Järkkyä, kaverin äiti on säästäny

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyhh

Vieras
istukan kaverin synnytyksestään, kamu tänään paljasti.
Sano että äiti on kertonut että kamu perii sen kun äiti kuolee, ja sitten ku kamu kuolee ni istukka pitää laittaa samaan hautaan, muuten tulee huono karma.
Olin ihan WHAT ???? Onko tuo ees laillista, vai onko joku ottanut istukan sairaalasta mukaan? Luulin että niitä annetaan vaan julkuille. :(

Alkuperäinen kirjoittaja hyhh:
istukan kaverin synnytyksestään, kamu tänään paljasti.
Sano että äiti on kertonut että kamu perii sen kun äiti kuolee, ja sitten ku kamu kuolee ni istukka pitää laittaa samaan hautaan, muuten tulee huono karma.
Olin ihan WHAT ???? Onko tuo ees laillista, vai onko joku ottanut istukan sairaalasta mukaan? Luulin että niitä annetaan vaan julkuille. :(

ihmisiä ne "julkutki" on,samat lait heillä...

Joissain kulttuureissa istukalle pidetään hautajaiset, mukaan laitetaan esim. kynä, jos toivotaan lapsesta lukenutta ihmistä tai muutama kolikko takaamaan vaurautta. Joku jopa on syönyt istukkansa... Loogistahan tuo on, samaan monttuun istukka ja ihminen. Pitäisiköhän kuukautisverikin kerätä? :saint:

Tottakai sen istukan saa mukaansa jos haluaa, sehän on sinun. Mutta itse en kyllä sillä mitään tekisi. Meillä kätilö kertoi että joku isäntä oli ottanut sen ja oli aikonut syöttää koirille, kun kuulemma tykkäävät ja se on ilmasta ruokaa!! Ällöö! Joillakin taas on tapana ottaa istukka kotiin mukaan ja istuttaa lapselle puu kotipihaan ja se istukka laitetaan samalla sinne puun kuoppaan. tuo kuulostaa jo mukavammalta, mutta silti..

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Missä se säilyttää sitä istukkaa? :D

Kuulemma etanolissa jossain isossa lasipullossa. VARASTOKOPISSA! Äitinsä asuu kerrostalossa.
En oo tiennyt että kaverilla on hullu äiti, ei tunneta viel nii hyvin.

Kai sitä nyt oman istukkansa kotio sairaalasta saa, jos haluaa. Tosin tarttee olla hiukan outo, että haluaa....

Mutta olempa kuullut (en sitten tiedä kuinka totta on) että joku on kuivattanut istukan ja kehystänytkin jopa! Onhan se tärkeä elin ja kuulemma sitten ihan säästämisen arvoinen, kun ylläpitää lapsen elämää sentään monta kuukautta!

Jossain latinalaisen amerikan maassa..maata en muista..
On tapana että synnytyksen jälkeen istukka haudataan puunjuurelle tarpeeksi syvälle ettei koirat pääse syömään. Että se istukka on muistaakseni taivaassa sitten istuin lapselle.

mä pyydän aina kaikki musta irrotetut elimet mukaan sairaalasta. takan reunalla komeilevat 3 istukkaa, 1 umpisuoli, 2 luomea sekä purkillinen rasvaimussa poistettua mössöä. tervetuloa meille!

Miulla on pojan istukka anopin pakkasessa säilössä siihen kun lumet sulaa ja istutetaan pojalle oma puu (omenapuu) istukan päälle.
Etanoliin en sentäs rupeaisi istukkaa säilömään :| Tai seinälle laittamaan kehyksiin... Olis aika pirun ruma taulu :laugh:

Pojan napatynkä on myös tallessa vitriinikaapissa :heart: On jo kuivunu aikamoiseksi rusinaksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kaikenlaista sitä...mutta en tuota yhtä kommenttia ymmärrä, ettei ole halunnut nähdä koko istukkaa.

en mä ole halunnu nähdä ikinä. en myöskään muita minusta poistettuja elimiä tai epämääräisiä kappaleita. vauva on kiinnostanu enemmän kuin verinen möykky.

Yhteistyössä