Järkyttävää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raffeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Tää kyllä varmaan osottautuu huijaukseksi koko uutinen. Turhan hämärä stoori.

Mäkään en osaa päättää, meneekö tämä kategoriaan "totuus on tarua ihmeellisempää " vai "liian uskomatonta ollakseen totta".

Mutta kunnes toisin todistetaan, niin oletan että tämä on ihan totta. Onhan niitä vauvoja vaunuineen ennenkin viety, lapsia kaapattu, jne.

Juu, en minäkään totuuden torvi ole tai paikalla tapahtumaa nähnyt mutta mulla vaan on olo että mummilla ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Siis ei kukaan lähde porukalla ryöstämään vauvaa keskellä ruuhkaisinta Helsinkiä ja vielä ilmoita siitä verbaalisesti.

Ihan hyvin voin olla väärässäkin mutta oon joskus ennenkin osunut oikeaan jonkun hämärän uutisen suhteen joten meriittejä löytyy :D

No ei tuo minusta suomen osaamiselta kuulostanut. Ja olisiko sinusta ihan ok, jos sun taustoja selvitettäis ja syynättäis aina kun matkustat vaikka sitten Ruotsiin. Sama asiahan se on. Pikkusenko vaatis resursseja, jos maailmanlaajusesti alettais kaikkien matkustavien taustoja selvittää joka matkan yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Häh? Siis rajat kiinni? Aletaan Pohjois-Koreaksi? Eihän nuo miehet täällä välttämättä asu. :o

Jos ne suomea puhuivat, niin varmaan asuvat, tai ovat ainakin asuneet joskus.

Mä en laittaisi rajoja kiinni, mutta tänne saapuvan "ulkomaalaisaineksen" taustoja olisi hyvä syynätä tarkemmin. Aina se ei toki ole mahdollista. Ja rikoksista tuomitut ulkomaalaiset pitäisi lähettää paluupostissa takaisin kotimaahansa (no, aina sekään ei ole mahdollista, mutta usein on).

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Juu, en minäkään totuuden torvi ole tai paikalla tapahtumaa nähnyt mutta mulla vaan on olo että mummilla ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Siis ei kukaan lähde porukalla ryöstämään vauvaa keskellä ruuhkaisinta Helsinkiä ja vielä ilmoita siitä verbaalisesti.

Ihan hyvin voin olla väärässäkin mutta oon joskus ennenkin osunut oikeaan jonkun hämärän uutisen suhteen joten meriittejä löytyy :D
Mullakin on samanlainen "kyky" :D. Esimerkiksi Raision joukkoraiskausta en uskonut, ja olin satavarma että Madeleine on itse kävellyt ulos hotellihuoneen ovesta. Oikeassa olin, kummallakin kerralla.

Mutta tästä en tiiä...miksi mummo valehtelisi? :/

Joo. Mäkin olen asunut aika monessa maassa, jos se, että osaa väärin sanoa pari lausetta jollain kielellä edellyttää maassa asumista. :)

Häh? Siis rajat kiinni? Aletaan Pohjois-Koreaksi? Eihän nuo miehet täällä välttämättä asu. :o

Jos ne suomea puhuivat, niin varmaan asuvat, tai ovat ainakin asuneet joskus.

Mä en laittaisi rajoja kiinni, mutta tänne saapuvan "ulkomaalaisaineksen" taustoja olisi hyvä syynätä tarkemmin. Aina se ei toki ole mahdollista. Ja rikoksista tuomitut ulkomaalaiset pitäisi lähettää paluupostissa takaisin kotimaahansa (no, aina sekään ei ole mahdollista, mutta usein on).

Alkuperäinen kirjoittaja kiukku-raivo:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja kiukku:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hienoa että Helsinki on vihdoinkin kansainvälistynyt=) Sitähän palstallakin ollaan niin kovasti kaivattu.

niinpä, lisää vaan ulkkareita tänne niin hyvin menee :kieh:

Se on rikkaus. :heart:

kenen mielestä? :D
mun mielestä niillä on niin erilainen elämäntapa yms. et ne eivaan yksinkertaisesti sovi tänne, uskokaa vaan niin nämäkin tapaukset tulee lisääntymään ja ne missä tämä vielä onnistuu ja vauva oikeasti kaapataan ja viedään jonnekin myytäväksi :(

No siis monien mielestä kyllä, pitäs ottaa lisää ulkomaalaisia, koska se on rikkaus ja tulee erilaiset kulttuurit tutuksi suomalaiselle junttikansalle ja ja ja... Ja sitten kun otetaan puheeksi ulkomaalaisten tekemät rikokset, aletaan vedota siihen, että tekee ne suomalaisetki rikoksia, hohhoi. Joo, siis mun mielestä saisivat pysyä kaukana Suomesta.

