Järkytyin kun pidin pojan 8v kaverisynttärit... (lasten käytöksestä)

[QUOTE="vieras";22060018]Hengailevat 8 v. esiteinit kuullostavat kammottavalle... enpä ole vastaaviin vielä törmännyt...[/QUOTE]

Rööki vaan puuttuu enää huulesta :|

Ei meilläkään saa mennä luvatta jääkaapille yms. Ja tosiaan komennettiin. Seuraava askel olisi ollut että olisi pitänyt arestiin laittaa tai käskeä lähtemään. Meni vähän ikäväksi tunnelma kun joutui niin paljon kieltämään. Mutta minkäs sille voi jos ei osaa ihmisen tavoin käyttäytyä... Ja eipä tuolla pihalla paljoa voi olla kun satelee vähän väliä... Ja meillä 90 neliötä talossa, niin ei hirveitä temppuratoja tms voi järjestää. Kaikenlisäksi olen itse viimeisilläni raskaana ja aloin jo jossain vaiheessa pelätä itseni puolesta kun lelut lentelivät ja pojat leikkivät karatea keskenään.

Ensivuonna saa poika kutsua pari kolme ystävää ja heidän kanssaan käydään vaikka jossain tms. Kesällä on paljon helpompaa kun voi olla myös pihalla

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="diu";22060247]Juu on ihania juhlat, joissa on lapsia... Eräissä juhlissa lapset otti ruokaa ÄLYTTÖMÄSTI lautaselle, eikä syönyt kaikkea, jätti kesäkuumalla vaan pöydälle. Kakusta söi kermat, loput jäi siihen ja hyvät lihat syötettiin koiralle, joka oli laihdutuskuurilla ja sai mahansa kipeäks. Jeejee.[/QUOTE]

Onpa teillä outoja lapsivieraita tai sanoisko outoja perheitä tuttavana :whistle:

Meillä ei sentään noin paha tilanne ole ollut, mutta toisen kaverisynttäreiden jälkeen poika sanoi ettei enää tarvi järjestää, hänelle tulee niistä vain pää kipeäksi. (7 ja 8 v. juhlat ).

Hän ei enää myöskään ole halunnut mennä joka synttäreille johon on tullut kutsu.

[QUOTE="vieras";22060478]Onpa teillä outoja lapsivieraita tai sanoisko outoja perheitä tuttavana :whistle:[/QUOTE]

Ei ollu mun järjestämät juhlat, mut ikävä kyllä sitä ei voi määrätä miten veljen pitäis lapsensa kasvattaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja OiNiitäAikoja...;22060079:
Niinpä niin... Ne nykyajan lapset ovat tuollaisia villejä, joita riepotellaan missä sattuu ja jotka viettävät lapsuuttaan tarhassa, oman turvallisen kodin ulkopuolella. Ennenvanhaan oli meno paaaljon rauhallisempaa ja vanhemmat kasvattivat itse lapsensa. Kotona on normaalisti se rauhallisin kasvuympäristö. Ei lapset oikeasti tarvitse koko ajan muuttuvia tilanteita. Onko mikään yllätys, että ovat rauhattomia, kun siihen heidät on totutettu?

Tarhaa on ihan turha syyttää mistään. Minäkin 60-luvulla syntynyt, olen viettänyt vuoden tarhassa, ja ollut kouluaikana avainkaulalapsi. Esikoinen on 13-vuotias, nautti täysin sydämin tänään Simo Taikurin taikashowsta, ja osaa edelleenkin leikkiä. En minä, eikä tuo 13-vuotiaskaan ole rauhaton.

Ennen vanhaan koko kylä kasvatti lapsia, nykyään koti, päiväkoti ja koulu, ulkopuoliset eivät enää uskalla puuttua. Ja ennen vanhaan lapset olivat paljon täysin valvomatta, kun vanhemmilla oli niin paljon töitä, että lapset menivät siinä sivussa.

