jännittynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tärinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tärinä

Vieras
hei

meillä on kohta vuoden ikäinen tyttö(esikoisemme) ja nyt minua on alkanut huolestuttaa kun neidillä on useita kertoja päivässä alkanut ilmenemään sellainen ""jännittynyt tärinä"" -kohtaus. Eli kun esim. luemme kirjaa ja näytän sieltä jonkun kuvan saattaa tyttö yhtäkkiä nostaa kädet eteensä, pistää suun auki ja ""täristä"" n. ½ sekunnin ajan. näitä ""kohtauksia"" alkoi tulemaan tuossa reilun 8 kk iässä kun oppi konttaamaan ja tuntuu että nyt vain on lisääntynyt kun käveleminen alkaa olla ajankohtaista.
ensin ajattelin vain että on tuollaista innostumista ja osoittaa sen vaan hauskalla tavalla(on aika huvittavan näköistä meinaan) mutta on kuitenkin pieni pelko takamuksessa että voisikin olla jotain muuta koska miehelläni on kaksi kehitysvammaista veljeä. fyysisesti ja motorisesti tyttö on kehittynyt ihan normaalisti. oppi ryömimään 6½ kk, konttamaan 8 kk ja nyt siis kävelee puita pitkin ja ottaa muutamia askelia ilman tukea. pinsettiote on hyvä ja sitä palikkatestiäkin(oikean muotoiset oikeaan koloon) osataan jo jonkin verran(kun jaksaa keskittyä). muuten on aika tempperamenttinen tapaus eikä ihan kauhean kärsivällinenkään.
tyttö on myös jo päivähoidossa ja sielläkin olivat tuon homman huomanneet mutta eivät minulle siitä ainakaan mitenkään huolestuneeseen sävyyn puhuneet. meillä on parin viikon päästä 1-neuvola ja otan toki asian siellä puheeksi mutta voisiko joku ystävällisesti ottaa kantaa tähän sekavaan sepustukseeni. toivoisin kai vain kommenttia kokeeneemmilta äideiltä, onko teillä ollut pienten kanssa vastaavantyyppisiä ""tärinöitä"" ja huolehdinko ihan turhaan. kiitos kovasti etukäteen!

teidän tyttö todella hienosti kehittyneeltä. En osaa sanoa muuta kuin, että jos lapsella olisi jotain esim. epileptistä taustalla, kehitys ei olisi varmaankaan noin nopeaa. Neuvolaan kannattaa jo etukäteen vaikka soittaa ja kysyä, koska olet huolestunut. Sitä varten ne siellä ovat, että voit kysyä asiantuntijaneuvoa.

En tiiä onko tää nyt samaa mutta meidän poika 9 kk tekee samanlaista pari kertaa päivässä,yleensä seisoo tukea vasten ja jännittää kehoaan jäykäksi ja pää tärisee,samalla hymisee ja nauraa.Tuo ei kestä kun sekunnin pari.Oon mieltänyt sen niin että on hyväntuulinen ja vaan haluu huomiota.Neuvolassa teki samaa kun tutki paikkoja ja täti tuumas pojan vaan kokeilevan uusia ilmeitä ja tapoja.Ei mua ainakaan ole huolettanut koska poika näyttää siltä että tykkää niin tehdä.Hassulta kyllä näyttää,välillä naamakin menee punaseksi kun oikein itteään jäkittää...

Yhteistyössä