No ei tuo minusta suomen osaamiselta kuulostanut. Ja olisiko sinusta ihan ok, jos sun taustoja selvitettäis ja syynättäis aina kun matkustat vaikka sitten Ruotsiin. Sama asiahan se on. Pikkusenko vaatis resursseja, jos maailmanlaajusesti alettais kaikkien matkustavien taustoja selvittää joka matkan yhteydessä.

Matkustaminen on eri asia kuin pidempiaikainen oleskelu saatikka oleskeluluvan saaminen.

Harva läpikulkumatkalla oleva turisti osaa sanoa että "anna minulle kaunis lapsi".

Tiedän Suomessa asuvia ulkomaalaisia (Turkin kurdeja) jotka ovat tulleet tänne väärän henkilöllisyyden turvin. Syitä sille en uskalla lähteä arvailemaan. Ovat naimisissakin väärällä nimellä, vaimo (suomalainen) tuntee miehensä vaikkapa Mehmetinä mutta oikeasti mies onkin Hakan. Mun mielestä on uskomatonta ja pelottavaa, että tällaista voi olla. Jos heillä olisi puhtaat jauhot pussissa, niin he olisivat saaneet passin omalla nimellään, eikä olisi tarvinnut feikkihenkilöllisyydellä tänne tulla...Eli tiukempaa linjaa, ja selvitystä siitä mitä ko. henkilöt ovat kotimaassaan tehneet. Ihan normielämää nuo tosin täällä tuntuvat viettävän, mutta mistäs minä tiedän kenelle ja mihin tarkoitukseen rahaa lähettävät täältä...

Jos nuo olivat turisteja, niin ko. juttu ei heihin liity.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Oliskohan koittaneet viedä ulkomaille myytäväksi. Suomessa niitä on vähän, mutta esim. venäjältähän lähtee jonkin verran vaaleita lapsia "maailman markkinoille".. Kamala tapaus.

Täällä paikallisesta Prismasta yrittivät viedä leikki-ikäisen tytön. Tyttö löyty autosta väärennetyin paperein...

harva osaa moista sanoa. Jos ei sitten ole tullut tänne varta vasten sitä lasta hakemaan. Tuskin meinasivat tänne sen lapsen kanssa asettua asumaan. :)

Matkustaminen on eri asia kuin pidempiaikainen oleskelu saatikka oleskeluluvan saaminen.

Harva läpikulkumatkalla oleva turisti osaa sanoa että "anna minulle kaunis lapsi".

Tiedän Suomessa asuvia ulkomaalaisia (Turkin kurdeja) jotka ovat tulleet tänne väärän henkilöllisyyden turvin. Syitä sille en uskalla lähteä arvailemaan. Ovat naimisissakin väärällä nimellä, vaimo (suomalainen) tuntee miehensä vaikkapa Mehmetinä mutta oikeasti mies onkin Hakan. Mun mielestä on uskomatonta ja pelottavaa, että tällaista voi olla. Jos heillä olisi puhtaat jauhot pussissa, niin he olisivat saaneet passin omalla nimellään, eikä olisi tarvinnut feikkihenkilöllisyydellä tänne tulla...Eli tiukempaa linjaa, ja selvitystä siitä mitä ko. henkilöt ovat kotimaassaan tehneet. Ihan normielämää nuo tosin täällä tuntuvat viettävän, mutta mistäs minä tiedän kenelle ja mihin tarkoitukseen rahaa lähettävät täältä...

Jos nuo olivat turisteja, niin ko. juttu ei heihin liity.

sitten kun otetaan puheeksi ulkomaalaisten tekemät rikokset, aletaan vedota siihen, että tekee ne suomalaisetki rikoksia, hohhoi. Joo, siis mun mielestä saisivat pysyä kaukana Suomesta.

Suomalaisetkin tekevät rikoksia, se on totta, mutta ei se mun mielestä sitä tarkoita että pitäisi lisäksi ulkomaalaisia rikollisiakin sietää. Ulkomaalaiset rikolliset voidaan karkottaa, kotimaisista ei ikävä kyllä pääse millään eroon kun ei tuo Siperiakaan taida niitä huolia :snotty:

Lakia noudattavat ulkomaalaiset on asia erikseen. Moni vaan yleistää kaikkien ulkomaalaisten olevan sossupummeja, rikollisia, joukkoraiskaajia jotka eivät ikinä tule sopeutumaan Suomeen. Eikä se mene niin.