Meillä uskollisesti järjestetty kaverisynttäreitä kotioloissa eskarista lähtien. Muutaman viikon päästä tytön 8-vuotissynttärit edessä. 11-vuotiaan pojan juhlat aina olleet hirveää hulinaa, mutta jääneet vain kovaan meteliin, vahinkoja ei ole sattunut. Pöytään käydään, kun käsketään, ja välillä rauhoitutaan lahjojen avaamiseen tai johonkin ohjattuun leikkiin. Viime keväänä järjestettiin kokonaan ulkojuhlat pihallamme makkaran ja tikkupullien paistamisineen. Parhaat juhlat sekä juhlijoiden että järjestäjien puolesta. Ulkona on lääniä mellastaa.

Kuulostaa aivan tavallisilta pojanviikareilta. Omaa onnettomuutta on ellei pysty pitämään lapsivieraita kurissa, erossa jääkaapilta ja ruoista kunnes tarjoilu alkaa...

Arvaa miksi ulkoistan kaverisynttärit?!

Noin 100 euroa on hyvin pieni raha siitä, ettei mun tarvitse sietää lapsilaumaa möykkäämässä kotonani :D

5 v syndet pidettiin/pidetään vielä kotona, siitä edespäin jossain muualla.

Varmaan oli painajaismaiset synttärit.. Tahdon kuitenkin muistuttaa, että 6-10v synttäreillä pitää järjestävän tahon aikuisten olla tehtäviensa tasolla ja ottaa homma ja vieraat haltuun heti alusta asti. Meillä on järjestetty lasten synttäreitä vuodesta 2004 asti eikä suurempia ongelmia ole ollut, vaikka kyllä vanhempana tietää synttärit järjestäneensä. Yhtään vapaata leikkiä tms. en ole kotisynttäreille jättänyt, vaan kaikki on ollut tiukasti järjestettyä alusta loppuun. Tänä keväänä neidin 10v synttäreillä totesin tyttöjen alkavan olevan vähän eri vaiheissa l. mukana oli jo tota "esiteiniporukkaa" ja sitten meidän tytön kaltaisia "lapsellisempia"/rauhallisempia tyttöjä. 11v synttärit ovatkin sit jo vähän toisennäköiset.

[QUOTE="ööö";22059864]Oliko noi pojan ekat kaverisynttärit ? Lapsellisilta tuntui ilmapallot ym. tuon ikäiselle. Nuo on 4-vuotissynttärikamaa. Tuon ikäiset jo hengailee ja volyymit on katossa, mutta jääkaapille ei mennä omin luvin. Tervetuloa esiteini-ikäisten maailmaan.[/QUOTE]

Pöh, meillä ainakin on ilmapalloja vielä 10-synttäreilläkin já hauskaa on pojilla ollut =) kyllähän niitä saa komentaa ihan napakasti, opetta käytöstapoja siinä ohessa esim että ei rohmuta pöydässä eikä sohvilla hypitä yms. Pihalle mä ne yleensä laitankin kakkujen jälkeen.

[QUOTE="ööö";22059864]Oliko noi pojan ekat kaverisynttärit ? Lapsellisilta tuntui ilmapallot ym. tuon ikäiselle. Nuo on 4-vuotissynttärikamaa. Tuon ikäiset jo hengailee ja volyymit on katossa, mutta jääkaapille ei mennä omin luvin. Tervetuloa esiteini-ikäisten maailmaan.[/QUOTE]

8-vuotias ei ole esiteini. Jos on niin viekää ne endokrinologian polille, niillä on joku aivolisäkekasvain.

Ja ilmapalloja olen nähnyt häissäkin ja jenkkilässä niitä on juhlissa kuin juhlissa. Mutta voittehan te puhallella niille "esiteineillenne" kortsuja jos ei pallot kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme nyhverömeininki;22060575:
Kuulostaa aivan tavallisilta pojanviikareilta. Omaa onnettomuutta on ellei pysty pitämään lapsivieraita kurissa, erossa jääkaapilta ja ruoista kunnes tarjoilu alkaa...

