Järkkyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susannah1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta tänne kopioimisessa ei ole mitään pahaa, koska tosiaankin henkilö itse on levittänyt tätä juttua ympäriinsä netissä. Luojan kiitos ainakin ne hänen laittamansa kuvat kuolleesta vauvastaan on poistettu ja ne pahimmat keskustelutkin. Internetissä on se huonopuoli, että jos sinne jotain menee laittamaan niin ei sitä sieltä enää hevillä pois saa. Ja kun sinne itse menee jotain laittamaan niin kyllä täytyy tajuta myös ne seuraukset mitä siitä voi seurata.

Tapahtuma on hyvin surullinen. Pikaisella googlettamisella selvisi, että asia on tosiaan tuotu julkisuuteen, eikä se ole sinne vain livahtanut.
On ymmärrettävää, että odotusaiheisella palstalla asiasta keskustellaan melko kiihkeään sävyyn: Vauvaa odottaville lapsen terveys ja synnytykseen liittyvät asiat ovat herkkiä ja tunteita herättäviä. Siksi sinänsä myös provosoituneet kommentit ovat ymmärrettäviä, mutta ei tietenkään automaattisesti hyväksyttäviä.

Keskusteltaessa asiasta olisi hyvä muistaa, että nyt keskustellaan todella vakavasta aiheesta anonyymisti. Tietty herkkyys ja kunnioitus on paikallaan, vaikka marimman kotisynnytysratkaisuja tai tekstejä ei ymmärtäisikään. Tuonkaltaiset tapahtumat ovat usein hyvin traumatisoivia, ja menetyksen johdosta ihmiset eivät aina ole itse ns. täysin vastuussa tekemisistään ja harkintakyky sen suhteen, mitä nettiin itsestään kirjoittaa, saattaa olla hutera. Mutta niin, mitä nettiin laittaa, siellä säilyy. Ja netti on julkinen foorumi - hyvässä ja pahassa.

Enkelilapsen äidille: niin tätä juuri tarkoitin, että kuitenkaan vaikka ollaan sairaalassa, niin se ei estä lasta kuolemasta. Olen pahoillani kokemastasi kohtukuolemasta.

Toki lapsen sydänkäyrää seurataan sairaalassa ja sillä seurataan lapsen tilannetta, tarvitaanko sektio. Se olisi voinut pelastaa lapsen, jos hapenpuute alkoi synnytyksessä.

Siitä se vanhemmuuden vastuu alkaa, raskaudesta. Itsellänikään ei tulisi mieleen synnyttää kotona, toivottavasti vain toisen kanssa ehditään sairaalaan kun esikoinenkin tuli nopeasti.

Yhteistyössä