Jalostusuros ja näyttelyt

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Semmosta kyselisin, et ku toisella uroksellamme on jo kaksi pentuetta ja niistä ollaan saatu palkkioksi joko 100?/pentu tai pentu. Nyt ois sitten kolmas pentue tulossa kesällä ja nyt oon miettiny, et veisin uroksen näyttelyyn. Niin siis, että jos uros saa sieltä jonkin sortin titteliä, ni meneekö se sitten niin, et saatais palkkioksi 150?/pentu ja tietysti nartun kasvattajallekkin pentujen rekkaaminen ois edullisempaa? Mikä on se "minimi"titteli, mikä uroksemme pitäis sieltä näyttelystä saaha, et ois ikäänkuin jalostusarvoinen? onko se H vai EH? Ja päteekö tuo maksujuttu jos saa yhden tuommoisen tittelin?

No enää ei oo kuin kaksi hintaluokkaa, mutta tietty näyttelyissä menestyneen uroksen käyttö on tyyriimpää :D eli rekisteröintiin ei vaikuta mutta voit pyytää enemmän rahaa.
Itse joudun maksamaan hypystä 100? ja 100? per pentu.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No enää ei oo kuin kaksi hintaluokkaa, mutta tietty näyttelyissä menestyneen uroksen käyttö on tyyriimpää :D eli rekisteröintiin ei vaikuta mutta voit pyytää enemmän rahaa.
Itse joudun maksamaan hypystä 100? ja 100? per pentu.

Ai ei vaikuta enää rekisteröintiin?.. jaah...mietin tuota vaan, ku just viime kesänä edelliset pennut rekattiin ja rekkaaminen maksoi miltei tuplasti enemmän, kuin, et jos uroksellamme ois ollu näyttelymenestystä...Tällä rodulla ei hyppymaksua olekaan. Aiemmin ollu vaan puhe, et jos uroksella on näyttelymenestystä, ni, et sit pennuista saa sen 150?/pentu. Ni mietin sit, et ku ollaan menossa vaan yhteen näyttelyyn nyt, ni et jos sieltä saa esim. H tai EH, se kelpaa sit jo...

Yhteistyössä