Mä muuten olisin saanut ne vaikenemaan :D

Mistä lähtien 8-vuotias on ollut esiteini? Hah!

Alkuperäinen kirjoittaja ihme nyhverömeininki;22060575:

On se kasvatuksessakin vikaa, jos tuon ikäiset eivät tiedä kuinka kyläpaikassa käyttäydytään. Tuo ei todellakaan ole tai saa olla normaalia tai hyväksyttyä käytöstä kun mennään vieraisille! Paitsi ehkä niiltä vanhemmilta, joiden mielestä hyvien tapojen osaaminen on "nyhverömeininkiä"

:laugh: :laugh:

Ja niin samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22081906:
8-vuotias ei ole esiteini. Jos on niin viekää ne endokrinologian polille, niillä on joku aivolisäkekasvain.

Ja ilmapalloja olen nähnyt häissäkin ja jenkkilässä niitä on juhlissa kuin juhlissa. Mutta voittehan te puhallella niille "esiteineillenne" kortsuja jos ei pallot kelpaa.

Meillä kolme poikaa, eikä meno ole koskaan synttäreillä ollut tuollaista. Tosin meillä pojat ovat sellaisia, että halusivat kutsua ainaostaan kaikkein parhaimmat ystävänsä, mikä tarkoitti sitä, että meillä oli kotona kolme omaa poikaa ja kolme vierasta. Ja jokaikinen heistä osasi käyttäytyä. Meillä ei edes ollut mitään erikoista ohjelmaa, pojat leikkivät keskenään ja katselivat/rakensivat pojan saamia synttärilahjoja. Toki söivät myös synttäriherkkuja.

Esikoinen (reilu 10v) ei halunnut tänä vuonna ollenkaan kaverisynttäreitä, sovittiin sitten, että mä voisin jossain vaiheessa syksyä viedä pojan ja pari-kolme kaveriaan leffaan ja ostaa heille sitten siellä lisäksi jotain naposteltavaa.

Kun luen noita niin tekee mieli peruuttaa kaksosten 6v juhlat.
Mitäs ohjelmaa tuollaisille eskareille pitäisi järjestää? En ainakaan mitään "esiteini" hengailua....

8-vuotias ei ole esiteini-ikäinen. Tällaisen kirjoittajat vain hyväksyvät huonon käytöksen johonkin ikävaiheeseen kuuluvana. Ja näin niistä lapsista sitten tulee noita monstereita.

Tollasessa tapauksessa olis varmaan riittänyt, kun olis pahimman häirikön pistänyt pihalle, niin toiset olis varmaan jo rauhoittuneet. Vaikeaa kuvitella, etten olis kuutta 8-vuotiasta saanut rauhoittumaan.

Jos ei ole helppoa pitää kaverisynttäreitä kotona niin ei se ole helppoa jos ne järjestää jossakin Mäkkärissä tai Hoplopissa .
Kamalaa katsoa kun hiukan vanhemmat lapset kerjäämällä kerjäävät lapsen synttäreille kutsua jos kutsua ei tule alkaa kiusaaminen ja vanhemmat ei asiaan millään muotoa puutu,tooteaavat vain että oma lapseni kiusaa kun ei kutsu juhliin.
Helpompaa olisi karata oman perheen voimin jonnekin vaikka kylpylään ja pitää vain aikuisille kahvi- kakku kekkerit.
Mutta joka vuosi sitä vaan kuitenkin haluaa että lapsella on ne kaveri juhlat kun lapsi niitä kovasti haluaa mutta kamalaa katsottavaa tuo kutsujen kerjääminen :(

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v;22081906:

Pirtuboolin unohdit mainita

Yhteistyössä