Jälkivuoto meni nopeasti niukaksi..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marab
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marab

Vieras
Normaali synnytys,ei repeämiä tms eli ajattelin pääseväni helpolla.
Nyt jännittää kuitenkin jälkivuodon määrä;ekat 2 päivää tuli aika runsaasti,sitten väheni radikaalisti ja nyt viikko synnytyksen jälkeen riittää housuun melko pieni side, vuoto on aika niukkaa.
En ole huomannut varsinaisia hyytymiä kuitenkaan.Saako niitä tulla siis yhtään?
Synnytys käynnistyi vesienmenolla mutta testit otettiin synnytyssalissa että tulehdusta ei pitäisi olla.Ei kai enää tulekaan`?

No ei sitä tulvimalla tarvitse vuotaakaan. Itsellänikin vuoto on ollut vähäisempää kuin menkkojen aikaan ja jo ekojen päivien jälkeen on päässyt käyttään pelkkää pikkuhousunsuojaan. Enpähän osta pakettikaupalla enää kolmannella kertaa yösiteitä.

Juu. Välillä vuoto oli niukkaa ja välillä runsaampaa. Kuuluu asiaan. Niukkuuden jälkeen saattaa tulla suurehkoja hyytymiäkin. Tai ehkä oletkin vain onnekas, että vuoto kestää alle 2 viikkoa?

samaa mieltä kuin poppi. Varsinkin jos lähdet lenkille, sitä vuotoa saattaa hulahtaa tosi paljon kerralla, joten kotoa poistuessa varaudu kunnon yösiteellä.
Mulla ainakin näytti ekan viikon jälkeen että loppuu koko vuoto, mutta sitten kun aloin sään salliessa käydä vaunulenkeillä, niin tulihan sitä vielä muutaman viikon ajan.

Mulla synnytyksestä huomenna 2vko ja siteeseen ei tuu enää mitään,ainoastaan pyyhkiessä paperiin. Sama oli toisen lapsen jälkeen. Tuolloinkin jälkivuoto kesti vain 2vkoa.

mulla kesti vaan pari päivää se kunnon vuoto,niukkeni ja loppui melkein heti..menkat alkoi kahden viikon päästä siitä,ainakin jälkitarkastuksessa sanoivat että menkat alkoi nopeasti sitten :D

Kannattaa seurata sitä, itelläni vuosi pari päivää sellasta kuukautisvuotoa ja väheni niin että pikkuhousunsuojalla pärjäsin.
Mietin kun takana oli jo kaksi synnytystä että ei ihan normia ollut tuo.
Puhuin jo synnärillä ja hoitsut sanoi että hyvä juttuhan tuo ja kohtu oli todella pieneksi jo kutistunut.
terkkari kotikäynnillä sanoi että hyvä juttu, mutta noin viikon päästä nousi kuume ja mulla oli kohtutulehdus.
Siitä sitten jouduin kaavintaan,siellä jokin isompi hyytymä oli tukkinut kohdunsuun ilmeisesti eikä vuoto päässyt pois.

Seuraile tilannetta ja jos kuume nousee niin hetimiten lekuriin.
Tai vatsa turvottaa tai kipuilee.
Muutakin kuin jälkisupistuksia.

Vatsa on kipeä mutta miehelläkin on,eli varmnaan kyllä ihan muuta vaivaa (syötiin maustettuja piffejä).
Toivottavasti tästä nyt selviäisi kunnialla, en hemmetti halua mihinkään kaavintaan...No hyvä uutinen on se että vuotoa kuitenkin tulee,terkkari paineli kohdun pari päivää sitten ja kysyi että supisteleeko.Vastasin että kyllä ja terkkari totesi että se on hyvä,kohtu ei ollut ilmeisesti vielä palautunut...Nyt en ole varma enää että supisteleeko,ei ainakaan kovaa.

Mä menetin paljon (800 ml) verta synnytyksessä ja sen jälkeen en sitten enää kunnolla vuotanutkaan. Kotiutumisen jälkeen pärjäsin hyvin pikkuhousunsuojalla ja vuotoa kesti vain pari viikkoa...

Mulla tokan synnytyksen jälkeen loppui tosi pian. Gyne joutui avata kohdunsuun, että pääsi taas vuotamaan. Kolmosen kohdalla loppui myös nopeaan, mutta ultrassa näkyi, että kohtu oli vaan tosi tehokkaasti tyhjentynyt. Vuosi vain reippaan viikon.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Mullakin oli niukkaa, mutta kesti silti 7 viikkoa. Nyt ootan menkkoja saapuviks, synnytyksestä 9 viikkoa.

Mulla tuli muuten viikon tauon jälkeen vielä viikko sitten yhtenä päivänä ihan kunnolla.
Synnytyksessä meni verta 1,5 l, mutta sekään ei päivien määrää pienentänyt.

Yhteistyössä