T
tasa-arvopolitiikka
Vieras
Itse siis voisin henk.koht. kuvitella hoitavani äitini vaikka itse koska rakastan häntä, käytännössä ei välttämättä onnistuisi koska minulla ei ole hoitotyöstä kokemusta (omia lapsia lukuunottamatta), en ole riski ja äitini ei välttämättä suostuisi hoidettavakseni.
Ja maksavani oman äitini jos itsellä rahaa, rakkaudesta.
Mutta ajatus noin periaatteessa ihmetyttää.
Koska jos nyt ajatellaan että nykyään nainen on lasten takia pois työelämästä ja saa heikkoa palkkaa, niin perheen mies tienaa enemmän.
Käykö siis niin että vain poikien/miesten vanhemmat hoidettaisiin systeemissä?
Koska miehet tienaavat enemmän.
Eli missään nimessä ei kannattaisi hoitaa omia lapsiaan kotona tai vanhemmat hoitaisivat molemmat esim. puoli vuotta/lapsi ja näin molemmille tulisi yhtä pitkä poissaolo töistä ja täten kertyisi yhtä paljon palkkaa jolla maksaa myöhemmin omien vanhempien hoitoa.
Ihmetyttää siinäkin mielessä ehdotus, että professori on kai sanonut että lapset joutavat maksaa koska perivätkin vanhempansa. Jos vanhuksella on jättää perintöä niin miksi ei sitten itse maksa hoitoaan, omalla omaisuudellaan?
Ja maksavani oman äitini jos itsellä rahaa, rakkaudesta.
Mutta ajatus noin periaatteessa ihmetyttää.
Koska jos nyt ajatellaan että nykyään nainen on lasten takia pois työelämästä ja saa heikkoa palkkaa, niin perheen mies tienaa enemmän.
Käykö siis niin että vain poikien/miesten vanhemmat hoidettaisiin systeemissä?
Koska miehet tienaavat enemmän.
Eli missään nimessä ei kannattaisi hoitaa omia lapsiaan kotona tai vanhemmat hoitaisivat molemmat esim. puoli vuotta/lapsi ja näin molemmille tulisi yhtä pitkä poissaolo töistä ja täten kertyisi yhtä paljon palkkaa jolla maksaa myöhemmin omien vanhempien hoitoa.
Ihmetyttää siinäkin mielessä ehdotus, että professori on kai sanonut että lapset joutavat maksaa koska perivätkin vanhempansa. Jos vanhuksella on jättää perintöä niin miksi ei sitten itse maksa hoitoaan, omalla omaisuudellaan?