Jani Toivolan kouluvierailuista epäillään rikosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hyvä pointti, tuskimpa Jani on itse ollut laatimassa säätiön kirjanpitoa

siitä huolimatta multa on menny luotto äijjän rehellisyyteen
Kyse ei ole kirjanpidosta (siellä luvut varmasti ovat), vaan toimintakertomuksesta. Toimintakertomus kun olisi kenen tahansa luettavissa, jolloin janin saamat palkkiot tulisivat kaikkien tietoon.
Itselleni herää väkisinkin epäilys, että onko jani oikeasti saanut (kuten väittävät) saman korvauksen kun muut kouluvierailijat. Vai onko ehkä saanut isompaa korvausta, ja siksi eivät tietoa halunneet jakaa.

Viimeksi muokattu:
No eihän niiden pitäisi sitten joutua hakemaan sairaslomaakaan, jos ei ole työntantajaa?

Kyseessä on toki luottamustoimi, mutta sekin on verrattavissa työsuhteeseen.

Edelleen se sun linkkis koski työsuhteen purkamista ja siihen liittyviä asioita, kansanedustajaa ei niillä keinoilla eroteta, vaan siihen on ihan omat lakinsa.

Jos mä esim olen kahdessa työsuhteessa, jaan postia ja kotona hoidan puhelinmyyntiä, ja katkaisen jalkani , olen sairauslomalla postin jaosta mutta voin silti puhelinmyyntiä tehdä. Ja mikään laki ei estä sitä.
(Onko Jani muuten tuon järjestön työntekijä? )

Keskustelu alkoi tästä:

Ja missä kielletään työn teko sairauslomalla?

Johon vastasin linkillä esimiesten ohjeista, joten kyllä, se esimerkki koski työsuhteen purkamista ja sairaslomalla tapahtuneita väärinkäytöksiä, koska kysymys oli "missä kielletään työn teko sairaslomalla?"

Edelleen se sun linkkis koski työsuhteen purkamista ja siihen liittyviä asioita, kansanedustajaa ei niillä keinoilla eroteta, vaan siihen on ihan omat lakinsa.

Jos mä esim olen kahdessa työsuhteessa, jaan postia ja kotona hoidan puhelinmyyntiä, ja katkaisen jalkani , olen sairauslomalla postin jaosta mutta voin silti puhelinmyyntiä tehdä. Ja mikään laki ei estä sitä.
(Onko Jani muuten tuon järjestön työntekijä? )

Kansanedustajilla on luottamustoimi. Siitäkin toimesta voidaan irtisanoa.
Ja kyllä, jos sulla on kaksi työsuhdetta ja toisen hoitaminen ei vaikuta toipumiseen, niin voit sitä tietysti tehdä. Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Mikäli sairaslomasi syy olisi uupuminen tai jokin vastaava sairaus, niin lain näkökulmasta et voisi puhelinmyyntityötäkään hoitaa. Jos katkaiset jalkasi, asia on eri.
Toivolan tapauksessa luottamustoimen hoitaminen on hyvin samankaltaista kuin hänen lisätoimiensa hoitaminen. Lisäksi Toivolalla ei ollut kahta työsopimusta. Hän ei ole järjestön työntekijä, vaan järjestön hallituksen jäsen, joka sai palkkion pitämistään esitelmistä.

Ehkä Jani Toivolan rötökset on niitä parempia rötöksiä. Kun Hakkatainen vähän junailee itselle kuulumattomia etuja, niin se on täysin eri asia. Onhan hän persu ja Toivola sentään vihreä. :D

Keskustelu alkoi tästä:

Johon vastasin linkillä esimiesten ohjeista, joten kyllä, se esimerkki koski työsuhteen purkamista ja sairaslomalla tapahtuneita väärinkäytöksiä, koska kysymys oli "missä kielletään työn teko sairaslomalla?"

Ja kyllä, jos sulla on kaksi työsuhdetta ja toisen hoitaminen ei vaikuta toipumiseen, niin voit sitä tietysti tehdä. Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Mikäli sairaslomasi syy olisi uupuminen tai jokin vastaava sairaus, niin lain näkökulmasta et voisi puhelinmyyntityötäkään hoitaa. Jos katkaiset jalkasi, asia on eri.
Toivolan tapauksessa luottamustoimen hoitaminen on hyvin samankaltaista kuin hänen lisätoimiensa hoitaminen. Lisäksi Toivolalla ei ollut kahta työsopimusta. Hän ei ole järjestön työntekijä, vaan järjestön hallituksen jäsen, joka sai palkkion pitämistään esitelmistä.

