Jännitys ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Propral
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Propral

Vieras
Onko palstalla muita ketkä kärsivät sos. tilanteen peloista ja haluaisivat/on jo lapsia? Itselläni on ko. oire ja myös paniikkihäiriö ollut jo noin 10 vuotta. Syön jännittäviin tilanteisiin propralia. Miten olette pärjänneet? Olen nyt 26 vuotias ja vauvahaaveet alkavat ottaa voittoa, mutta välillä tuntuu, että en uskalla, koska en ole varma miten pärjään tai jaksan. Onko kokemuksia joita jakaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Propral:
Onko palstalla muita ketkä kärsivät sos. tilanteen peloista ja haluaisivat/on jo lapsia? Itselläni on ko. oire ja myös paniikkihäiriö ollut jo noin 10 vuotta. Syön jännittäviin tilanteisiin propralia. Miten olette pärjänneet? Olen nyt 26 vuotias ja vauvahaaveet alkavat ottaa voittoa, mutta välillä tuntuu, että en uskalla, koska en ole varma miten pärjään tai jaksan. Onko kokemuksia joita jakaa?

Minulla sama vika. Voin sanoa, että raskausaika on ollut elämäni parhainta ja rennointa aikaa. Myös vauva-aika oli aivan ihanaa. Ei mitään ahdistuksia, pelkoja, jännityksiä. Hormoonit varmaan tekevät sen. Propralia saa ottaa myös raskausaikana muistaakseni.

Itselläni jännitys ei noin pahana. En ole lääkkeitä käyttänyt. Lapsen syntymän jälkeen on mukavampi ollut kyläillä ym, kun on saanut jotain tekemistä, kun touhuu vauvan kanssa. jännitystä ei ole niinkään tullut, kun on jotain tekemistä sos, tilanteissa!

Melko pian faijan kuoleman jälkeen aloin odottaan tyttöä, oli kans lääkkeenä tuo probraali 10mg. Juttelin usean lääkärin kanssa, ja mulle sanottiin että kyseinen lääke ei ole pitkävaikutteinen niin ei ole sikiölle haitaksi. Jouduin ottamaan odotus aikana joka aamu lääkkeen, sitten ku siltä tuntu niin vähensin ja otin vaan puolikkaan. Lapsi oli ihan terve syntyessään. Sitten ku neiti synty , alko oikeesti helpottamaan jännitykset ja paniikit. Nyt saan enään harvoin kohtauksia. Odotus aikana ja sitä ennen tuntu että olin paniikissa ja olo oli epätodellinen monta kk. :ashamed:

Itse kärsin sos.til.peloista ja olen raskaana ollessani käyttänyt juuri tuota proprallia. Huomasin kyllä ilokseni, että loppuraskautta kohden lääkkeen tarve väheni. Raskaus antoi muuta ajateltavaa ja uskalsin olla paremmin oma itseni. Pärjään edelleen vähemmällä lääkityksellä kuin ennen raskautta.

Yhteistyössä