysyin, milloin seuraavat kuukautiset tulevat. Lääkäri sanoi, että noin 3-4 viikon kuluttua siitä, kun tämä vuoto loppuu. Nyt tätä tulee, välillä vähemmän, välillä enemmän.
Kuukauden päästä on jälkitarkastus, johon mennessä hankkivat Hesasta aiempien tapausten tiedot, jotta tietävät, mitä pitää vielä ehkä tutkia. Itse kun en osaa sanoa, mitä minulta on varmasti tutkittu, mitä ei.
Mutta näin mennään, eteenpäin elämässä.
Henkisesti voin ihmeen hyvin. Se varmasti johtuu osaksi siitä, että tämä tuli näin alkuvaiheessa. Olen pystynyt keskittymään työhön ja uuden asunnon hankintaan. Oman miehen tuki on ollut myös kullanarvoista. Elämä jatkuu.
Voimia teille muille myös ja toivottavasti herkkupeppu tuo sinun vuotosi alkaa loppumaan.

Kävinpä alkuviikolla jälkitarkastuksessa. Vuotoa on ollut nyt viisi viikkoa, ja ultrasi ja pisti labrakokeisiin. Vielä pari viikkoa seurataan ellei labroissa ole mitään ihmeitä, sitten kaavitaan :o Apua! Kenelle on tehty kaavinta, mitä siinä tapahtuu???

Kyselee hiukkasen pihalla oleva hp :wave:

Yhteistyössä