Järjestäisitkä isäinpäiväjuhlan seuraavassa tapauksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eukko

Vieras
Isäntä ilmoittaa tiistai-iltana lähtevänsä rukalle keskiviikko aamuna lomailemaan. Kysymykseen milloin tulee takaisin saan epävarman vastauksen, että kai sitä pyhänä tulee takaisin.
Tuolla perusteella mä en ala mitään juhlaa tänne järjestämään herraa odottamaan. Jos tulee tulkoon, olkoon ilman juhlia. Lapset antaa sen mitä koulussa ovat tehneet sit kun herra saapuu. Joka isänpäivä tähän saakka olen lajonut ja kakut laittanut.
Tiedän, että herneet tai meloonit nenukkiin vetää. Mutta vetäköön. Olis ilmoittanut oikein milloin tulee. Lapset vaan pettyy, jos ei sitten tulekaan ja on juhlat laitettu. Ja turha tulla esittämään, että pidetään juhlat jonaine toisena päivänä, nyt ei nimittäin pidetä.
Ei ole kertaakaan soittanut edes reissultaan. Ja mä en soita, jos perhe ei kiinnosta niin paljoo, ettei muutaman minuutin puhelua voi soittaa. Niin turha sitten itsensäkään odottaa mitään.

Ei olis meillä kyllä mies lähtenyt mihinkään tuollaisella varoitusajalla! mua ainakin ottais niin paljon kaaliin se että pitää itsestäänselvyytenä sitä että mä jäisin lastenvahdiks kun toinen lähtee rilluttelee,mua jos kohtelis tolleen niin sais kyllä pitkin korvia ja ilmoittaisin että tavarat odottais ojassa ja lukot on vaihdettu kun tulis kotiin!
Tässäkin tasa-arvo,vai teetkö säkin katoamistemppuja 5 päiväksi aina silloin tällöin,niin että ukko jää kotiin hoitaa lapsia?
Jos teet niin silloin toki isännältä oikeutettu teko..

No varmasti harmittaa! Meilläkin on kyl tapana sopia tollasista aiemmin kuin edellisenä päivänä. Kait ukkos tajuaa, ettet turhaan ala laittamaan mitään kun kerran ei ole voinut edes suoraan sanoa onko tulossa kotiin vai ei.

Voisin kuvitella tilanteen jossa joku porukka lähössä reissuun. Joku joutunut perumaan ja miestä kysyttiin tilalle. Itsekin saattaisi moiseen tilanteeseen joutua.
Mutta asiasta pitää sopia ja jos se toiselle ei käy liian lyhyen varotusajan takia niin sekin pitäs sitten hyväksyä. Mut jos äiti kotona ja vois hyvin kattoo lasten perään niin en näkis syytä miksei mies vois lähteä.
Juhlia en järjestäis koska ei olis tietoa tuleeko sillon kotiin.
Ja törkeetä käytöstä myös on se ettei soittais kotiin ollenkaan koko reissun aikana.Sit vois jo alkaa pohtii et onko puhtaat jauhot pussissa.

Yhteistyössä