Nyt lehdessä oli ettei valvontakamerat ole taltioineet väitettyä sieppausta eikä muutenkaan mikään tue outoa tarinaa.

Munkin anoppi kerran oli vakuuttunut että alivuokralaisensa oli laittanut hänestä alastonkuvia nettiin. Hän kärsii skitsofreniasta.
Toiset alkoholiongelmasta, huomionhakuisuudesta jne. Kyllä mummitkin voivat sairastua mieleltään :(

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
harva osaa moista sanoa. Jos ei sitten ole tullut tänne varta vasten sitä lasta hakemaan. Tuskin meinasivat tänne sen lapsen kanssa asettua asumaan. :)

Eiköhän nuo hommat mene niin, että muutama maassa (oli se sitten Suomi tai mikä tahansa maa) oleva nappaa lapsen, ja lapsi lähetetään jonkun mukana pikapikaa vaikkapa Venäjälle ja siellä edelleen ostajalle :/

sitten kun otetaan puheeksi ulkomaalaisten tekemät rikokset, aletaan vedota siihen, että tekee ne suomalaisetki rikoksia, hohhoi. Joo, siis mun mielestä saisivat pysyä kaukana Suomesta.

Suomalaisetkin tekevät rikoksia, se on totta, mutta ei se mun mielestä sitä tarkoita että pitäisi lisäksi ulkomaalaisia rikollisiakin sietää. Ulkomaalaiset rikolliset voidaan karkottaa, kotimaisista ei ikävä kyllä pääse millään eroon kun ei tuo Siperiakaan taida niitä huolia :snotty:

Lakia noudattavat ulkomaalaiset on asia erikseen. Moni vaan yleistää kaikkien ulkomaalaisten olevan sossupummeja, rikollisia, joukkoraiskaajia jotka eivät ikinä tule sopeutumaan Suomeen. Eikä se mene niin.

Olen muuten aika lailla samaa mieltä, mutta noissa ulkomaalaisissa rikollisissa on semmonen juttu, että jos joku ulkomaalainen on ulkomailla tuomittu jostain, niin täällä Suomessa myö ei voida aina tietää, että onko tuomio oikea vai ei kun ei tuo oikeuslaitos ja lait ole lahjomattomia ja oikeudenmukaisia kaikkialla maailmassa.

(Tuli vaan noista Åbon Mehmeteistä mieleen kun itse olen omin silmin Turkissa nähnyt miten poliisit kiristävät. Eivät vissiin tajunneet, etten ollu tav. kielitaidoton turisti.)

Alkuperäinen kirjoittaja Kamalaa:
Oliskohan koittaneet viedä ulkomaille myytäväksi. Suomessa niitä on vähän, mutta esim. venäjältähän lähtee jonkin verran vaaleita lapsia "maailman markkinoille".. Kamala tapaus.

Täällä paikallisesta Prismasta yrittivät viedä leikki-ikäisen tytön. Tyttö löyty autosta väärennetyin paperein...

HAHHAHHAHHAAA! Siis etkö tosiaan ole vielä tähän päivään mennessä hoksannut että tuo tarina on niitä kaikkialla kerrottavia urbaanilegendoja?! Voi jösses!

Täällä Prismassa kanssa hei yks poika ajo mopolla talvella ilman kypärää ja sen aivot jääty, tiätsä niinku eiks oo kauheeta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

HAHHAHHAHHAAA! Siis etkö tosiaan ole vielä tähän päivään mennessä hoksannut että tuo tarina on niitä kaikkialla kerrottavia urbaanilegendoja?! Voi jösses!

Täällä Prismassa kanssa hei yks poika ajo mopolla talvella ilman kypärää ja sen aivot jääty, tiätsä niinku eiks oo kauheeta!

Mitäs tuohon nyt sanois. Kaipa se on sun oma asias, uskotko vai et.

kuule, en tiedä, kun en ole noita hommia tehny.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Eiköhän nuo hommat mene niin, että muutama maassa (oli se sitten Suomi tai mikä tahansa maa) oleva nappaa lapsen, ja lapsi lähetetään jonkun mukana pikapikaa vaikkapa Venäjälle ja siellä edelleen ostajalle :/

Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitäs tuohon nyt sanois. Kaipa se on sun oma asias, uskotko vai et.

Ethän nyt oikeasti...? Tuota tarinaa on kerrottu tapahtuneeksi esim. Oulussa, Vantaalla, Kouvolassa jne.

Grow up.

Yhteistyössä