Ihan mukava sivutulojen ansaintamalli: sopii säätiön hallituspaikan turvin suuren joukon kouluvierailuja, veronmaksajien kustantama avustaja kirjoittaa tekstin (suuri osa kansanedustajien puheista on avustajan kirjoittamia), Toivola matkustaa kouluihin eduskunnan taksikortilla (eli veronmaksajien rahoilla) ja työaikana, lukee saman tekstin joka koulussa ja kuittaa noin 350 €/kerta. Matkoista peritään tilanteen salliessa korvaus myös säätiöltä, tuplaraha on parasta rahaa. Esitelmät jatkuvat myös sairaslomalla ja ne siis ohittavat usein Toivolan varsinaisen tehtävän. Toivolalla on paljon poissaoloja eduskuntatyöstä ja hyvin vähän käytettyjä puheenvuoroja. Toivolalle maksetut summat pidetään pimennossa, vaikka niiden pitäisi löytyä säätiön toimintakertomuksesta. Arvoitus on, onko Toivola ilmoittanut saamansa esitelmäpalkkiot verotuksessa?
Ei vaikuta sattumusten summalta vaan suunnitelmalliselta toimintatavalta.

https://www.kaleva.fi/juttutupa/pol...den-jani-toivola-veroa-sivutuloistaan/6801715

• Tykkää
Reactions: Echo
Keskustelu alkoi tästä:

No otappa selvää kansanedustajan erottamisesta, jos rikostuomiollakaan ei ole vaikutusta niin ihanko tosissas väität et tällä, mikä ei ole edes laitonta, olisi.

Ja kun työnteko ei ole sairauslomalla laitonta, ei sulla, mulla eikä Toivolalla.

No otappa selvää kansanedustajan erottamisesta, jos rikostuomiollakaan ei ole vaikutusta niin ihanko tosissas väität et tällä, mikä ei ole edes laitonta, olisi.

Ja kun työnteko ei ole sairauslomalla laitonta, ei sulla, mulla eikä Toivolalla.
Eikös kansanedustajan voi potkia pellolle esim, jos toistuvasti ja merkittävällä tavalla laiminlyö työnsä. Näin ollen janin ja aika monta kaveriakin voisi heivata heti pellolle.

Eikös kansanedustajan voi potkia pellolle esim, jos toistuvasti ja merkittävällä tavalla laiminlyö työnsä. Näin ollen janin ja aika monta kaveriakin voisi heivata heti pellolle.

Siitä pidetään äänestykset vielä, joten jos muutkin edustajat tykkää pitää sairauslomia ym vapaita niin luuletko et ne äänestää toista edustajaa pois?

Ja edellisestä viestistä aivansamalle jäi pois et ei työntekoa kielletä, kielletään sairausloman väärinkäyttö. Jos puolen vuoden aikana tekee 5 käyntiä kouluilla niin se tuskin on verrattavissa eduskuntatyöhön? Tai toivotaan ainakin ettei ole. Vaikka edistajst lyhyttä viikkoa tekee luulen et kuitenkin tuntimäärä on enemmän kun 1-3h kuukaudessa

Niin ja tämä asia on taas näitä jossa faktat merkitsee, ei mielipiteet.
Vaikka kuinka vituttaisi vihreiden tekemiset niin laki on laki, ja sillä mennään.
Kansanedustaja ei ole työsuhteessa ja sairauslomalla voi tehdä töitä.
”vähän niinku tai samaa se tarkoittaa” ei nyt vaan päde.

Aihetta olisi.
Nykyisenä aktivoinnin kulta-aikana olisi ihan kohtuullista, että kansanedustajienkin töitä seurattaisiin ja vaadittaisiin joku minimipanostus työhön tai palkka tippuisi.
Samaa mieltä. Oli koomillista kuulla Veitolan haastattelua jossa Jani kertoi suu maireassa hymyssä että "tämä on mun tapa tehdä tätä työtä". Onneksi itse äänestin vähän työlle ahneempaa ehdokasta eli Katri Kulmunia.

