Jännittää, enkä saa mitään aikaiseksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "madame"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"madame"

Vieras
Huomenaamulla seitsemältä lähtee bussi Helsinkiin ja sieltä matkaan Pariisiin ystäväni kanssa :) Nyt on alkanut jännittää reissu ja se, että 2,5-vuotias jää isinsä kanssa kahden muutamaksi päiväksi. Tai no, rehellisesti sanoen mua jännittää eniten, että miten itse pärjään olla erossa lapsesta monta päivää.

Mitään en ole vielä pakannut, mp3-soitin on hajonnut ja kännykän kuulokkeet kadonneet jonnekin joten siitäkään en voi musiikkia kuunnella. En tiedä yhtään, mitä vaatteita pakkaisin mukaan.

Mutta vihdoin pääsen Pariisiin! Pääsen Montmarteen ja Versaillesiin! Invalidikirkkoon ja Notre Dameen! Louvreen ja Centre Georg Pompidouhun! Oon ihan intoa piukassa ja siks en saa mitään aikaiseksi :D

Kiitos kaikille! Harmi kyllä mp3:sen kuulokkeet eivät käy kännyyn, mulla on Samsung ja siinä on ihan erilainen se pää. Mulla on vanhan Samsungini kuulokkeetkin tallella, mutta nekään ei sovi tuohon uuteen kännyyn! Pöh.

Taidan muuten alkaa uskoa telepatiaan, heti postattuani ekan viestin ystäväni soitti ihan samoissa riemun ja paniikin tunnelmissa kuin minäkin :D

Millanen se invalidikirkko on? tyhmänä kysyn....:ashamed:

Aluksi paikalle on rakennettu Invalidihotelli, joka valmistui 1674. Rakentaja Ludvig XIV halusi sodassa haavoittuneille ja vammautuneille sairaalan ja asuntolan. Reilut 30 vuotta myöhemmin Invalidihotellin yhteyteen rakennettiin Invalidikirkko. Invalidikirkko, eli ranskaksi Les Invalides on nykyään tunnetuin laajasta sotamuseostaan (Musée de l'Armée) sekä kirkon kupolin alla olevasta kryptasta, jossa Napoleon Bonaparten maalliset jäännökset ovat.

*matkaoppaat sentään tankattu* :),

Yhteistyössä