Niin ja tämä asia on taas näitä jossa faktat merkitsee, ei mielipiteet.
Vaikka kuinka vituttaisi vihreiden tekemiset niin laki on laki, ja sillä mennään.
Kansanedustaja ei ole työsuhteessa ja sairauslomalla voi tehdä töitä.
”vähän niinku tai samaa se tarkoittaa” ei nyt vaan päde.

Kyllä poliitikon toimintaa voi arvostella moraaliselta pohjalta. Vai onko se teillä vihreillä niin, että arvopohjasta jauhetaan vain silloin kun ei kolise omassa pesässä? :D vihreäthän se nimenomaan on jeesustelijoiden poliittinen koti.

Ei ole laitonta, mutta perusteltua on irtisanoa työntekijä sairasloman väärinkäytöksestä ainakin, jos on perusduunari.

Viimeksi muokattu:
Ihan mukava sivutulojen ansaintamalli: sopii säätiön hallituspaikan turvin suuren joukon kouluvierailuja, veronmaksajien kustantama avustaja kirjoittaa tekstin (suuri osa kansanedustajien puheista on avustajan kirjoittamia), Toivola matkustaa kouluihin eduskunnan taksikortilla (eli veronmaksajien rahoilla) ja työaikana, lukee saman tekstin joka koulussa ja kuittaa noin 350 €/kerta. Matkoista peritään tilanteen salliessa korvaus myös säätiöltä, tuplaraha on parasta rahaa. Esitelmät jatkuvat myös sairaslomalla ja ne siis ohittavat usein Toivolan varsinaisen tehtävän. Toivolalla on paljon poissaoloja eduskuntatyöstä ja hyvin vähän käytettyjä puheenvuoroja. Toivolalle maksetut summat pidetään pimennossa, vaikka niiden pitäisi löytyä säätiön toimintakertomuksesta. Arvoitus on, onko Toivola ilmoittanut saamansa esitelmäpalkkiot verotuksessa?
Ei vaikuta sattumusten summalta vaan suunnitelmalliselta toimintatavalta.

https://www.kaleva.fi/juttutupa/pol...den-jani-toivola-veroa-sivutuloistaan/6801715

Pohdin jo tuolla keskustelun alkupuolella, että liekö nuo tulot ilmoitettu verottajalle??? Mielenkiinnolla odotan...

Ei nyt pahalla ketään kohtaan, mutta mitä voi äänestäjät olettaa tapahtuvan, kun äänestävät Idols-juontajan eduskuntaan, jonka ainoa asia on puolustaa homoja koska on itse sellainen... Sieltä tulee juuri näitä jokaisen euron ja sentin perässä juoksevia mikkihiiriä, jotka koittaa saada budjetin kasaan ennen "politiikan uran" loppumista. Tämä Jani Toivoton lienee suhannut taksilla jokaisen kissanristiäisen läpi ja ottanut ns. ilon irti hänelle tarjotuista eduista.

Suosittelen miettimään seuraavissa vaaleissa kaksi kertaa, ennen kuin mielesi tekee antaa ääni jollekin Ellen Jokikunnaalle, Heikki Paasoselle tai Juha Perälälle.

• Tykkää
Reactions: .....
Ei nyt pahalla ketään kohtaan, mutta mitä voi äänestäjät olettaa tapahtuvan, kun äänestävät Idols-juontajan eduskuntaan, jonka ainoa asia on puolustaa homoja koska on itse sellainen... Sieltä tulee juuri näitä jokaisen euron ja sentin perässä juoksevia mikkihiiriä, jotka koittaa saada budjetin kasaan ennen "politiikan uran" loppumista. Tämä Jani Toivoton lienee suhannut taksilla jokaisen kissanristiäisen läpi ja ottanut ns. ilon irti hänelle tarjotuista eduista.

Suosittelen miettimään seuraavissa vaaleissa kaksi kertaa, ennen kuin mielesi tekee antaa ääni jollekin Ellen Jokikunnaalle, Heikki Paasoselle tai Juha Perälälle.

No mielummin Toivola kun naistenahdistelija teuvo

Yhteistyössä